Geen categorie

Na zaterdag 22 januari sluit de Etos aan de Thorheimpassage in Doorn wegens verbouwing. De winkel krijgt het allernieuwste concept en gaat woensdag 2 februari weer open. Klanten kunnen dan kennismaken met een ruime, moderne winkel met behalve bekende, ook nieuwe producten.

De lezing gaat over de details van een langlopende multicenter, dubbelblinde en placebo-gecontroleerde interventiestudie. Spreker is prof. dr. Alehagen, associate professor cardiologie in het Academisch Medisch Centrum van de Universiteit van Linköping in Zweden. Hij is projectleider van een grote interventiestudie, KiSel-10, die verricht is bij een grote groep Zweedse ouderen.

3/12/2020 14:00

“Wil je een geïrriteerde huid voorkomen, dan moet je gebruikmaken van verzorgingsproducten die zijn toegesneden op specifieke huidproblemen, die de huid niet onnodig belasten en snel verlichting bieden. Dermansence staat voor medische huidverzorging voor het hele gezin en hanteert een zeer hoge standaard van effectiviteit en tolerantie voor haar producten. Deze kwaliteitsstandaarden en medische oriëntatie zijn verankerd in ons aanbod, dat traditionele geneeskundige kennis integreert in moderne medische formules.”
_x000D_
Een goed voorbeeld van deze visie vormt Dermansence Vitop forte, een nieuwe behandeling voor de droge huid. Het product werd  in 2017 in Duitsland gelanceerd en is vooral geschikt voor de behandeling van chronische huidaandoeningen, zoals neurodermatitis, ook bekend als atopische dermatitits of endogeen eczeem. “Een uitgebalanceerde combinatie van onder meer groene theebladeren en aloë vera stimuleert het natuurlijke herstelproces van de huid en voorkomt het ontstekingen. Het vermindert jeuk en het opzwellen van de huid. De belangrijkste werkzame stof is het extract van de wede: de bladeren van deze plant bevatten alcaloïde thryptantrine, dat samen met andere stoffen ontstekingen en huidallergieën tegengaat.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Geneeskrachtige plantaardige ingrediënten

_x000D_
_x000D_

“Veel medicinale planten hebben antibiotische en anti-mycotische effecten. Dermansence is erin geslaagd om, in samenwerking met dermatologische onderzoeksinstituten, het extract van de wede in dit verzorgingsproduct te verwerken. De toepassing van natuurlijke ingrediënten leidt tot zeer positieve ervaringen van eindgebruikers. Onze producten worden uiteraard zorgvuldig getest in dit kenniscentrum waar we onze expertise en kennis op het gebied van kruiden en ingrediënten bundelen en zo goed mogelijk afstemmen op de behoeften van de consument.”
_x000D_
Traditionele cosmeticaproducten bestaan vaak uit een combinatie van extracten, aroma’s, geparfumeerde bestanddelen en essentiële oliën: “Een gevoelige huid kan daarop reageren met huidirritaties en allergische reacties. In het purificatieproces van Dermasence worden allergene componenten uit plantenextracten verwijderd en blijft alleen de werkzame stof over.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Lente in aantocht

_x000D_
_x000D_

Met het voorjaar in aantocht, is het tijd om onze huidverzorging op het nieuwe seizoen af te stemmen. “Een goede, dagelijkse bescherming tegen de zon is een must, zelfs op bewolkte dagen. Een goede dagcrème die goed bij het huidtype past, is hiervoor erg geschikt. Daarnaast kunnen mensen die overgevoelig zijn voor pollen, te maken krijgen met huidklachten zoals eczeem. Ook is door pollenallergie de weerstand minder, slaap je meestal slechter en neemt de stressfactor toe, waardoor eczeemklachten kunnen verergeren. De juiste huidverzorgingsproducten helpen om het begin van het nieuwe seizoen dragelijker te maken. Zoals biedt een huidverzorgingscrème met hoge tolerantie bescherming tegen huidirritaties door hooikoorts rond de ogen. Een speciaal huidverzorgingsproduct met een lokale verdovende en verkoelende werking biedt dan uitkomst.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Sterke partner

