Branche

4/8/2020 13:55

De STER-spot op televisie laat de belangrijke rol zien die de drogist speelt in het dagelijkse leven van de consument. Want ook in deze onzekere tijd heeft de consument behoefte aan persoonlijk advies op het gebied van gezondheid, hygiëne en verzorging. Juist nu houdt de drogist Nederland vitaal. De 2.350 drogisterijen in het land houden de winkel open en blijven voor de consument zorgen. Met zelfzorggeneesmiddelen en producten voor iedere dag. Was getekend: de drogisten van Nederland. Dat is de krachtige boodschap van het filmpje dat het CBD heeft geproduceerd.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Consument centraal

_x000D_
_x000D_

Het is de eerste keer dat het CBD een dergelijke branchebrede actie voert met een campagne op de landelijke televisie. Alle bedrijven aangesloten bij het CBD doen mee. Dit is mede mogelijk gemaakt door de STER die zendtijd beschikbaar heeft gesteld aan brancheorganisaties zoals het CBD. Wat opvalt is dat visueel de consument centraal staat, niet de drogist. “Dat is om twee redenen”, stelt woordvoerder van het CBD Niels van Haarlem. “We werken voor klanten en die staan centraal. Daarnaast heeft de STER ons  – net als andere brancheorganisaties – de mogelijkheid geboden deze spots uit te zenden onder voorwaarden dat de boodschap niet commerciële mag zijn en niet mag verwijzen naar producten of situaties.” 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Hele maand

_x000D_
_x000D_

De campagne is op donderdag 9 april voor het eerst te zien. Tot en met 30 april zal de spot zo’n vijftig keer te zien zijn. Naast de uitzendingen op televisie is de drogist ook op de radio en online aanwezig. Het CBD bepaalt niet of en hoe drogistenorganisaties op eigen initiatief in de winkels een follow-up geven aan deze campagne, zegt van Haarlem. “Ze bepalen zelf de communicatie en hoe ze die vormgeven. Wij hebben wel materiaal beschikbaar gesteld.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Bekijk de video HIER>>

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/Schermafbeelding%202020-04-08%20om%2013_42_44.png_x000D_

3/20/2020 9:16

De nieuwste winkel van DA is, ondanks het coronavirus, toch geopend in winkelcentrum De Hoven in Delft. De geplande feestelijkheden zijn echter verzet. "Gezien de actualiteit bedank ik iedereen op deze wijze hartelijk voor de inzet, interesse, ‘sparren’, hulp, constructief kritische feedback, stapje extra om de deadline te halen", aldus Sylvia van Orden, Projectmanager formule-ontwikkeling. "De opening van de DA in Delft is een volgende belangrijke stap in de gekozen strategie richting 2021. Samen gaan we vooruit en maken stappen met DA."

_x000D_/upload/images/Teamfoto.jpg_x000D_
/upload/images/Interieur1.jpg_x000D_
/upload/images/Meettafel.jpg_x000D_
/upload/images/Interieur2.jpg_x000D_

2/18/2019 15:33

Zuidwolde

_x000D_
_x000D_

DA Drogisterij & Parfumerie Zuidwolde is de winkel van moeder en dochter Alida en Lotte Blokzijl, beide eigenaar en gediplomeerd drogist. Aanvankelijk in loondienst, besloten ze in 2015 samen een drogisterij te beginnen. Ze werden in 2015 beste D.I.O. van het jaar, en Alida is recent tweede geworden in de wedstrijd voor Beste zelfzorgadviseur van Nederland. Omdat er veel belangstelling is voor reformproducten, hebben Alida, Lotte en hun twee collega-drogisten zich ook hierin gespecialiseerd. Bij DA Drogisterij Zuidwolde zijn de producten bij voorkeur zuiver en natuurlijk. Een keer in de vier weken is er een natuurgeneeskundig therapeut aanwezig in de winkel. Ook organiseren ze regelmatig een leuke avond, zoals een Ladies Night of een V.I.P.-avond, en kinder-koopavond op moederdag.

