Geen categorie

8/27/2020 11:07

Het onderzoek door CBG en IGJ is gedaan naar aanleiding van een artikel van NRC en Zembla over de mogelijke vervuiling van paracetamol met de mogelijk kankerverwekkende stof para-chlooraniline (PCA). Nu blijkt dat de toegestane limieten van onzuiverheden niet worden overschreden. Het gezondheidsrisico is dus verwaarloosbaar, zo stelt het CBG. De medicijnautoriteit heeft het CBD direct geïnformeerd over de bevindingen.

_x000D_
_x000D_

Dat Nederlandse paracetamol niet is vervuild met PCA ,blijkt ook uit nieuw onderzoek van NRC en Zembla dat onlangs elf merken paracetamol liet onderzoeken. Ook de KNMP heeft Nederlandse paracetamol getest. De geteste paracetamol werd gekocht bij drogisten, supermarkten en apotheken. De onzuiverheden met PCA werden niet aangetroffen in deze merken. De veiligheid van paracetamol staat dus niet ter discussie, stelt de beroepsorganisatie van apothekers.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Strenge grenzen

_x000D_
_x000D_

Bij het maken van paracetamol, maar ook andere geneesmiddelen, is nooit helemaal te voorkomen dat ook andere stoffen in kleine hoeveelheden in geneesmiddelen terecht. Daarom zijn er zeer strenge grenzen afgesproken om de gezondheidsrisico’s voor patiënten zo klein mogelijk te maken. Sommige onzuiverheden zijn mogelijk kankerverwekkend. Toezichthouders, onafhankelijke laboratoria en de fabrikanten zelf controleren daar op.

_x000D_
_x000D_

Bij de productie van paracetamol kan PCA ontstaan tijdens het produceren met chloorbenzeen. Er zijn andere manieren mogelijk, zonder dat PCA ontstaat, maar ook bij deze productieroutes kunnen onzuiverheden ontstaan die risico’s hebben.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Verwaarloosbaar

_x000D_
_x000D_

Voor PCA geldt voor een geneesmiddel een strikte grens van maximaal 34 microgram inname per dag. Bij het vaststellen daarvan wordt van een maximale blootstelling uitgegaan, met een verwaarloosbaar risico: één persoon extra die kanker krijgt op 100.000 mensen die levenslang dagelijks de maximale dosering paracetamol gebruiken (3 gram paracetamol, oftewel 6 tabletten van 500 mg). Bij kortdurend gebruik en lagere doseringen is het risico nog vele malen lager. De partijen die NRC en Zembla lieten onderzoeken, vallen ruim onder deze grens.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/images(1).png_x000D_

3/16/2016 15:36

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eget elementum velit. Nam imperdiet justo ac ipsum condimentum, accumsan aliquet nulla dictum. Suspendisse ultricies vitae massa eget elementum. Nulla dapibus odio orci, in tempus turpis pharetra eu. Nullam felis eros, facilisis at diam quis, ornare tristique sapien. Maecenas sit amet nisl pretium, consectetur arcu a, consectetur ipsum. Pellentesque aliquam ante sit amet sapien hendrerit vestibulum. Morbi efficitur augue quis dui bibendum ullamcorper. Aliquam ut libero felis.

_x000D_/upload/images/artikel.jpg_x000D_

10/12/2017 12:17

Buur trad in 1990 in dienst als inkoper en werd in 1996 benoemd tot Hoofd Inkoop. In 2005 volgde de benoeming tot Trading Director Health & Beauty Benelux. Na 42 werkzame jaren heeft Buur nu besloten zijn functie neer te leggen, om zich te kunnen richten op andere interesses en meer tijd te besteden aan zijn familie en gezin. De komende weken draagt hij zijn taken en verantwoordelijkheden over aan Niek Schipper.

_x000D_
_x000D_

Is er in die 42 jaar veel veranderd? Buur ziet vooral de constante: “Hoewel het bedrijf inmiddels aanzienlijk in omvang is gegroeid, ben ik er juist trots op dat onze koers onmiskenbaar hetzelfde is gebleven. ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ is ook vandaag nog steeds onze grootste drijfveer. Dit motto maken wij al ruim 42 jaar iedere dag weer met veel succes waar voor onze klanten en dat is een topprestatie. Met deze drijfveer zijn wij uitgegroeid van een nieuwe ‘uitdager’ in de markt naar de koppositie van marktleider. Een positie waar ik 28 jaar aan heb mogen bouwen. Lef staat hierin voor mij centraal.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Mensen

_x000D_
_x000D_

Hoe kenschets je jezelf als manager, wat vind je belangrijk aan jouw rol in de organisatie?