_x000D_
_x000D_

“Voor onze Mission Healthy Skin is Dermasence op zoek naar sterke partners die onze boodschap op willen uitdragen. Zodat de werking en samenstelling van onze producten goed worden uitgelegd en begrepen. Een goede kennis en deskundig advies zijn hierbij cruciaal: van huidindicaties tot het vaststellen van de juiste behandeling en cosmetische formules. Met ons kwalificatieprogramma versterken we de rol van de experts met wie we samenwerken. Onze verzorgingsproducten worden vaak in combinatie met therapie gebruikt. Dermatologen en huidtherapeuten zijn dan ook een belangrijke doelgroep voor Dermasence. Als specialist op het gebied van medische huidverzorging willen ook we in de toekomst een sterke partner blijven.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/2020-03_PM-Content_solvinea_Med_50.jpg_x000D_
/upload/images/unreinehaut_reinigung_425x850.jpg_x000D_
/upload/images/Pressefoto_Heilpflanze%20Fa%CC%88rberwaid.jpg_x000D_

6/15/2021 9:34

"Toen we elkaar 2,5 jaar geleden voor het eerst spraken, was er net een visie ontwikkeld over een onderscheidende positie en strategie van DA. Kort en goed: de focus moest verschuiven van groothandelsdenken naar het centraal stellen van de consument. Ik werd binnengehaald om die veranderingen in de praktijk te brengen, met een aantal bouwstenen die perspectief bieden. Maar we deden dat bovenop een aantal andere noodzakelijke taken: de integratie van DA en D.I.O., het samenvoegen van twee organisaties, met elk hun eigen systematiek, prijs, portfolio, logistiek en ICT – en dat allemaal terwijl de winkels gewoon openbleven! Trajecten die altijd zwaarder gevallen dan verwacht."

_x000D_
_x000D_

Je zegt: de klant centraal stellen. Nu stond DA bekend als een formule die met name de oudere consument aantrok. Hoe belangrijk was het binnenhalen van de jongere consument?

_x000D_
_x000D_

"Je wilt natuurlijk modern zijn en jongere mensen aantrekken, maar je moet dat niet op de modieuze toer doen: het moet in alle facetten van de organisatie gevoeld worden. Nu kwam uit consumentenonderzoek naar voren dat we sterk zijn in laagdrempelig gezondheidsadvies, en dat we prima een testje kunnen vertalen naar een productaanbod. We scoorden daarin verrassend goed bij jongere gezinnen. Want die vinden een check bij de drogist, die ze snel kunnen doen wanneer ze maar willen, veel fijner dan een afspraak bij de huisarts. Het was wel een formidabele uitdaging om jongere consumenten naar de fysieke winkel te trekken, en daarin hebben we nog wel stappen te zetten. Aan de andere kant: we moeten niet onze herkomst verloochenen. Koester ook de waarde van die vrouw van 40+ die zweert bij DA! Zeker omdat er vanwege een toenemende vergrijzing meer de behoefte ontstaat aan een goed gesprek en echt klantencontact. We willen een moderne winkel zijn, maar zijn niet in de valkuil gestapt opeens een híppe club te willen zijn."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Promoknop

_x000D_
_x000D_

Hoe trekt DA klanten naar de winkel? 

_x000D_
_x000D_

"Je kunt heel hard op de promoknop drukken en schreeuwen, maar dat is niet onze stijl. Wij bouwen aan een goed verhaal waar de consument zich toe aangetrokken voelt. Zo versterk je niet alleen de klantenbinding, maar kun je ook de klantenbesteding verhogen. Want we hebben ook hard gewerkt aan een beter, aantrekkelijker assortiment, met een heel duidelijke segmentatie in assortimenten waarmee we het beter willen doen dan de markt. Onze focus ligt op gezondheid, daar is DA erg sterk in. Onze fair share in gezondheid is op dit moment 1,7 keer het marktaandeel van de rest van de markt! En dat blijft toenemen. Dat betekent dat onze strategie werkt: de klant van DA komt niet voor een kwantumkorting, maar voor advies, en een brede keuze voor producten van de top tot de onderkant van de markt."