_x000D_
_x000D_

_x000D_
De Lier

_x000D_
_x000D_

DA Drogisterij & Parfumerie van Geest is een lichte, ruime winkel in het centrum van De Lier. Deze winkel bestaat al bijna 135 jaar, want de oma van huidige eigenaar en drogist Peter van Geest opende de winkel in 1885. In 1952 bouwde de vader van Peter een nieuw pand; Peter werkte al sinds 1985 mee in de winkel, totdat hij de drogisterij in 1992 overnam. Het team telt 4 drogisten, 2 assistent-drogisten, een winkelmedewerker en een zelfstandige pedicure.
_x000D_
Bij DA drogisterij van Geest vind je een uitgebreid en uniek assortiment. Ze hebben merken die je niet zomaar overal vindt, zoals in hoogwaardige voedingssupplementen en vitaminen, huidverzorgingsproducten, en pleisters en bandages. In de parfumerie is er volop keuze uit luxe en populaire geuren.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Nieuw-Lekkerland

_x000D_
_x000D_

_x000D_
DA Drogisterij & Parfumerie de Zwart ligt aan het winkelcentrum Kleyburgplein in Nieuw-Lekkerland. In 1957 startte de opa van Marcel de Zwart zijn eigen drogisterij. Daarna volgden twee ooms en inmiddels runt de derde generatie de winkel. Marcel en zijn vrouw Annemarie hebben het drogisterijvak in de genen: Marcel heeft van jongs af aan meegeholpen bij zijn oom, Annemarie wist als 14-jarige al dat zij in een drogisterij wilde werken. DA Drogisterij de Zwart onderscheidt zich onder meer met hoogwaardige voedingssupplementen en de betere make-up merken die je niet overal vindt. Elke maand worden er activiteiten georganiseerd, zoals regelmatig op zaterdag adviesdagen.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Groot-Ammers

_x000D_
_x000D_

_x000D_
Eigenaar Leen Mastenbroek en zijn vrouw Alies droomden er allebei over zelfstandig ondernemer te worden; op 1 februari 2013 namen zij de DA Drogisterij van de familie Mourik in Groot-Ammers over. DA Drogisterij & Parfumerie Groot-Ammers is gevestigd in het winkelcentrum Het Oranjeplein. Klanten die hun dagelijkse boodschappen doen in het winkelcentrum weten de gezellige drogisterij van Leen en Alies te vinden voor een kundig advies en het grote assortiment gezondheids- en schoonheidsproducten. En voor de goede fotoservice. Een paar keer per jaar organiseert DA Drogisterij Groot-Ammers een dag waarop ze de klant extra verwennen, telkens op een andere manier. Ook geven ze regelmatig demonstraties.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Kesteren

_x000D_
_x000D_

_x000D_
DA Drogisterij & Parfumerie Kesteren is een echte buurtdrogisterij. Het staat voor persoonlijk en dichtbij. Daarom zijn de eigenaar en het personeel professioneel opgeleid en gecertificeerd,  om de klant een goed en deskundig advies te geven.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Dwingeloo

_x000D_
_x000D_

_x000D_
DA Drogisterij & Parfumerie de Brink is een gezellige drogisterij gelegen aan het authentieke Drentse dorpsplein in Dwingeloo. De winkel, in het groenste dorp van Europa (2012), staat bekend om de ongedwongen sfeer, de ervaren medewerkers en het ruime assortiment. Eigenaresse Michelle van Eck volgde eerst een opleiding tot schoonheidsspecialiste en begon bij drogisterij Janssens in het toenmalige postkantoor. In 2009 nam zij de winkel over.
_x000D_
DA Drogisterij De Brink voorziet Dwingeloo en omstreken van allerlei praktische voorzieningen. Klanten geven een pakje af bij het PostNL Servicepunt of regelen hun financiën bij het ING-servicepunt. Anderen komen voor een bezoek aan de (pas)fotoservice, loterij of stomerij.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Drachten

_x000D_
_x000D_

_x000D_
DA Drogisterij & Parfumerie Drachten ligt in het nieuwe winkelcentrum van de wijk De Drait. Gestart op 1 juli 1993, staat deze goedverzorgde wijkdrogist bekend om zijn toegewijde medewerkers en de grote verscheidenheid aan producten. Naast de reguliere producten vind je bij DA Drogisterij & Parfumerie Drachten onder meer een groot assortiment hoogwaardige voedingssupplementen, maar ook beautyproducten, de klassieke geuren en een mooie tas, shawl of sieraden, een fotoservice en allerlei leuke acties.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Groningen

_x000D_
_x000D_

_x000D_
DA Drogisterij & Parfumerie Mirjam is een begrip in de Rivierenbuurt, vlak achter station Groningen: de vertrouwde buurtdrogist waar je altijd een professioneel advies kunt krijgen. Eigenaresse Mirjam Zuidersma volgde de mbo-opleiding Ondernemer Detailhandel en liep onder andere stage bij twee drogisten. Toen zij 27 was, in 2013, opende zij D.I.O. drogisterij Mirjam. In 2019 koos Mirjam ervoor om verder te gaan onder de vlag van DA. Mirjam heeft de betere merken, veelal natuurlijke producten voor lichaamsverzorging en voedingssupplementen. Regelmatig organiseert Mirjam iets verrassends voor haar klanten, zoals een beautymiddag, mannenmiddag of manicurebehandeling. Een leuk cadeautje is snel gevonden, en ook kun je voor schoenherstel bij Mirjam terecht.

_x000D_/upload/images/2c8c870514077848.jpg_x000D_
/upload/images/2c8c87c28a0775e0.jpg_x000D_
/upload/images/2c8c871e33077a28.jpg_x000D_
/upload/images/2c8c878f9807773c.jpg_x000D_
/upload/images/2c8c8749dd0779dc.jpg_x000D_

2/19/2020 18:21

Remedium is het verzuimloket voor de drogisterijbranche en maakt voor de uitvoering gebruik van een gecertificeerde arbodienst. De verzuimdossiers worden beheerd in een online verzuimsysteem. Remedium heeft een nieuwe uitvoerder en daarmee een nieuw telefoonnummer en casemanagementteam. U kunt Remedium bereiken via telefoonnr. 0800-0708 of via info@remedium.org. De casemanagers zijn Sandra van den Bedem en Renée Bolwerk. Alle deelnemers ontvangen binnenkort een nieuw wachtwoord waarmee ingelogd kan worden in het nieuwe verzuimsysteem.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

DID

_x000D_
_x000D_

Daarnaast is de Stichting Duurzame Inzetbaarheid Drogisterijen (DID) verhuisd. DID biedt ondersteuning bij het duurzaam inzetbaar hebben en houden van werknemers van zelfstandige drogisterijbedrijven.
_x000D_
Het nieuwe adres is: Werfweg 51, 8243 PG Lelystad, telefoon 085-064 57 58. Digitaal blijft DID bereikbaar op www.stichtingDID.nl en via mail: info@stichtingDID.nl.
_x000D_
 

_x000D_

1/28/2020 12:25

De gezamenlijke nieuwjaarsreceptie is een traditie alwaar handel en industrie elkaar ontmoeten aan het begin van het nieuwe jaar. De bijeenkomst op woensdag 8 januari 2020 in Restaurant Groot Kievitsdal in Baarn werd bijgewoond door ruim 130 belangstellenden. Tijdens die receptie blikken de voorzitters van NCV en CBD traditioneel terug en vooruit.

_x000D_
_x000D_

Voorzitter Ed van de Weerd van het CBD benadrukte de unieke positie van de drogist. “De drogist is de toegankelijke, professionele en persoonlijke adviseur. Wij nemen onze verantwoordelijkheid door verantwoorde zorg te geven, investeren in kwaliteit en hebben veel aandacht voor medicatieveiligheid. Dan is het teleurstellend dat andere aanbieders de grenzen opzoeken van verantwoorde zorg en daarvoor ook de ruimte krijgen. De drogist is de partner voor de klant, maar ook voor zorgverleners als huisarts, apotheker en overheid als het gaat om het geven van persoonlijk advies over zelfzorg. Daarmee halen drogisten druk weg bij de eerstelijns zorg en kunnen zo een bijdrage leveren aan het toegankelijk houden van de zorg en het verlagen van de kosten.”
_x000D_
Wel moet het percentage gecertifieerde drogisten omhoog. De Weerd: “Nu is zo’n 85 procent gecertificeerd. Iedere drogist moet gecertificeerd zijn.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Waardevol

