Branche

De maagcampagne die het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven begin dit jaar startte in samenwerking met ‘Doen of laten?’ wordt verlengd. Dit vanwege d grote stijging in bezoekersaantallen van de online aangeboden keuzehulp.

Positieve berichten van onze oosterburen. Want er mag dan sprake zijn van een uitdagend economisch klimaat met materiaaltekorten, knelpunten in de bevoorrading en aanzienlijke prijsstijgingen, retailers investeren in Duitsland miljarden in hun winkels. Bij de toppers zitten ook de drogisten.

De campagne van het CBD, de Groene Plus, moet de drogist in het brein van de consument verankeren als een essentiële retailtak. Maar op de landkaart voor de Groene Plus lijken de zelfstandigen niet compleet. Hoofdredacteur Antal Giesbers schrijft er een column over.

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organisaties gaan doen om negatieve effecten van de veegwet tegen te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee.

De top 10 van grootste winkelformules staat Kruidvat nog wel bovenaan, maar waarschijnlijk niet voor lang meer: onderzoeksbureau Locatus verwacht dat Albert Heijn met de smenwerking met Jan Linders, nog dit jaar de toppositie gaat innemen.