Kruidvat heeft kenbaar gemaakt ook in België te willen beginnen met de verkoop van voorschriftvrije geneesmiddelen. Bovendien tegen lagere prijzen.…
Branche
Eind vorige maand werd bekend dat de VVV Cadeaukaart is uitgeroepen tot Giftcard van het Jaar 2023. Consumenten hadden massaal…
Tweemaal schreef Harry Piet, toentertijd C&B-ondernemer met 9 winkels, een brandbrief aan de branche en de maatschappij. Tweemaal ging die brandbrief over het voornemen van de overheid om middels een zogeheten veegwet het advies in de winkel op afstand via iPad en andere tablets toe te staan. Nu deze veegwet op het punt staat om aangenomen te worden, is het de vraag: hebben de brandbrieven wat opgeleverd? En hoe kijkt Piet naar de toekomst van de drogist nà invoering van de veegwet?
Op 28 maart aanstaande is het tijd voor een nieuwe DEX bijeenkomst, georganiseerd voor merkleveranciers aan het drogisterij- supermarkt- en apothekerskanaal, met name georiënteerd op commerciële managers.
Vanaf maandag 20 maart start de nieuwe Kruidvatcampagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat wil hiermee de meest trouwe klanten, de leden van de Kruidvat Club, belonen met heel veel gratis.
Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organosaties gaan doen om negtieve effecten van de veegwet tegen de te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee.
Na de fusie in augustus vorig jaar onthulden Information Resources, Inc. (IRI) en The NPD Group (NPD) gisteren de nieuwe gecombineerde bedrijfsnaam: Circana.
De maagcampagne die het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven begin dit jaar startte in samenwerking met ‘Doen of laten?’ wordt verlengd. Dit vanwege d grote stijging in bezoekersaantallen van de online aangeboden keuzehulp.
Positieve berichten van onze oosterburen. Want er mag dan sprake zijn van een uitdagend economisch klimaat met materiaaltekorten, knelpunten in de bevoorrading en aanzienlijke prijsstijgingen, retailers investeren in Duitsland miljarden in hun winkels. Bij de toppers zitten ook de drogisten.
De campagne van het CBD, de Groene Plus, moet de drogist in het brein van de consument verankeren als een essentiële retailtak. Maar op de landkaart voor de Groene Plus lijken de zelfstandigen niet compleet. Hoofdredacteur Antal Giesbers schrijft er een column over.