_x000D_
_x000D_

NCV-voorzitter Monica van Ee blikte tevreden terug op het afgelopen jaar en was met name trots op de uitgave ‘Zeker in de Zon’, waarmee op een positieve manier is gewezen op het belang van verstandig zonnen. Ook is er met deze uitgave aandacht getrokken én geschonken aan de brede en waardevolle rol van cosmetica in ons dagelijks leven voor hygiëne, schoonheid, verzorging, én zelfvertrouwen. De NCV zal zich daar ook in 2020 mee bezig blijven houden. Er zal een debat georganiseerd worden met stakeholders om het 70-jarig bestaan te vieren. Belangrijke thema’s verder zijn duurzaamheid, digitalisering en verpakkingen.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Ziekzorg

_x000D_
_x000D_

Het was interessant om te zien hoe de inhoud van hun visies steeds meer richting een holistische kijk op gezondheid en welzijn gaat. In feite was het hele programma van deze keer daarop gericht: beide organisaties vonden elkaar in een breed begrip van gezondheid. Daartoe was als gastspreker arts en onderzoeker Machteld Huber uitgenodigd, die internationaal het begrip ‘positieve gezondheid’ op de kaart heeft gezet. Zij wijst erop dat mensen die bewegen, vers eten en het leven als zinvol ervaren, gezonder en gelukkiger zijn. Daarmee bouwen zij veerkracht op waardoor zij beter met moeilijke situaties kunnen omgaan. Huber: “We spreken weliswaar van gezondheidszorg, maar in feite is het ziekzorg. Dat moet veranderen. We moeten veel meer luisteren naar wat de consument of patiënt nu echt bezighoudt. Gezondheid is veel breder dan alleen de lichamelijke kant. Het gaat ook over je grenzen kennen, lekker in je vel zitten. Voor mensen die zorg nodig hebben zijn andere dingen belangrijk dan wat de zorg- of hulpverlener in eerste instantie kan inschatten.”
_x000D_
Positieve gezondheid leidt uiteindelijk tot minder behandelen van patiënten in de eerste lijn en in ziekenhuizen en tot lagere zorgkosten. De beweging van Huber wordt in binnen- en buitenland omarmd door huisartsen, fysiotherapeuten, wijkverpleegkundigen, sociale teams, en GGD’en. Meer dan de helft van de gemeentes draagt inmiddels de gedachte uit.
_x000D_
Volgens Huber is echter niet iedereen in staat zelf regie te voeren over de gezondheid. “Die mensen hebben hulp nodig. Drogisten kunnen een rol spelen zodat mensen veerkrachtiger en betekenisvol kunnen leven.” Deze aandacht voor positieve gezondheid kan leiden tot een meer toegankelijke en betaalbare gezondheidszorg.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Kwaliteit van leven

_x000D_
_x000D_

Petra Odenthal, directeur van de stichting Look Good Feel Better, reageerde ter afsluiting hierop dat de workshop uiterlijke verzorging voor mensen met kanker en verwenbehandelingen die zij organiseren – met hulp van de NCV en haar leden – bijdragen aan de kwaliteit van leven van mensen en ervoor zorgen dat zij weer (willen) participeren in onze samenleving. Huber vond dit een perfect voorbeeld van initiatieven die onze samenleving kan gebruiken en die bijdragen aan positieve gezondheid.

_x000D_/upload/images/35.jpg_x000D_
/upload/images/47.jpg_x000D_
/upload/images/86.jpg_x000D_

11/26/2019 11:00

Algemeen directeur van Etos Saskia Egas Reparaz gaf, na een korte geschiedenis van Etos, aan dat de focus van de drogisterijorganisatie na 100 jaar eigenlijk niets veranderd is. Want oprichter Philips zei al: als we goed voor onze mensen zorgen, dan komt er kwaliteit uit hun handen. Die focus op gezond en  goed in je vel zitten, is nog steeds relevant: onze belangrijkste missie is elke dag de klant helpen zich goed te voelen. In dat kader moet je ook onze recente overname zien van de gezondheidswebsites, waarmee we klanten niet alleen in de winkel maar ook thuis kunnen bijstaan. Dat moet ook wel, want de klant verandert sneller dan ooit – en dus ook de klantvragen. Zo verrast het ons dat klanten steeds minder vragen naar een specifieke tandpasta, maar naar hoe ze van bijvoorbeeld tandvleesproblemen afkomen. De vragen verschuiven dus van productgericht naar probleemgericht.”

