Branche

Kruidvat heeft kenbaar gemaakt ook in België te willen beginnen met de verkoop van voorschriftvrije geneesmiddelen. Bovendien tegen lagere prijzen.…

Tweemaal schreef Harry Piet, toentertijd C&B-ondernemer met 9 winkels, een brandbrief aan de branche en de maatschappij. Tweemaal ging die brandbrief over het voornemen van de overheid om middels een zogeheten veegwet het advies in de winkel op afstand via iPad en andere tablets toe te staan. Nu deze veegwet op het punt staat om aangenomen te worden, is het de vraag: hebben de brandbrieven wat opgeleverd? En hoe kijkt Piet naar de toekomst van de drogist nà invoering van de veegwet?

Op 28 maart aanstaande is het tijd voor een nieuwe DEX bijeenkomst, georganiseerd voor merkleveranciers aan het drogisterij- supermarkt- en apothekerskanaal, met name georiënteerd op commerciële managers.

Vanaf maandag 20 maart start de nieuwe Kruidvatcampagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat wil hiermee de meest trouwe klanten, de leden van de Kruidvat Club, belonen met heel veel gratis.

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organosaties gaan doen om negtieve effecten van de veegwet tegen de te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee.