Consument

Etos breidt gezondheidsassortiment verder uit
Vanaf begin maart ligt in Etos-winkels een vernieuwd en uitgebreid assortiment gezondheidsproducten in de schappen. Van voedingssupplementen tot vitaminen, proteïnen en geneesmiddelen.

Kruidvat viert 50 jaar met campagne
Dit jaar viert Kruidvat een bijzondere mijlpaal: de voordeeldrogist bestaat 50 jaar. Om dit jubileum te vieren trapt Kruidvat komende week af met de campagne ‘Lang leve Kruidvat prijsjes’. De drogist benadrukt hiermee haar 50-jarige toewijding aan betaalbare drogisterijproducten.

Gezondheidswinkel Libra: van natuurwinkel tot B2B-leverancier
Al meer dan vijftig jaar is Gezondheidswinkel Libra een begrip in Rotterdam en omstreken. Wat begon als een bescheiden familiebedrijf in Rotterdam, is inmiddels een bedrijf met vier vestigingen. We spraken met Marco de Gruijter, samen met zijn vrouw Danielle, de huidige eigenaars, over de geschiedenis, de groei en de toekomst van Gezondheidswinkel Libra.

‘Zonvenant’ tegen huidkanker
Het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven heeft gistermiddag het Zonvenant met het Nationaal Huidfonds getekend. Hiermee zet de drogistenbranche het thema zonbescherming nog actiever op de agenda.

Pictogrammenset medicijnen voor minister Agema
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft met een aantal samenwerkingspartners, waaronder het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD), een set nieuwe pictogrammen voor medicijnen ontwikkeld. Deze zijn overhandigd aan minister Fleur Agema van VWS. Ed van de Weerd, voorzitter van het CBD lichtte het gebruik van de pictogrammen in de drogisterij toe aan de minister: “Zelfzorggeneesmiddelen zijn veilig bij juist gebruik, maar verkeerd gebruik kan problemen opleveren voor de gezondheid. De nieuwe pictogrammen dragen bij aan veilig medicijngebruik, ook in de drogisterij.”

Circana: drug blijft in omzet groeien
Circana geeft in zijn Topline Report maandelijks de ontwikkelingen in het retaillandschap weer: naast drogisterijen worden in het rapport ook supermarkten, petrol en online verkopen in beeld gebracht. In december zet de economische groei door naar 4%. Maar de groei van het consumentenvertrouwen is licht gedaald, naar het niveau van de zomer.