_x000D_
_x000D_

Om inzicht te krijgen in die klant en zijn klantvraag, start Etos vanaf nu een jaarlijks gezondheidsonderzoek. “We willen ons verdiepen in de klant om Etos klaar te maken voor de toekomst. We onderzoeken daarom jaarlijks hoe goed Nederlanders zich voelen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Voedingsgewoontes belangrijkst

_x000D_
_x000D_

De eerste resultaten van dat onderzoek? Mensen geven zichzelf gemiddeld een zeven op het gebied van hoe goed ze in hun vel zitten. Ze zijn het meest tevreden over hun voeding en het minst tevreden over hoeveel ze bewegen. Om je goed te voelen vinden mensen uiterlijk het minst vaak belangrijk (65%), gevolgd door beweging (81%) en voedingsgewoontes (82%). Innerlijke balans (92%) en lichamelijke gezondheid (94%) zijn voor bijna iedereen belangrijk om zich lekker in zijn of haar vel te voelen. Balans, beweging, gezondheid, voeding en uiterlijk zijn voor minstens zes op de tien Nederlanders redelijk tot heel erg belangrijk voor hoe goed ze zich voelen.

_x000D_
_x000D_

Er zijn significante regionale verschillen, zo blijkt uit het onderzoek. Zo is uiterlijk in West-Nederland belangrijker dan in het Oosten (69% vs 57%). Inwoners van Noord- en Oost-Nederland zijn meer tevreden over hun voedingsgewoontes dan mensen in Zuid- en West-Nederland (resp. 7,9 en 7,6 vs 7,2). In Noord- en Oost-Nederland zijn mensen meer tevreden over hun mentale gezondheid dan in het Zuiden en Westen (7,5 vs een 7). In Noord- en Oost-Nederland geven mensen resp. een 7,3 en 7,1 vs 6,9 in Zuid- en West-Nederland over hun innerlijke balans. Op beweging scoort West-Nederland minder tevreden dan Noord-Nederland (6,5 vs 6,8).   

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Advies

_x000D_
_x000D_

Bijna een kwart van de Nederlanders zou het liefst iets willen aanpassen op het gebied van beweging, daar zijn mensen het minst tevreden over zijn. Zes van de tien Nederlanders heeft behoefte aan advies op gebied van hoe ze zich lekker en goed in hun vel kunnen voelen. Een op de vijf mensen wil advies op het gebied van gewichtsverlies, daarna op het gebied van slaap, energie en ontspanning.

_x000D_
_x000D_

Egas Reparaz: “In de winkels van Etos en online kunnen mensen persoonlijk advies krijgen van een van de 2400 gediplomeerde Etos-drogisten, zelfzorggeneesmiddelen vinden of ze kunnen direct een afspraak maken met een zorgspecialist.”

_x000D_
_x000D_

Etos wil klanten stimuleren om zich beter te voelen, zegt Egas Reparaz: “Het overall cijfer zeven mag een acht worden, en daar wil Etos klanten bij helpen.” 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Startsein

_x000D_
_x000D_

De presentatie vond plaats tijdens een persevent in Amsterdam waar opvallend veel lifestylejournalisten, vloggers en andere influencers op af waren gekomen; zelf zagen we weinig aanwezigheid van dagblad- of vakpers. Etos focust zich hiermee duidelijk op het communiceren van de nieuwe positie richting de consument. Want dat is wel de crux van wat er tijdens het jubileum werd gepresenteerd: Etos wil anders met zijn klanten omgaan – maar dan moet de klant dat ook willen. Het startsein daartoe is nu gegeven.

_x000D_/upload/images/Persbijeenkomst.jpg_x000D_
/upload/images/Presentatie%20Saskia.jpg_x000D_
/upload/images/Dr_%20Leenarts.jpg_x000D_
/upload/images/Floris%20Wouterson.jpg_x000D_
/upload/images/Persbijeenkomst%20met%20Zuster%20Kleinod.jpg_x000D_

11/12/2019 17:25

Uit onderzoek van het IVM (Instituut voor Medicijngebruik) is gebleken dat de consument te weinig afweet van de pijnstillers de ze gebruiken. Deze Pijnpeiling toont dat meer dan de helft van de ondervraagden de essentiële onderdelen van goed gebruik van pijnstillers, zoals paracetamol en ibuprofen, niet weet. Zelfs bij chronisch zieke patiënten is er sprake van gebrek aan kennis. Het is voor de drogisterijbranche erg belangrijk dat pijnstillers op een veilige en correcte manier gebruikt worden. Het geven van persoonlijk advies aan de consument bij de aanschaf van zelfzorggeneesmiddelen, is daarom van belang. Vanaf 11 november wordt daarom de derde editie van de Week van de Pijn georganiseerd. In deze week staat het zichtbaar maken van de drogist als Erkend Specialist in Zelfzorg centraal. 

