Branche

6/2/2016 13:06

De Etos op het Gelderlandplein verhuist naar een andere plek. “Wij gaan naar het al gerenoveerde deel van het winkelcentrum”, vertelt winkelmanager Sandra van den Bulk. “Onze Etos komt bij de nieuwe ingang aan de Willem van Weldammelaan.”
_x000D_
Het is de eerste winkel in Nederland die volgens de nieuwste formule is ingericht. De vernieuwing is, volgens het persbericht, vooral op het gebied van de cosmetica, met een nieuwe beauty- en geurenafdeling waar klanten het nieuwe Etos make-upassortiment vinden en tips krijgen voor een compleet nieuwe look. 
_x000D_
De winkel heeft als eerste winkel in Nederland het nieuwe logo van Etos op de gevel – een afgeleide van het logo uit 1919, in welk jaar het bedrijf werd opgericht als coöperatie voor werknemers van het Phillips-concern.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

OPENING

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Woensdag 28 oktober gaan om 9.00 uur de deuren open. De feestelijke dag wordt samen met de klanten gevierd. Er zijn tal van leuke acties en speciale aanbiedingen. Tot 10.00 uur staat er voor elke klant een glaasje alcoholvrije bubbels klaar. Marcel Brienne, bekend van onder andere Koffietijd, is van 10.00 tot 13.00 uur in de winkel om klanten advies te geven over bepaalde homeopathische middelen. Voor de kinderen zijn er een kleurwedstrijd en ’s middags een ballonnenclown. Op vrijdag 30 en zaterdag 31 oktober zal een visagist klanten tips over make-up en huidverzorging geven.
_x000D_
Van den Bulk: “We bieden scherpgeprijsde kwaliteitsproducten, een ruime keuze in assortiment, uitstekende service en een prettige winkelomgeving. En daarbij is het natuurlijk gewoon gezellig bij ons!”

_x000D_/upload/images/2015-10-25-Etos-750x563px.jpg_x000D_

6/2/2016 12:37

Woudrichem, een oude vestingstad in de provincie Noord-Brabant met ongeveer 4500 inwoners, kende al een jaar of acht geen drogisterij meer. Dus de keus van Barbara van der Matten om er in 2008 eentje te openen, leek een gat in de markt.
_x000D_
“Niet volgens de retailorganisaties”, reageert Van der Matten, “want velen zagen mijn drogisterij niet zitten: te klein. Maar Unipharma wilde me maar al te graag hebben.” Zij koos voor de formule DROGIST Bewust Beter en begon aan een flinke groei: ze breidde in zeven jaar tijd de winkel uit van 110 naar 160m2 en in 2014 naar 300m2. “Ik denk dat ik een van de weinige drogisten ben die een groeicijfers van 15% kan laten zien. Nu willen ze me allemaal hebben – maar ik blijf bij Unipharma.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

DUIDELIJKHEID

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Nu is de winkel aangepast aan de laatste formule-uitgangspunten. Zo laat de Bewust Beter-wand duidelijk het natuurlijke assortiment in de winkel zien, terwijl het parfumerie- en verzorgingsassortiment wordt uitgelicht in de Luxe-wand. 
_x000D_
“Ik heb daar zelf voor gekozen”, zegt Van der Matten. “Het nieuwe interieur doet toch heel veel: het geeft precies aan waar je je mensen wilt hebben. Klanten worden echt naar het juiste assortiment toegezogen.”
_x000D_
Daar zit volgens haar ook de grootste verbetering. “Ik kan nog niet zeggen of het meer omzet oplevert, maar ik zie wel dat de winkel meer duidelijkheid schept bij de consument.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

GOEDE WEG

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

DROGIST Bewust Beter is een landelijk samenwerkingsverband van zelfstandige drogisten, die onder de naam DROGIST Bewust Beter samenwerken op het gebied van onder meer folderacties, assortiment en opleidingen. Maar met de nieuwe uitstraling groeit het naar een volwaardige formule, meent Van der Matten. “Als ik zeg dat er 120 DROGIST Bewust Beter-winkels zijn, dan zeggen mensen: ‘O, ik dacht dat jij dat alleen was’. Ik denk dat als meerdere winkels naar de nieuwe uitstraling overstappen, dat veel betekent voor onze herkenbaarheid bij de consument. Met deze verbouwing zijn we daarmee echt op de goede weg.”