_x000D_
_x000D_

En hoe onderbouw je de adviseringsrol van de DA-drogist?
_x000D_
"We hebben een continu platform voor scholing. Naast het faciliteren van de nascholingsmogelijkheden van het CBD zijn er ook productspecifieke trainingen van leveranciers. En in de DA Academie zijn al onze eigen modules opgenomen, van een verkooptraining tot hoe je de cholesteroltest moet uitvoeren. Natuurlijk doen we dat sinds de coronapandemie vooral online."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Responsive retailing

_x000D_
_x000D_

Wat is het effect van de coronacrisis op die stip aan de horizon, die voor 2021 was vastgesteld? Hebben veranderende inzichten en veranderende wereld geleid tot een aangepaste positionering? En is het tijdspad daartoe aangepast?

_x000D_
_x000D_

"Eigenlijk niet. Het was een gek jaar, maar het heeft in ons voordeel gewerkt, want de consument heeft de lokale winkels en de advisering herontdekt. Ze zijn terug naar de winkel gekomen. De rol van DA als drogist ligt in lijn met het doel van het CBD om de drogist te profileren als nulde-lijnszorgspecialist. Maar dan wel gezondheid in de meest brede zin van het woord. Dus daar horen genieten en verzorgen, oftewel beauty,  zeker ook bij. Dat is door de crisis wel sterker benadrukt. De uitrol van onze formule is dan ook in een stroomversnelling terechtgekomen. Het is onze ambitie dat eind 2023 ons hele netwerk van 300+ winkels in het nieuwe formule-jasje is gestoken."

_x000D_
_x000D_

Van oudsher werd altijd gezegd dat je om de zes, zeven jaar een nieuwe formule-uitstraling moest ontwikkelen. Hebben jullie tegen 2023 je alweer iets nieuws op de plank liggen?

_x000D_
_x000D_

"Dat is verouderd denken. We noemen dat  'responsive retailing': je zorgt voor een goede basis, maar blijft continu modulair veranderen, op basis van nieuwe inzichten. Daardoor hoeft de ondernemer ook niet om de zeven jaar diep in de buidel te tasten om die vernieuwingen te financieren."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

DA select

_x000D_
_x000D_

Kun je zeggen dat de ondernemers nu allemaal aan boord zijn?

_x000D_
_x000D_

"De sfeer en het sentiment onder de DA-ondernemers is zoveel beter dan drie jaar geleden. Er is nu veel meer een collectief ontstaan. Ze zien een formule met een overkoepelende centrale ondersteuning en richtlijnen, maar met voldoende ruimte voor lokaal ondernemerschap. Met een eigen touch & feel, en ondersteund door een ijzersterke marktpartij, Mosadex."

_x000D_
_x000D_

Leiden de ontwikkeling binnen DA en de veranderende wereld ook tot een ander soort drogist?

_x000D_
_x000D_

"Iemand die al zijn hele leven in de winkel staat, verandert niet van de ene op de andere dag als ondernemer. We zien wel een instroom van nieuwe ondernemers, vaak uit andere branches, die zich tot DA aangetrokken voelen. Een belangrijke groeicomponent is ons shop-in-shopconcept, waarbij supermarkten of apotheken een kleine DA-winkel opnemen, van pakweg 40 vierkante meter vvo. Dat noemen we DA select."

_x000D_
_x000D_

Is dat een subformule, zoals in het verleden DA D'Attance en STIP?

_x000D_
_x000D_

"Nee, dat niet. Maar we vinden het wel belangrijk dat consumenten aan de naam kunnen zien dat er geen volledig drogisterij-assortiment wordt aangeboden. Op 7 juni openen de eerste twee Coop-supermarkten met een DA select, in Berlicum en Apeldoorn. Daarna volgen er nog een paar.. We gaan kijken hoe dat werkt: wat vindt de klant ervan, hoe zijn de ervaringen van de supermarkt-manager, wat levert het qua omzet en marge op en wat zijn de cross-effecten tussen supermarkt en drogisterij. Een kwestie van doen in plaats van er drie jaar op broeden. Dat is hoe we de afgelopen jaren weer succesvol zijn geworden en hebben we bij de ontwikkeling van DA select ook weer gedaan."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Hieronder een fotoreportage van DA select in de Coop in Apeldoorn en Berlicum

