Opinie

KNDB-voorzitter Marinus van Loon heeft demissionair minister Kuipers en brief geschreven naar aanleiding van diens voornemen, om een afgeschoten voorstel alsnog door te voeren. Met zijn toestemming publiceren wij bijgaand zijn brief:

Vorig jaar wilde minister Kuipers onder meer een …

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organosaties gaan doen om negtieve effecten van de veegwet tegen de te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee. Betekent dit dat de …

De campagne die het CBD begin dit jaar lanceerde, de Groene Plus genaamd, moet ertoe leiden dat de drogist in het brein van de consument verankerd wordt als een essentiële retailtak die hem/haar bijstaat in het zo gezond mogelijk blijven,

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organisaties gaan doen om negatieve effecten van de veegwet tegen te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee. Betekent dit dat de drogisterijwereld …

Afgelopen woensdag lichtte het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven een tipje van de sluier van de nieuwe publiekscampagne die, ondersteund met het logo van een groen kruis (de Groene Plus), moet benadrukken dat de consument op de drogist kan bouwen als het …

Ook gelezen in het FD? “Consumentenvertrouwen bereikt opnieuw historisch dieptepunt.” In augustus heeft het consumentenvertrouwen een nieuw dieptepunt bereikt met een score van -54. Het is de vierde keer dit jaar dat het laagterecord is verbroken, zo meldde het Centraal …

De veegwet houdt, zeker bij de mensen die op strategisch niveau met onze branche bezig zijn, de gemoederen flink bezig. Want de minister wil het mogelijk maken dat consumenten zonder persoonlijk advies, dus ‘live’, een-op-een, zelfzorggeneesmiddelen kunnen kopen. Met alleen

We kregen afgelopen donderdag op de redactie twee berichten binnen. Separaat, zonder verwijzing naar elkaar, en schijnbaar toevallig. Maar is dat ook zo? Het kan toeval zijn dat ze vrijwel tegelijkertijd werden verzonden, maar ze hebben veel met elkaar te

Het begin van het jaar is een goed moment om te kijken naar de kansen en uitdagingen voor de zelfzorgbranche. Daarom hebben wij directeuren van branche- en retailorganisaties gevraagd hun kijk op 2022 in een persoonlijke brief aan u uit