_x000D_/upload/images/2015-10-01-DROGIST-Bewust-Beter-Woudrichem-750x750px.jpg_x000D_

6/2/2016 12:28

“Wij ontvangen zojuist het fantastische nieuws dat ik en mijn mede MT collega’s genomineerd zijn als Retail MT van het jaar 2015”, meldt ons Charlotte de Koning, marketing & communication manager bij de Tuinen. “Je kunt je niet voorstellen hoe trots ik ben omdat wij het afgelopen jaar zo hard hebben gewerkt met elkaar om fantastische resultaten voor elkaar te krijgen.” De nominatie was onder meer te danken aan het feit dat De Tuinen, naast forse groei in extra winkels, het afgelopen jaar ook een zeer goede core groei liet zien van: 4,5%. De Tuinen heeft de ambitie om binnen drie jaar naar 200 winkels in Nederland en 50 winkels in Belgie te groeien. Voorts ontwikkelde De Tuinen initiatieven zoals de lancering van een nieuw POS-systeem in de Nederlandse winkels waarmee de medewerkers klanten nog beter kunnen ondersteunen en adviseren, en een Nederlandse loyaliteitskaart: Passie voor De Tuinen. “Wij gaan door met groeien en zorgen dat wij de meest onderscheidende retailer blijven”, aldus De Koning.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

MANAGEMENTTEAM

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Het managementteam van De Tuinen bestaat uit algemeen directeur Colinda Hoegee, operationeel directeur Stephen Nieuwenhuis, human resources manager Claudia Drommel, property & facility manager Marloes Hofstetter, head of categories Marcella Reinhard, marketing & communication manager Charlotte de Koning, Bbusiness intelligence & project manager Danny Kraakman, e-commerce manager Lisette Ensing, manager warehouse & distribution Vincent Schippers, operationeel manager Nederland Martin Tool en IT-manager Patrick Strijdonck.

_x000D_
_x000D_

De volledige lijst van genomineerde omvat verder onder meer: Action, de Bijenkorf, Hunkemöller, IKEA en Jumbo. De winnaars worden op donderdag 29 oktober bekendgemaakt op het ABN AMRO Retailer of the Year gala.

_x000D_

6/2/2016 12:32

Vier dagen na het aangekondigde vertrek van Linda Keijzer is al bekend wie haar gaat opvolgen: Henk Castelijns. Castelijns heeft diverse directiefuncties vervuld bij Ahold, De Boer Winkelbedrijven, Unigro en Laurus. Tot precies een jaar terug was hij ad interim directeur van DGN Retail, maar met de overname van DGN Retail door Euretco kwam zijn werk daar ten einde. DA meldt dat “Castelijns uitstekend is ingevoerd in de detailhandel en zeer goed bekend is met het functioneren van zelfstandige ondernemers in franchiseorganisaties. De Raad van Commissarissen vertrouwt erop dat Henk Castelijns slagvaardig verderbouwt aan het merk DA.” De ingezette koers van DA wordt met Castelijns gewoon voortgezet.

_x000D_
_x000D_

Niet alleen is Castelijns snel gevonden, hij gaat ook rap aan de slag: werd eerder nog aangekondigd dat een directietriumviraat vanaf haar vertrek op 1 november de taken van Linda zou overnemen totdat een opvolger gevonden was, nu is bekend dat Castelijns al per 1 oktober aantreedt. Hij heeft direct Keijzers taken overgenomen. DA doet geen mededelingen over hoe lang Castelijns zal aanblijven.

_x000D_

6/2/2016 12:30

DA zegt dat Keijzer dit besluit heeft genomen per 1 november 2015 te vertrekken als CEO van DA en Mooi Parfumerie; per 1 december volgt ze Henk Ziengs op als CEO van Ziengs Schoenen. Keijzer blijft nog wel als adviseur aan de DA-organisatie verbonden. Er wordt nu gezocht naar een (interim) CEO voor DA en Mooi Parfumerie; in de tussentijd nemen CFO Thomas van Beek, commercieel directeur Wouter Nooij en HRM-directeur Dani Moedikdo haar taken waar.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

OVEREENKOMST

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Keijzer vertrekt terwijl de rust in de DA-gelederen nog niet is weergekeerd. In juni van dit jaar werd overeenstemming bereikt met de Coöperatieve Drogisten Associatie en de DA-ondernemers over de nieuwe Fris, Gezond en Mooi (FGM)-formule. Er is een ander verdienmodel voor DA en de DA-ondernemers geïntroduceerd en DA en de coöperatie hebben een nieuwe rolverdeling tussen ondernemers en organisatie afgesproken. Ook is een DA webshop in de markt gezet. Maar DA is door de onmin ook een forse groep ondernemers kwijtgeraakt.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

NIEUWE STAP

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Een woordvoerder van DA zegt dat “Linda twee jaar geleden de uitdagende opdracht heeft aangenomen om de DA-organisatie te transformeren en klaar te stomen voor de toekomst. Dat heeft ze met haar team gedaan. De uitrol van Fris, Gezond en Mooi is nu in volle gang. Voor Linda persoonlijk is het moment gekomen voor een nieuwe stap in haar carrière.”

_x000D_
_x000D_

Er zijn inmiddels 30 FGM-winkels en DA streeft ernaar om dat aantal voor het einde van het jaar te verdubbelen.

_x000D_/upload/images/DA-drogist-overeenkomst-ondernemers.jpg_x000D_

6/2/2016 12:25

Veertig jaar bij D.I.O.? “Wie de dossiers induikt vindt de aanstellingsbrief die is vastgesteld op 1 september 1979. Da’s dus 39 jaar”, zei Jongstra. “Maar een aparte aantekening vermeldt dat hij een jaar daarvoor al als aspirant vertegenwoordiger bij D.I.O. werkte. En ook dat klopt niet, want daarvoor werkte hij al in het magazijn.” 
_x000D_
De jonge De Wit werd door Jongstra gekenschetst als “een ongedurig, eigengereid ventje dat voor galg en rad opgroeide. Toen hij officieel vertegenwoordiger werd, stond in zijn dossier genoteerd dat hij zich had ‘aangepast aan de wensen van de zaak’, maar Tom kwam erachter dat het bedrijf veel meer zou bereiken als het zich aanpaste aan ZIJN wensen. En dat heeft hij al die jaren gedaan: Tom is een carrièreman die zijn eigen pad heeft geplaveid. We hebben hem leren kennen als de drijvende kracht die met jaloersmakende energie de totstandkoming van de D.I.O.-formule heeft gerealiseerd: D.I.O. is zijn kindje. Wat destijds door velen meewarig werd bekeken, staat nu op het punt om structureel de derde formmule in de markt te worden – en de enige die de kracht van zelfstandig ondernemerschap weet te koppelen aan efficiënte centrale bedrijfsprocessen.” 
_x000D_
Hij noemde Tom “oplossingsgericht, eerlijk, recht door zee en met een onbreekbare loyaliteit. Jij een van belangrijkste pijlers van het huidige FACO.”

_x000D_/upload/images/19b84a3.jpg_x000D_

6/2/2016 11:48

“Het komende half jaar staat in het teken van groei.” Dat zei algemeen directeur van D.I.O. Jos Jongstra tijdens de D.I.O. Relatiedag van 6 september jl. “DIO groeit erg hard: we zullen in januari 2016 op 220 winkels uitkomen – en dat kunnen er daarna alleen maar meer worden.” Al langer stelde D.I.O. de mijlpaal van 200 winkels in het vooruitzicht, maar dit jaar werd dat symbolische getal ook daadwerkelijk bereikt met de opening van D.I.O. Jetty in Herwijnen. “Vooral de laatste jaren heeft bij ons de groei doorgezet – tegen de trend in, want juist in deze periode is groei erg moeilijk geweest.” Een andere tegentrend die D.I.O. volgens Jongstra heeft ingezet, is de keus voor soft in plaats van hard franchise. “In deze lastige tijden zie je vooral verharding. Wij hebben gekozen voor een wat softere benadering van warmte, gezelligheid en een arm om je schouder: daarmee denken we klantentrouw te kunnen opbouwen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