_x000D_/upload/images/20210607_080010.jpg_x000D_
/upload/images/20210604_163514.jpg_x000D_
/upload/images/20210607_115035.jpg_x000D_
/upload/images/IMG-20210605-WA0019.jpg_x000D_
/upload/images/20210607_180632(1).jpg_x000D_
/upload/images/IMG-20210605-WA0032.jpg_x000D_
/upload/images/20210607_114905.jpg_x000D_

7/24/2018 14:43

Mosadex nam medio 2017 D.I.O. over en wil die winkels onderbrengen onder een nieuwe DA-formule.

_x000D_
_x000D_

“Het nieuwe DA kan voor veel drogisten een goede formule zijn”, aldus de initiatiefnemers. “Maar wij hebben een meer voortvarende visie op de drogist van de toekomst. Wij hebben daarom het gevoel dat de overstap naar DA een stap achteruit zal zijn. En dus zijn we de formule Care en Beauty gestart. Drogisten die hun innovatieve positie willen behouden, vinden bij C&B de oplossing, met de juiste route naar de toekomst, waarbij we snel kunnen schakelen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Positie als specialist

_x000D_
_x000D_

Om een concurrerende positie binnen de drogisterijbranche te kunnen behouden, moeten zelfstandigen scherpe keuzes maken en snel implementeren. “De zoektocht naar een partij die ons hierin kan faciliteren, bleef helaas zonder resultaat. Daarom hebben we besloten om het zelf te doen; we zijn tenslotte drogisten die de nodige expertise in huis hebben. Op logistiek gebied zullen we gebruik maken van de diensten van Holland Pharma. We blijven daardoor dus wel verbonden met Mosadex. Marketing en reclame worden volledig losgekoppeld en zelfstandig ingezet, zodat we onafhankelijk onze positie als specialist aan de consument duidelijk kunnen maken." 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Voorportaal van de zorg

_x000D_
_x000D_

Met een focus op advies en kennis over gezondheid, wil C&B gaan acteren op de unieke positie die de drogist behoort in te nemen. “Uiteindelijk hebben we de intentie om een geaccepteerde partij te worden als voorportaal van de zorg. Er gaan nog te veel consumenten met kleine kwalen naar de huisarts; met een duidelijke positionering kunnen we laten zien dat ze daarvoor bij de drogist aan het juiste adres zijn. Samenwerking met huisartsen en andere zorgaanbieders, en afspraken met verzekeraars, kunnen helpen de zorg betaalbaar te houden. Het assortiment en de vakbekwaamheid van de drogist willen we meer laten aansluiten op dit gedachtengoed."

_x000D_
_x000D_

Voor wat betreft beauty wil C&B, buiten de gebaande paden, met nieuwe en exclusieve merken komen. Naast het traditionele beauty-assortiment is er veel aandacht voor producten met verantwoorde ingrediënten. Ook duurzaamheid krijgt meer aandacht en zal als een rode draad door het assortiment lopen. "We zijn ervan overtuigd dat we dit alles voortvarend kunnen inzetten." 

_x000D_
_x000D_

De kick-off wordt 1 januari. C&B verwacht binnen drie jaar te groeien naar ruim 70 vestigingen.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

lees HIER>> onze update.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_

3/12/2020 14:45

Terwijl we dit schrijven staat de teller boven de 500 corona-gevallen in Nederland. Hoewel het aantal nog niet schokkend groot is, zijn Nederlanders toch wel in actie gekomen om zich tegen mogelijke besmetting te wapenen.
_x000D_
Al eerder werd duidelijk dat consumenten met name de drogisterij opzoeken voor het inslaan van mondkapjes en handgel, maar ook tissues en middeltjes om de weerstand te verbeteren.
_x000D_
Intussen kampen de meeste drogisterijen wel met tekorten op dit vlak, en dat probleem is natuurlijk primair zichtbaar bij de groothandels. Daar heerst topdrukte, en veel drogisten krijgen quota’s opgelegd in hun bestellingen.
_x000D_
“We ervaren een enorme drukte rondom corona”, meldt Melanie Verbart van Unipharma. En Pauline van den Brandhof van Etos zegt: “We verkopen inderdaad veel producten als handzeep en zakdoekjes. We kunnen nog steeds aanleveren. Soms moet een winkel tijdelijk nee verkopen totdat het product weer binnenkomt.”
_x000D_
“Bij mij zijn de handgels en mondkapjes uitverkocht”, zegt Ingrid Stuifzand van Drogist Bewust Beter in Diever. “Ik had uit voorzorg wel meer Dettol ingekocht, maar dat was toch niet voldoende.”

