Trends

Tijdens een drukbezochte bijeenkomst in Kontakt der Kontinenten in Soesterberg zijn dinsdagavond de winnaars van de who-cares awards bekendgemaakt: zowel in bestverkochte introducties als snelstgroeiende merken gingen bedrijven met awards naar huis, maar ook waren er nieuwe awards voor structureel hoogscorende bedrijven én een award voor de introductie die lezers van who-cares en de bezoekers van de dag de beste vinden.

Die wetgeving waar de minister mee schermt, en die het mogelijk zou maken voor bijvoorbeeld supermarkten om in de winkel ‘verantwoorde zorg’ te verschaffen via een tablet: heeft die wetgeving nog wel zin? En heeft het wel zin dat drogisten ertegen in  het geweer komen? AI- en neuromarketeer John Wallbrink betwijfelt het.

Het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven heeft gistermiddag het Zonvenant met het Nationaal Huidfonds getekend. Hiermee zet de drogistenbranche het thema zonbescherming nog actiever op de agenda.

Circana geeft in zijn Topline Report maandelijks de ontwikkelingen in het retaillandschap weer: naast drogisterijen worden in het rapport ook supermarkten, petrol en online verkopen in beeld gebracht. In december zet de economische groei door naar 4%. Maar de groei van het consumentenvertrouwen is licht gedaald, naar het niveau van de zomer.