Het merk Circana is tot stand gekomen in samenwerking met het wereldwijde merkadviesbureau Landor & Fitch.

IRI en NPD verder onder de naam Circana

Na de fusie in augustus vorig jaar onthulden Information Resources, Inc. (IRI) en The NPD Group (NPD) gisteren de nieuwe gecombineerde bedrijfsnaam: Circana.

Circana is dé toonaangevende adviseur op het gebied van complexiteit van consumentengedrag. Door ongeëvenaarde technologie, geavanceerde analyses, sector overschrijdende gegevens en diepgaande expertise biedt Circana duidelijkheid om klanten te helpen acties te nemen die leiden tot groei.

Waarde propositie

De nieuwe naam staat volgens Kirk Perry, president en CEO van Circana, voor 360-graden, volledig begrip van de consument en de markt en ons unieke vermogen om klanten een volledig beeld te geven van de consument, de winkel en shopper-uitgaven. “In de huidige dynamische wereldwijde retail- en mediaomgeving is onze waarde propositie nog nooit zo sterk geweest. Circana is het best gepositioneerd om ’s werelds toonaangevende merken en retailers in bijna elke branche te adviseren over het identificeren van kansen, het stimuleren van innovatie en om te helpen groei te realiseren tot ver in de toekomst.”

Door gebruik te maken van de uitgebreide gegevens en expertise van haar historische bedrijven, volgt Circana miljoenen producten in meer dan 2.000 categorieën in meer dan 500.000 winkels in 20 landen, met inzichten die worden aangestuurd door het meest geavanceerde technologieplatform in de branche, Liquid Data®. Vandaag de dag adviseert Circana wereldwijd bijna 7.000 merken en retailers.

Krachtige combinatie

Tod Johnson, voorzitter van de raad van bestuur van Circana, licht toe: “De combinatie van IRI en NPD creëerde een uniek bedrijf. In de maanden na de fusie hebben we – voor onze klanten en voor ons team – de enorme waarde aangetoond van het samenbrengen van onze firma’s. Vooruitgaan met een uniforme naam en merk betekent dat Circana zich inzet om de volledige waarde van onze krachtige combinatie voor al onze belanghebbenden te benutten, met focus op innovatie en groei.”

Het merk Circana is tot stand gekomen in samenwerking met het wereldwijde merkadviesbureau Landor & Fitch. Meer informatie is te vinden op: www.circana.com.