_x000D_
_x000D_

En advies? Die rol blijkt in dit geval niet zo belangrijk.
_x000D_
Alle organisaties houden zich aan het advies van RIVM, en hanteren dat als leidraad voor de advisering richting de klant. Dat is advies is duidelijk, en vrij eenvoudig: was handen regelmatig,  hoest en nies in de binnenkant van de elleboog, en gebruik papieren zakdoekjes. Omdat er niet veel meer bekend is over het virus, valt er ook verder niet veel te adviseren.
_x000D_
“Wij krijgen nauwelijks mensen binnen met vragen over het virus”, zegt Esther Sanders van DA Gerro in Volendam. “Mensen komen vooral binnen voor handpompjes.”
_x000D_
“Je krijgt soms niet eens de kans om advies te geven”, zegt Martijn Schooneman, met drie G&W Gezondheids winkels in Zaandam, Beverwijk en Alkmaar. “Tachtig procent van de mensen die binnenkomen vanwege Covid-19 komen voor handgel en mondkapjes. De rest laat zich wat minder van de wijs brengen en wil advies om de weerstand te versterken. Daar kun je dus een adviesgesprek mee voeren.”  
_x000D_
“Ik probeer al jarenlang mensen te adviseren om meer aandacht te besteden aan hun weerstand. Want dat is het beste advies dat je bij virussen kunt geven”, zegt DA-ondernemer Wim Rodenburg in Bergambacht. “Gelukkig merk ik dat onze huisarts hierin meer vertrouwen schenkt aan de drogist: hij adviseert zijn patiënten nu ook echte kwaliteitsproducten te kopen, in plaats van goedkope kopietjes.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Gezond verstand

_x000D_
_x000D_

_x000D_
Is er paniek te bespeuren? Niet echt, vinden de ondernemers.
_x000D_
“Ik heb het gevoel dat als ik mensen uit de stad spreek, dat het nogal een hype is”, zegt Sanders. “Maar in de dorpen denken ze toch wat meer: het komt wel goed.”
_x000D_
“Mensen slaan hier echt niet op tilt, ze gaan uit van hun gezond verstand”, vult Stuifzand aan. “Ik denk sowieso dat op een dorp het allemaal wat rustiger blijft: als er een crisis is, merken we daar ook minder van. en overdrijven we niet een beetje? Noord-Brabant kent de meeste gevallen van coronabesmettingen, maar dan nog heb je het over veertig mensen op een miljoenenbevolking.”
_x000D_
Schooneman wijst erop dat hij in zijn meer stedelijke omgeving toch ook geen paniekgedrag tegenkomt.  

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Drogisten zelf

_x000D_
_x000D_

_x000D_
En wat doen drogisten zelf?
_x000D_
“Nou, alle klanten een hand geven of zoenen deden we toch al niet”, lacht Schooneman. “Maar we zorgen ervoor dat de handen regelmatig worden gewassen. Een werkneemster van mij is herstellende van een longoperatie, die proberen we hierin te ontzien.”
_x000D_
“Wij zorgen ervoor dat we regelmatig onze handen wassen, en we houden wat afstand tot onze klanten”, zegt Stuifzand. “Daarnaast is er nu een vergadering afgezegd – dat is het enige wat we rechtstreeks van het virus merken.”
_x000D_
Sanders: “Wij hebben handpompjes in de winkel staan zodat handen gewassen kunnen worden als mensen de winkel inkomen.”
_x000D_
“Zorg voor voldoende faciliteiten om handen te wassen: dat wordt ook vanuit NDS aan de winkels geadviseerd”, zegt Sylvia van Orden van NDS. “Het RIVM geeft aan dat er (vooralsnog) geen aanvullende (schoonmaak)maatregelen nodig zijn. Wel geven wij binnen het bestaande schoonmaakprogramma extra aandacht aan de reiniging van contactpunten (bijv. pinapparaat) en deurklinken.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Commercie

_x000D_
_x000D_

_x000D_
In een recent artikel gaf branchekenner René Salimans aan dat zelfstandige ondernemers ook commercieel de weerslag zien van het virus: hun omzet is er mede door gestegen in februari.