_x000D_
_x000D_

“Als manager ben ik een echt ‘mensenmens’”, zegt Buur. “Ik hou van mensen; ik sta dichtbij mijn team en dichtbij onze klanten. Mijn rol in deze positie kenmerkt zich vooral door altijd te blijven kijken naar vernieuwing. Ik vind ontwikkeling van mensen heel belangrijk en daag mijn team graag uit door hen te vragen zaken altijd net even iets anders te doen dan de voorgaande keer.”

_x000D_
_x000D_

Welke uitdagingen zie je voor het bedrijf in de komende tijd: is op dit moment vooral Action de concurrent, of zie je die meer in de drogisterijbranche?

_x000D_
_x000D_

Buur: “Sinds ons bestaan concurreren wij met iedereen: drogisterijen, supermarkten, warenhuizen, specialisten noem het maar op. Natuurlijk houden we vanuit onze scherpe prijspositionering alle partijen scherp in de gaten, maar ons vizier is vooral gericht op de klant. Waar wij in de toekomst verder het onderscheid gaan maken is vooral in beauty en health. Het verleiden van klanten en inspelen op de toenemende behoefte van consumenten om steeds meer regie op hun eigen gezondheid te houden. Wij hebben hiervoor inmiddels een sterk fundament gelegd waar we de komende jaren op willen voortbouwen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Trouw

_x000D_
_x000D_

Niek Schipper vervulde in de afgelopen zestien jaar bij Procter & Gamble (P&G) verschillende commerciële en marketingfuncties. Zo was hij als accountdirector verantwoordelijk voor het portfolio van P&G bij A.S. Watson Benelux. Hierna gaf hij als commercieel directeur leiding aan de verkooporganisatie van P&G in Nederland. In zijn laatste functie was Schipper werkzaam op het Europese hoofdkantoor van P&G in Zwitserland als Brand & Sales Director voor het Skin & Personal Care-portfolio in Europa en IMEA. Per 1 november treedt hij in dienst in de rol van trading director Health & Beauty Benelux. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de samenstelling van het assortiment en de inkoop- en promotiestrategie van de drogisterijketens Kruidvat en Trekpleister. Welke boodschap geef je hem mee?

_x000D_
_x000D_

“Een vrij logische”, glimlacht Buur: “Blijf altijd trouw aan onze consumentenbelofte ‘steeds verrassend, altijd voordelig’, heb lef en kijk vooruit.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Fotobijschrift: Kees Buur (l) en Niek Schipper

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/Schermafbeelding%202017-10-12%20om%2012_16_33.png_x000D_

10/12/2020 13:20

"Het wachten op een testuitslag via de GGD werkt ontwrichtend binnen het mkb, zeker bij onze leden met kleine teams", stelt het persbericht van de KNDB. "Om die reden heeft de KNDB gezocht naar een alternatieve route. Die hebben wij gevonden via het Coronalab."
_x000D_
Ondernemers die een coronatest nodig hebben voor hun werknemer kunnen deze tegen betaling van € 75 excl btw afnemen bij de KNDB. Aanvragen kan door een email te sturen naar n.hoetjes@kndb.org, dan ontvangt u van ons een code die u aan uw werknemer kunt geven, waarmee zij zich kan aanmelden voor een Covid-19 test via DEZE LINK
_x000D_

_x000D_
De testen worden afgenomen in Amsterdam, Eindhoven, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Breda en Zwolle (uitbreiding volgt). ’s Morgens testen is ’s avonds de uitslag, ’s middags testen betekent volgende dag de uitslag. Zie de site voor exacte tijden en locaties.
_x000D_
Het is – ook hier – extreem druk waardoor een afspraak maken soms wat langer kan duren.
_x000D_
De KNDB factureert de kosten (€ 75 excl. btw) aan de ondernemer.
_x000D_
De test kost normaliter € 110, dit betekent dat de KNDB een deel van de kosten voor haar leden voor haar rekening neemt.
_x000D_
Dus wie niet op de GGD-straat wil wachten, kan bij de KNDB een betaalde test aanvragen.

_x000D_/upload/images/Schermafbeelding%202020-10-12%20om%2013_19_46.png_x000D_

3/18/2016 14:34

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eget elementum velit. Nam imperdiet justo ac ipsum condimentum, accumsan aliquet nulla dictum. Suspendisse ultricies vitae massa eget elementum. Nulla dapibus odio orci, in tempus turpis pharetra eu. Nullam felis eros, facilisis at diam quis, ornare tristique sapien. Maecenas sit amet nisl pretium, consectetur arcu a, consectetur ipsum. Pellentesque aliquam ante sit amet sapien hendrerit vestibulum. Morbi efficitur augue quis dui bibendum ullamcorper. Aliquam ut libero felis.

