‘Onderzoek en werking tonen kracht van ons product’

“Ice Power is een A-merk medisch hulpmiddel in spier- en gewrichtsverzorging met wetenschappelijk bewezen werkingen en eigenschappen, geproduceerd in Finland", vertelt directeur drs. Hans-Peter Brands. “Ice Power is pijnstillend en ontstekingsremmend, bevordert herstel en is langdurig effectief. Omdat het menthol en eucalyptus bevat, en géén kamfer of pijnstillers als diclofenac of ibuprofen, mag Ice Power wel meermaals per dag worden toegepast – ook in combinatie met geneesmiddelen en ook door kinderen en zwangere vrouwen.”
_x000D_
De range bestaat uit de standaard Ice Power Cold Gel en specials zoals Ice Power PLUS MSM, Ice Power Magnesium in Strong, Ice Power Arthro, HOT Power, Instant Cold- en HotColdpacks.
_x000D_
“Dat maakt Ice Power breed inzetbaar voor zowel topsporters als breedtesporters, maar ook van (sport)artsen, fysiotherapeuten en masseurs tot consumenten”, zegt Brands. “Ook is Ice Power promotioneel zeer actief. Ice Power besteedt ook veel aandacht aan kennisonderbouwing, met onder meer onze eigen Ice Power University Academy en diverse wetenschappelijke studies onder de riem. Om de naamsbekendheid te behouden en uit te breiden werkt Ice Power niet alleen nauw samen met diverse groothandels en sportorganisaties, maar werkt het ook mee aan diverse events, zoals Pink Ribbon, Zevenheuvelenloop, de Vierdaagse van Nijmegen, en de Libelle- en Margrietbeurs. Ook is Ice Power medeorganisator en partner van eigen wandelevents.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Snel overtuigd

_x000D_
_x000D_

Uit het onderzoek wordt duidelijk dat Ice Power Cold Gel Tube 150ml minder snel ter hand wordt genomen dan de traditionele grote merken, maar áls het product wordt overwogen, dan is de consument meer dan gebruikelijk genegen om het ook aan te schaffen (grafiek 1).
_x000D_
De kracht van Ice Power zit hem vooral in het persoonlijk overtuigen, meent Brands: “Als de verkoopkracht vooral afhangt van hoeveel promotiegeld je hebt, dan is dat eigenlijk ook een zwaktebod”, zegt Brands. “Ice Power laat duidelijk zien dat het de consument als product weet te overtuigen, met een heldere boodschap: snelle pijnvermindering.”
_x000D_
Dit blijkt uit de beïnvloedingsfactoren uit het onderzoek: elke factor heeft een primair positieve invloed op de beslissing van de consument, waarbij vooral blijkt dat de consument het product bij het merk vindt passen, dat de verwachte werking positief beoordeeld wordt, en dat productvorm, verpakking en verpakkingslogo- of illustratie overwegend positief zijn (grafiek 2). Het gevolg is dat het product op bijna elke beoordelingsfactor positief uit de bus komt (grafiek 3)
_x000D_
“Hier kan de actieve ondernemer dus zijn voordeel mee doen: we hebben een overtuigend, en wetenschappelijk onderbouwd verhaal. Dus als Ice Power op uw schap staat, dan is de kans zeer groot dat het ook gekocht wordt!”

_x000D_