_x000D_
_x000D_

De meest recente cijfers die Salimans ter beschikking heeft, laten in bepaalde regio’s voor de weken 9 en 10 een omzetgroei zien van makkelijk 25% tot bijna 50%.
_x000D_
“Als ik de extra zaterdag in februari isoleer, dan houd ik voor die maand nog steeds een mooie plus over”, zegt Schooneman.
_x000D_
Maar die omzetgroei wordt ook weer getemperd door de tekorten die er inmiddels ontstaan zijn. “Ik vind de omzetgroei nog wel meevallen”, meent Sanders. “Als we alle desinfectant hadden gehad waar vraag naar is, dan hadden we een topmaand gehad.”
_x000D_
“Je kunt commercieel je slag slaan”, zegt Rodenburg, “maar daarmee kun je ook veel kapot maken. Ik vind dat je vooral eerlijk moet communiceren en niet moet proberen de mensen zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Ik heb bij mijn handgel netjes de prijs erbij staan, maar er staat een bord bij met daarop in grote letters: “Handel naar het advies! En daar staan de websites van RIVM en thuisarts.nl bij. Dat versterkt het vertrouwen bij de consument. En uiteindelijk zie ik een klant dan zo niet alleen naar huis gaan met die handgel, maar neemt ook wat vitamine D mee, en zeep. Maar je moet niet gaan roepen: profiteer van de onrust!”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Goedkeuring

_x000D_
_x000D_

_x000D_
De omzetplus is mooi, en iets dat de drogist goed kan gebruiken. Maar misschien is er nog een ander lichtpuntje aan het Coronavirus. Als iets zichtbaar is geworden in de onrust rondom het Coronavirus, dan is het dat de consument alleen naar de huisarts gaat als het moet, maar intussen wel de drogist bezoekt voor handgels, zakdoeken en mondkapjes. En daarmee heeft de drogist impliciet van de consument de goedkeuring gekregen om zich als nulde-lijnszorgspecialist te profileren.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Kentering

_x000D_
_x000D_

_x000D_
Bij het ter perse gaan van dit blad werd wel duidelijk dat er inmiddels een kentering begint plaats te vinden: mensen blijven steeds meer thuis, en dus daalt het winkelbezoek. Goede kans dus dat het positieve effect van de afgelopen weken gevolgd gaat worden door een negatieve ontwikkeling.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Verder updates over het coronavirus vindt u HIER>>

_x000D_/upload/images/IMG_3217%20kopie.jpg_x000D_

7/26/2018 10:44

De nieuwe formule bestaat op dit moment uit 10 ondernemers met 26 winkels. Zij verwachten te kunnen doorgroeien, al behoeft het eerder genoemde getal van 70 winkels enige nuance. De groep verwacht dat uit het huidige NDS klantenbestand van D.I.O.-ondernemers er circa 50 zijn die naar Care & beauty willen overstappen. Maar daarnaast denken zij dat wellicht ook uit andere organisaties ondernemers de overstap zullen maken, met name meer op gezondheid gerichte winkels. 

_x000D_
_x000D_

Intussen benadrukt het bestuur van de nieuwe formule dat er een goede verstandhouding is met NDS, en een wederzijds respect. Wat ook tot uiting komt uit het feit dat Holland Pharma wordt gezien als de bevoorkeurde groothandel van de nieuwe formule. Ook wijst het bestuur erop dat zij het belangrijk vindt om zaken samen met Mosadex af te kunnen stemmen, om daarmee de zelfstandigenmarkt zo sterk mogelijk te maken.

_x000D_
_x000D_

Wij houden u op de hoogte.

_x000D_