_x000D_
_x000D_

Op het moment wordt er door de consument nog te weinig om advies voor zelfzorgmedicijngebruik gevraagd. De bijsluiter wordt weinig gelezen, terwijl dit wel nodig is voor veilig gebruik. Daarnaast blijkt dat het voor veel consumenten niet volledig duidelijk is dat er opgeleide drogisten aanwezig zijn in de winkel, die advies kunnen geven over de medicijnen. Het is belangrijk dat tijdens de Week van de Pijn, hierop ingespeeld wordt door duidelijk te maken dat de drogist het aanspreekpunt is voor juiste zorg bij kleine kwalen. Volgens de directeur van het CBD (Centraal Bureau Drogisterijbedrijven), Marten Hummel, is het van belang dat de klant getoond wordt wat de toegevoegde waarde is van een drogisterij: persoonlijk verantwoorde zorg. 

_x000D_
_x000D_

Tot nu toe zijn consumenten zich nog te weinig bewust van de risico’s die pijnstillers met zich mee kunnen brengen en overschatten zij hun eigen kennis hierover. Het is daarom belangrijk dat drogisten zich actief opstellen en de klant bij aankoop wijzen op de risico’s van de zelfzorggeneesmiddelen, ook wanneer hier niet om gevraagd wordt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat consumenten en patiënten het juist fijn vinden om spontaan advies te krijgen. De resultaten van de Pijnpeiling kunnen hierin ondersteunen en zorgen voor aandacht in de media voor de drogist als Erkend Specialist in Zelfzorg. 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Te weinig kennis

_x000D_
_x000D_

Uit het onderzoek van IVM komen opvallende resultaten naar voren. Van de onderzochte deelnemers slikt 60% dagelijks pijnstillers, neemt praktisch 25% dagelijks paracetamol en een ruime 10% dagelijks pijnstillers tegen ontstekingen zoals ibuprofen. Opmerkelijk  

_x000D_
_x000D_

De directeur van het IVM, Ruud Coolen van Brakel, merkt op dat te weinig kennis van de geneesmiddelen ervoor kan zorgen dat de consument het per ongeluk verkeerd gebruikt, wat gezondheidsschade kan veroorzaken. Het probleem dat veel (chronische) patiënten genoeg kennis denken te hebben van de geneesmiddelen en de risico’s niet inzien, mag niet onderschat worden. Aangezien zelfzorggeneesmiddelen zonder recept te verkrijgen zijn, is advies van de drogist van essentieel belang. 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Week van de Pijn

_x000D_
_x000D_

Tijdens deze week besteedt ieder bedrijf aandacht aan het thema ‘Pijn en pijnstillers’, waarbij zij hun eigen gekozen communicatiemiddelen inzetten om actie te voeren. Voorbeelden hiervan zijn acties in de winkel, informatie op de website, huis-aan-huis magazines en folders en het gebruik van verschillende social mediakanalen. In hun communicatie met de klant, kunnen zij verschillend materiaal dat gecreëerd is door het CBD inzetten. Voorbeelden hiervan zijn een online kennisquiz en magazine met informatie over veilig medicijngebruik bij pijn, en content op maat. 

_x000D_
_x000D_

Tot slot noemt Marten Hummel nog dat een goede voorbereiding noodzakelijk is tijdens de Week van de Pijn. Het is van belang dat medewerkers goed op de hoogte zijn van de beschikbare kennis over pijn. Zij kunnen nog eens kijken naar de advieskaarten over Pijn, het magazine Pijn & Griep en het campagnemagazine op het nascholingsplatform Zorg dat je Bijblijft. Hummel: “Als we gezamenlijk een goede invulling geven aan deze landelijke campagne, benadrukken we onze belangrijke positie in de zorgketen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_/upload/images/21198576_l%20kopie.jpg_x000D_