VRIENDEN

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

De afgelopen jaren vierde D.I.O. zijn relatiedag tijdens de Beautiful Beurs, maar de terugkeer naar de eigen locatie in Diemen, na het verscheiden van die beurs, is volgens Jongstra eigenlijk alleen maar logisch: “We willen het familiegevoel delen en ons succes samen vieren. En dus doen we dat hier, want je vrienden nodig je thuis uit. Die saamhorigheid kenmerkt D.I.O.-formule, niet alleen tussen ons en jullie maar ook tussen de formule en de consument. En we zijn blij met de leveranciers die dat familiegevoel met ons delen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

INNOVATIE

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

D.I.O. investeert nadrukkelijk in innovatie en professionaliteit, vertelde Jongstra: “De unieke samenwerking met Coop en The Read Shop is tot stand gekomen omdat we nieuwe kansen zoeken in de markt. Er zullen ook meer Beautiful By-combinaties tot stand komen. We zijn ook zeer positief over de samenwerking met partners als de Efteling en de Postcodeloterij. Met name in de centrale aanpak naast de lokale versterking door middel van een tekenwedstrijd zit onze kracht. Daar gaan we mee door.” Verder is het account management versterkt en er is geïnvesteerd in een nieuwe webwinkel. “Die zal het eerste kwartaal van 2016 uitrollen. Daarnaast hebben we een nieuwe intern communciatiemedium, de Speak app, waar Regio Zuid al op is aangesloten.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

NOG NIET GENOEG

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

D.I.O. heeft zich nadrukkelijk geprofileerd als servicedrogist, meent Jongstra: “We zijn voor de derde keer Beste Servicedrogist van het Jaar geworden. Voor een relatief kleine formule is dat een enorme waardering. Maar het is niet genoeg. We werken continu aan een goed assortiment, goede prijzen en goede promoties. We hebben dit jaar daarom fors geinvesteerd in prijscommunicatie: inkoopdirecteur Tom de Wit checkt alle prijzen in de markt en bepaalt op basis daarvan een prijsniveau waarmee we alle concurrentie aankunnen. Als we nog paar stapjes zetten in communicatie ( de prijzen zijn goed, maar we moeten dat meer communiceren), dan worden we de Beste Drogist van het Jaar. De waardering van de consument, daar doen we ’t voor.”

_x000D_/upload/images/Jos-Jongstra.jpg_x000D_

6/2/2016 11:52

Eerder al openden FACO en The Read Shop gezamenlijk zeven combinatiewinkels, maar deze verniuwende aanpak ging nog een stap verder met het betrekken van Coop in de samenwerking. Daarom gaat de prijs gaat naar de integratie van die drie formules in één winkel. Deze prijs wil aandacht geven aan franchiseformules die een uitmuntende prestatie lever(d)en op het gebied van innovatie.
_x000D_
Volgens de NFV vormt de winnende combinatie “een unieke samenwerking waarbij iedere formule in een andere branche actief is. Via een shop-in-shop concept spelen ze met een breed assortiment in op de veranderende retailmarkt. Door de unieke samenwerking van de drie formules wordt er met landelijke slagkracht en lokale relevantie invulling gegeven aan een maatschappelijk thema: het behouden, vergroten of creëren van leefbaarheid in kleinere kernen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

VERDERE UITBREIDING

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

De pilot van die combinatiewinkel opende mei 2014 in Nijverdal, nu breiden de organisaties de samenwerking verder uit: de Coop supermarkten in Meijel en Musselkanaal hebben begin maart 2015 een aanvulling gekregen met een shop-in-shop van The Read Shop en D.I.O. Drogisterij. In de toekomst wordt de samenwerking tussen de drie formules verder geïntensiveerd. In ieder geval zullen naar verwachting nog twee Coop Supermarkten worden voorzien van het shop-in-shopconcept. Maar ook de combinatie van D.I.O en The Read Shop (dus zonder COOP) zal verder uitgebreid worden, zeggen de beide organisaties.

_x000D_/upload/images/2015-05-29-Innovatieprijs1-317x239px.jpg_x000D_

6/2/2016 12:20

De fundamenten onder familiebedrijf UniPharma werden al in 1877 gelegd, maar de naam UniPharma werd pas voor het eerst aan het bedrijf gegeven in 1980. En dat betekent dat de continuïteit van het bedrijf al 138 jaar gegarandeerd is, maar dat in 2015 Unipharma 35 jaar bestaat.