_x000D_/upload/images/artikel.jpg_x000D_

10/12/2017 12:39

Drogisterij Ros is sinds 1937 gevestigd aan de Jan van der Heydenstraat in Den Haag. “In 1960 namen mijn schoonouders, de heer en mevrouw Zaal, de winkel over, en in 1995 hebben mijn vrouw Margreet en ik het weer van hen overgenomen”, vertelt huidige eigenaar Ton Ros: “Het is de eerste van de vier winkels die we op dit moment runnen.”

_x000D_
_x000D_

Drogisterij Ros is ongeveer 150 m2 vvo groot en omvat onder meer ook een Postnl.nl (voorheen TNT) Servicepunt. 

_x000D_
_x000D_

“Onze winkel is een begrip in het Laakkwartier van Den Haag: iedereen kent ons en we hebben een vertrouwensfunctie. Service, kwaliteit, betrouwbaarheid, vakkundig en vriendelijk personeel staan nog altijd hoog in ons vaandel.”

_x000D_
_x000D_

Vrij recent koos Ros voor een nieuwe formule op zijn pui: DROGIST Bewust Beter. Binnen dit landelijke samenwerkingsverband van zelfstandige drogisten wordt samengewerkt op het gebied van folders, POS-materiaal, onderscheidend assortiment, winkelondersteuning en opleidingen. 

_x000D_
_x000D_

“De drie speerpunten van Drogist Bewust Beter vind ik ijzersterk”, zegt Ros: “Bewust Beter: Goed advies, vraag het onze gediplomeerde medewerkers; Bewust Goedkoper: Profiteer van onze hoge kortingen; Bewust Lager: Kom binnen en ervaar onze vaste lage prijzen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Ondersteuning

_x000D_
_x000D_

Daarnaast zorgt groothandel UniPharma voor een breed assortiment inclusief de nodige ondersteuning, zoals het nader uitlichten van assortiment via degroene pagina’s op de folder, zegt hij: “Neem het aanbod biologische producten: dat is inmiddels al toegenomen tot meer dan 3.000 producten. Dankzij een totaalassortiment van wel 43.000 producten kan ik mij onderscheiden met bijzondere merken en zelfs categorieën die je elders niet ziet, zoals een volledig bio- en allergenenassortiment. En met de range Bewust Lager-producten kan ik op prijsniveau concurreren.”

_x000D_
_x000D_

Ros waardeert het ook dat UniPharma onder meer diverse proeverijen organiseert: “Ze zorgen daarmee voor beleving op de winkelvloer.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Groeikansen

_x000D_
_x000D_

Ros wijst erop dat UniPharma de ruimte biedt om echt lokaal te ondernemen. “Niet alleen met een compleet assortiment maar ook complete winkelondersteuning. Ik heb om de twee weken een folder, doe 14 keer per jaar een digitale Direct Mail en krijg 2 maal per jaar ondersteuning tijdens de Budget weekenden. En dan heb ik het nog niet over de beleving, zoals proeverijen.”

_x000D_
_x000D_

Ros is dik tevreden met DROGIST Bewust Beter. “Door de optimale samenstelling van het assortiment, de ondersteuning en de lokale uitstraling bieden we duidelijkheid richting de consument – en dat creëert volop groeikansen! Hiermee kan ik als ondernemer weer een gezonde toekomst tegemoet.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Bekijk HIER de bedrijfsfilm van UniPharma

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/IMG-20170316-WA0017.jpg_x000D_
/upload/images/20170310_150722.jpg_x000D_
/upload/images/IMG-20170316-WA0010.jpg_x000D_
/upload/images/IMG-20170316-WA0015_01.jpg_x000D_

12/12/2019 12:04

Als het zo doorgaat en er niks veranderd wordt aan de kantooromgeving, dan ziet het er slecht uit voor de toekomstige kantoormedewerker. De helft van de kantoormedewerkers heeft weleens lichamelijke klachten door het werk, zoals last van de rug en schouders, een stijve nek, hoofdpijn of vermoeide ogen. Dit blijkt uit onderzoek van Fellowes, een bedrijf dat streeft naar verbetering van werkomgevingen, in samenwerking met Britse wetenschappers. Zij maakten een wassen beeld, genaamd Emma, dat een representatie geeft van hoe de kantoormedewerkers er over twintig jaar uitzien. En dit ziet er niet goed uit: Emma heeft een bleke huid door kunstmatige licht, een bochel door verkeerd zitten, rode ogen door een slechte luchtkwaliteit en eczeem door veel stress. Ondanks de medische mogelijkheden van vandaag lijkt het erop dat er weer gezondheidsproblemen zullen optreden waarvan we sinds de industriële revolutie geen last meer hebben gehad.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Inactief

