Redactie

In dit schap voor La Roche-Posay zie je het slim gespeeld: grote, simpele cijfers, zoals “3x minder puistjes (…) vanaf 8u” en “Bij 85% waren hardnekkige donkere vlekjes verminderd”. Kort, krachtig en klinisch onderbouwd. Juist in de beautybranche is simpelheid het moeilijkste om goed te doen. Maar áls het lukt, levert het wel het meeste op.

Van 19 mei tot en met 15 juni maakte de consument weer kennis met de uitingen van de Groene Plus-campagne. De campagne, waarmee de gecertificeerde drogist zijn deskundigheid laat zien, startte in 2022 en de uitingen in mei en juni 2025 zijn weer goed ontvangen.

Het CBD heeft de klachtenregeling voor consumenten in het kader van de certificering aangepast. Naast klachten over de advisering over zelfzorggeneesmiddelen bij winkels of webshops met de Groene Plus, zijn nu ook klachten over de verkoop en aflevering van deze producten opgenomen in de klachtenregeling.

Tijdens het Samen Sterker event van KN DB en who-cares viel het even stil. Art Frickus, retailstrateeg en oprichter van Conspicuous, legde in zijn workshop in heldere taal bloot wat commerciële teams liever niet onder ogen zien: hoeveel omzet ze ongemerkt mislopen op de winkelvloer. “Cijfers laten zien wat mensen gekocht hebben maar niet wat er allemaal misging vóórdat ze dat deden.” Zijn boodschap was geen pleidooi tegen data, maar een oproep tot verdieping. Want in veel plannen is het gedrag van de shopper nauwelijks meer dan een bijzin. Terwijl daar juist de echte winst begint.

Wat begint met twee schappen en een cursus, groeit uit tot een samenwerking waar je u tegen zegt. DA Waterink en Pharma Nord vonden elkaar in pure producten, kennis gedreven verkoopaanpak en een flinke dosis gunfactor. En het resultaat? Meer kennis, meer vertrouwen en klanten die terug blijven komen. Marita Schoterman, producttrainer en adviseur bij Pharma Nord, en Esther Waterink, eigenaar van DA Waterink in Ommen, leggen uit hoe de klik uitgroeide tot een duurzame relatie.

Voedselproducenten blijven ultrabewerkt eten verkopen maar investeren tegelijk miljarden in voedingssupplementen die beloven dé oplossing te zijn tegen onder meer overgewicht, stress en overgangsklachten. Bijna de helft van die claims is echter in strijd met EU-reclameregels, blijkt uit onderzoek van The Investigative Desk voor Follow the Money en Radar.Radar besteedde 9 juni in de uitzending aandacht aan dit onderzoek. 

Lynne Bruning-van Gessel wordt per 1 juli 2025 de nieuwe CEO van Etos. Zij volgt Pieter Saman op, die de overstap maakt naar Ahold Delhaize USA waar hij vanaf de herfst een nieuwe functie gaat vervullen als divisie directeur bij Food Lion.