_x000D_
_x000D_

Jacco van Liere, algemeen directeur van Unipharma, zegt echter dat van een echt feest geen sprake is. ”Wij steken die moeite liever in iets waar onze klanten wat aan hebben. En als vooruitstrevende onderneming blijven we gericht op de toekomst. Daarom is de laatste tijd hard gewerkt aan een update van het logo van Unipharma dat onze huidige marktpositionering beter onderstreept.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

SEPARATIE

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Opvallend aan het nieuwe logo is dat Uni en Pharma nadrukkelijk worden gesepareerd door van de ’P’ een hoofdletter te maken. ’Uni’ wordt in groen uitgevoerd, Pharma in blauw. ”Het groene Uni onderstreept onze duurzaamheid en het ‘groene’ gedeelte van het assortiment. Het blauwe Pharma staat voor ons brede aanbod geneesmiddelen en drogisterij artikelen.” De boog boven de naam illustreert de verbondenheid tussen deze twee takken van sport. Het nieuwe logo krijgt ook een nieuwe payoff: Gezonder Ondernemen.

_x000D_
_x000D_

”UniPharma heeft zich ontwikkeld tot de vooruitstrevende groothandel met drogisterijen, apotheken, gezondheidswinkels en supermarkten als klant. Daarnaast zijn wij retailorganisatie voor de Drogist Bewust Beter-winkels én samenwerkingspartner van de Gezond & Wel-leden”, aldus Van Liere. ”Innoveren, trends signaleren en duurzaamheid zijn voor ons belangrijke speerpunten. Die inzet vertaalt zich in nieuwe kansen voor onze klanten. In de toekomst blijft aansluiting houden bij de veranderende consumentenbehoeftes onze kerntaak. Daarnaast houdt de klantbeleving in de winkels onze speciale aandacht. Wij bieden graag de tools, de kennis en een uitgebreid assortiment, waarmee onze 2000 aangesloten winkels lokaal hun kansen in de markt vergroten.”

_x000D_/upload/images/2015-09-01-Nieuw-logo-Unipharma-630x289px.jpg_x000D_

6/2/2016 12:15

Alida Blokzijl werkt al 26 jaar in drogisterijen, dochter Lotte startte acht jaar geleden als weekendhulp bij een van haar moeders vorige werkgevers. Maar op enig moment besloten beiden dat ze het runnen van een drogisterij liever zelf wilden doen.
_x000D_
“We werden getipt door mijn werkgever”, zegt Alida. “Die hoorde dat een drogisterij in Hoogeveen sloot en zei gekscherend: ‘da’s iets voor jou’. Ik heb meteen met Lotte overlegd en we hebben het, samen met D.I.O., serieus overwogen. Maar de bank zei: ‘Kom maar terug als je een ander locatie met betere tijden hebt’.”
_x000D_
“En toen hoorden we dus van deze locatie in Zuidwolde”, vertelt Lotte. “Ook daar sloot een winkel, maar de projectontwikkelaar wilde er graag een drogisterij in houden. En ditmaal vonden we het echt een heel mooie plek. Dus hebben we D.I.O. en de bank gebeld: ‘Hallo, daar zijn we weer.’ En ditmaal hebben we doorgezet.” Drogisterij D.I.O. Zuidwolde opende op 15 januari 2015.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

