Branche

Eind vorige maand werd bekend dat de VVV Cadeaukaart is uitgeroepen tot Giftcard van het Jaar 2023.  Consumenten hadden massaal op deze cadeaukaart gestemd. De VVV Cadeaukaart wordt in de verkiezing gevolgd door Bol.com cadeaukaart en De Nationale Bioscoopbon.

De …

Op 28 maart aanstaande is het tijd voor een nieuwe DEX bijeenkomst, georganiseerd voor merkleveranciers aan het drogisterij- supermarkt- en apothekerskanaal, met name georiënteerd op commerciële managers.

Tijdens die bijeenkomst zal er worden bijgepraat over de mogelijkheden van o.a. The …

Vanaf maandag 20 maart start de nieuwe Kruidvatcampagne ‘We lóóóve gratis’ waarmee de vernieuwde propositie van het loyaliteitsprogramma onder de aandacht wordt gebracht. Kruidvat wil hiermee de meest trouwe klanten, de leden van de Kruidvat Club, belonen met heel veel

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organosaties gaan doen om negtieve effecten van de veegwet tegen de te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee. Betekent dit dat de …

Na de fusie in augustus vorig jaar onthulden Information Resources, Inc. (IRI) en The NPD Group (NPD) gisteren de nieuwe gecombineerde bedrijfsnaam: Circana.

Circana is dé toonaangevende adviseur op het gebied van complexiteit van consumentengedrag. Door ongeëvenaarde technologie, geavanceerde analyses, …

De maagcampagne die het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven begin dit jaar startte in samenwerking met ‘Doen of laten?’ wordt verlengd. Dit vanwege d grote stijging in bezoekersaantallen van de online aangeboden keuzehulp.

Op 11 januari startte het CBD samen met het …

Positieve berichten van onze oosterburen. Want er mag dan sprake zijn van een uitdagend economisch klimaat met materiaaltekorten, knelpunten in de bevoorrading en aanzienlijke prijsstijgingen, retailers investeren in Duitsland miljarden in hun winkels. Bij de toppers zitten ook de drogisten.

De campagne die het CBD begin dit jaar lanceerde, de Groene Plus genaamd, moet ertoe leiden dat de drogist in het brein van de consument verankerd wordt als een essentiële retailtak die hem/haar bijstaat in het zo gezond mogelijk blijven,

17 Maart heropende in Nijverdal de Plus Supermarkt met combinatiewinkel DA-ReadShop van Léon en Marloes Haanstra. Op alle fronten is uitgebreid.

Op de locatie in Nijverdal bevond zich oorspronkelijk een combi van C1000 met DA en The Readshop, maar eerst …