_x000D_
_x000D_

Tegenwoordig sterven meer dan drie miljoen mensen per jaar als gevolg van lichamelijke inactiviteit: het is de op vier na grootste oorzaak van sterfte ter wereld – en daarmee twee keer zoveel als sterfte aan obesitas. Dit gedrag kan zorgen voor een verhoogde kans op een hoge bloeddruk, en hart- en vaatziekten.
_x000D_
Ook betekent veel zitten op lange kantoordagen dat de spieren zwakker worden. Dit kan leiden tot klachten, vooral in het midden- en onderlichaam. Ook kun je pijn ervaren in de nek, schouders en rug, door weinig beweging of flexibiliteit in de spieren. In Duitsland heeft maar liefst 80% van de werkende bevolking last van de onderrug, wat ook de belangrijkste reden is om naar de dokter te gaan.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Omstandigheden

_x000D_
_x000D_

Een slechte luchtkwaliteit, zoals het bekende ‘droge lucht’-gevoel van de verwarming, kan leiden tot droge ogen, met soms ontstoken, rode ogen tot gevolg. Slechte luchtkwaliteit kan ook leiden tot hoofdpijn en slechte concentratie.
_x000D_
Veel kantoormedewerkers krijgen weinig daglicht doordat er weinig of geen ramen aanwezig zijn. Ook dat leidt tot vele klachten. Natuurlijk licht stimuleert de stofwisseling, regelt de hormonale balans en het immuunsysteem, en bevordert de aanvulling van cellen. Bovendien kan het ook de ‘interne klok’ van medewerkers negatief beïnvloeden: hierdoor krijgen ze gemiddeld 46 minuten minder slaap dan medewerkers in een gebouw mét genoeg daglicht. Om deze redenen kunnen ze overdag slaperig worden en zich slechter concentreren.
_x000D_
Andere klachten waar kantoormedewerkers die in slechte omstandigheden hun werk moeten doen mee kampen, zijn eczeem, hoge bloedruk en hart- en vaatziekten.  

_x000D_
_x000D_

Het is duidelijk dat dat werkende Nederlander nu (en misschien nog meer in de toekomst) hulp zoekt bij het oplossen of verminderen van deze klachten. Hoewel daar in het onderzoek niet nader op wordt ingegaan, kan met name bij eczeem, spierpijn, oogontstekingen, hoofdpijn, vermoeidheid en een slechte concentratie ook zelfzorg een rol spelen. Hat kan dus de moeite waard zijn om de consument nader te vragen naar diens werkomgeving. En Emma? We hopen dat haar opvolgster er over 20 jaar niet nóg slechter uitziet!

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Door: Eline Giesbers

_x000D_/upload/images/Emma_in_Kantoor-2-.jpg_x000D_

10/17/2020 11:23

Beide sterke ondernemersgedreven retailorganisaties richten zich in bedrijfsvoering en communicatie op consumenten in het segment 'gezondheid, genieten & verwennen'. Door samen te gaan werken, is de doelstelling van NDS mogelijk geworden, om alle DA-ondernemers te kunnen faciliteren in het luxe- en parfumerieassortiment. "De samenwerking kent veel voordelen, zowel voor de DA-ondernemers als consumenten", stellen de organisaties. "Beide sterke merken bundelen vanaf begin volgend jaar hun krachten maar houden ook hun eigen identiteit in de markt."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

DA

_x000D_
_x000D_

Drogisterijketen DA staat voor: goed voor jezelf zorgen", aldus Ruud van Munster (NDS). "Dat doe je samen met DA en haar inspirerende assortiment. Je vindt er deskundig en persoonlijk advies en daarmee is DA je persoonlijke gezondheidsgids. Je kunt er terecht voor al je vragen over dagelijkse gezondheid en verzorging. Elke dag opnieuw. Met DA voel je je goed."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

BeautyX

_x000D_
_x000D_

"BeautyX is de meest verrassende winkel (online en fysiek) voor iedereen die alles wil ontdekken op het gebied van huidverzorging, cosmetica en geuren", aldus Peter van der Meer (beautyX). "De specialisten van BeautyX hebben een scherpe neus voor de coolste cultmerken, trends en de meest vooraanstaande must have merken. BeautyX staat voor excellente service, zowel in de manier waarop de merken en producten geselecteerd en gepresenteerd worden als de wijze waarop de klanten worden geholpen."

_x000D_/upload/images/Schermafbeelding%202020-10-17%20om%2011_22_09.png_x000D_

3/21/2016 10:26

Lorem ipsum…

_x000D_/upload/images/artikel.jpg_x000D_