WINKELINDELING

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

In de winkel zijn bewust keuzes gemaakt, vertelt Alida. “We hebben hier concurrentie van een Kruidvat. Dat is een hele volle en krappe winkel, waar je met een rollator of kinderwagen liever niet naar binnen gaat. Dus wij hebben gekozen voor een ruime opzet, de gangpaden zijn extra breed gemaakt.”
_x000D_
Ook de etalage is in zekere zin ‘opgeofferd’ voor een open winkeluitstraling: liever dan die vol te stouwen met acties en producten, wordt de glasfaçade gebruikt om buitenlicht en buitenwereld binnen te laten. Dat oogt rustig, natuurlijk en toegankelijk.
_x000D_
Sterk zijn de kopstellingen zijn D.I.O.-groen. Het voordeel daarvan is dat van de acties niet de prijs afspat, maar het productaanbod de nadruk krijgt.
_x000D_
Ook het assortiment is aangepast aan de lokale situatie. Lotte: “De merken die bij de vorige eigenaar goed liepen, hebben we natuurlijk behouden. Daarnaast heeft het geen zin om hier merken en producten breed neer te zetten die Kruidvat ook heeft staan. Dan kun je je beter onderscheiden met ándere producten. Ook houden we onze ogen en oren goed open: wat willen onze klanten precies, waar is behoefte aan? We komen er nog steeds achter waar hier wel of geen vraag naar is.”
_x000D_
“Natuurlijk zou het zonder de grote concurrent hier drukker zijn, maar we spreken veel mensen die het bij ons juist prettig vinden: toegankelijker, ruimer, en meer advies”, vult Alida aan. “Sommigen zeggen nooit meer anders te willen. Ook de prijsperceptie is bedrieglijk, want onze prijzen zijn niet hoger. Maar ja: wie ’t hardste schreeuwt dat hij de goedkoopste is, bouwt daar toch een beeld mee op.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

REFORM

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Aan de schapindeling is in ieder geval te zien dat reformproducten in Zuidwolde goed lopen. “Dat valt ons ook op”, zegt Lotte: “Wij hebben in winkels gewerkt waar dat beduidend minder liep. Maar hier overwegen we zelfs om het nog uit te breiden. Natuurlijk heeft dat ook met je concurrentieveld te maken: in die andere winkels verkochten we bijna geen reform vanwege de aanwezigheid van De Tuinen en Gezond & Wel. Hier zijn we de enige met dat assortiment. Daarom is ook bewust gekozen voor de selectie verantwoorde en duurzame producten die D.I.O. aanbiedt onder Madelief. We merken dat de mensen in Zuidwolde hier heel bewust mee bezig zijn. Terwijl afslankpoeders en -shakes hier echt niet lopen. Dus die ruimte gaan we invullen met meer reform.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

D.I.O.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
De keus voor D.I.O. is bewust op gevoel gemaakt, zeggen beiden. “We kenden die organisatie nog niet, maar het voelde vanaf het eerste moment goed”, aldus Alida. “Het is persoonlijk, er zijn korte lijnen, we vonden het opvallend dat directeur Jos Jongstra, toen hij ons rondleidde door het DC, elke medewerker bij de voornaam kende. Ook over de formule zijn we heel tevreden: ze laten het bewust ónze winkel zijn, eigen inbreng is geen probleem.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

BESTE DIO

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

En nu dus de allerbeste D.I.O.-drogisterij van Nederland. “We hebben ons er niet eens voor aangemeld, juist omdat we nog nieuw zijn”, reageert Lotte. “Maar als je gecertificeerd bent, doe je automatisch mee. We werden naar de D.I.O. Relatiedag gelokt met de mededeling dat we de Beste Nieuwkomer waren. Zei mijn moeder nog: ‘Ik kan zondag niet, ga jij maar.’ Toen ik dat bij D.I.O. meldde, werd ze speciaal gebeld: ‘Alida, je moet écht komen!’ We wisten helemaal niet dat we, naast tot Beste Nieuwkomer, ook tot Beste D.I.O. verkozen waren.”
_x000D_
Het juryrapport was duidelijk: “De klanten waren al vanaf het prille begin blij met de ondernemers, moeder en dochter Alida en Lotte Blokzijl. Eindelijk een drogist waar men deskundig advies kreeg. Alida en Lotte houden regelmatig lokale acties, klantenavonden, er wordt samengewerkt met de plaatselijke bloemist, met het modehuis en zelfs met plaatselijke campings. Alle commerciële kansen worden aangegrepen om de winkel op de kaart te zetten. Verder is de winkel gezellig en nodigt echt uit om binnen te komen snuffelen. Maar ook op sociale media is het ondernemersduo zeer actief. Er gaat geen week voorbij of ze laten wel van zich horen op Facebook.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/2015-08-09-dio-drogisterij-parfumerie-winkel-01-1000x560px.jpg_x000D_