Synofit verbreedt doelgroep met nieuwe uitstraling én producten

Synofit ligt al zeker tien jaar op de planken, maar nu komt het bedrijf met een revamping van zowel de verpakkingen als de producten. De relaunch werd geïntroduceerd tijdens een ontbijtsessie vlak voor de aanvang van de Gezondheidsbeurs in Utrecht.

In de buurt van de Jaarbeurs organiseerde Synofit een vers ontbijtje voor de (vak)pers, waarbij de nieuwe look and feel van Synofit uit de doeken werd gedaan: een merk dat ruim tien jaar op de markt verkrijgbaar is, maar nu op een andere manier, en met nieuwere producten, de consument gaat aanspreken. De nieuwe look symboliseert de transformatie die het merk heeft gemaakt sinds de oprichting dertien jaar geleden. Tegelijk met deze nieuwe look lanceert het merk ook een nieuwkomer in het assortiment, Airflow Care, een product voor de luchtwegen, én een volledig vernieuwde versie van Cardio Care.
Directeur Tom Sanders van Synofit legde de nieuwe visie aan tafel uit:
“Synofit is dertien jaar geleden begonnen met voornamelijk producten voor mensen met gewrichtsproblemen, waarbij de focus lag op het ingrediënt Groenlipmossel. Met de jaren hebben wij ons aanbod uitgebreid naar gezondheidsproducten en supplementen voor alle leeftijden.”
De Groenlipmossel, die Synofit in z’n geheel verwerkt, is hét ster-ingrediënt waar het dertien jaar geleden mee begon. Voorheen in de paardensport een bekend ingrediënt, durfde Synofit-oprichter Camiel Hofstee het aan om dit zelf te gaan gebruiken, en bracht daarna vol overtuiging dit vloeibare product met Groenlipmossel op de Nederlandse markt van voedingssupplementen. “Inmiddels is er een wereldwijde belangstelling voor groenlipmossel ontstaan”, aldus Sanders. “Groenlipmossel kan door iedereen worden gebruikt, of het nu gaat om sporters, intensief bewegende beroepsbeoefenaars of senioren.”

Airflow Care & Cardio Care

Naast de producten voor gewrichten, spieren en botten, heeft Synofit nu ook een oplossing voor de luchtwegen: Airflow Care (€12,50 / 100ml). Dit nieuwe, plantaardige product is bedoeld voor iedereen vanaf twee jaar die de luchtwegen een boost wil geven om zo vrijer te kunnen ademen. Synofit’s Airflow Care bevat maar liefst zes verschillende plantenextracten: Zonnedauw, Veldzuring, Vlierbloesem, Verbena, Brandnetel en Tijm. Naast de plantenextracten bevat Synofit Airflow Care ook de Vitaminen B3, B8 en C.
“Airflow Care valt de bron aan, niet de symptomen. Dat maakt het uniek.”
Synofit Cardio Care (€30,- / 30 stuks) geeft extra ondersteuning aan het hart zodat je fit en vitaal door het leven kunt gaan. De vernieuwde formule softgels bevatten niet alleen Omega 3-vetzuren EPA en DHA voor het hart maar ook Witte berk-blad voor het behoud van een verantwoord cholesterolgehalte.
“Wij verkopen geen knollen voor citroenen”, aldus Sanders. “Het uitgangspunt van alle Synofit-producten zijn bewezen werkzame ingrediënten van hoge kwaliteit. We werken samen met artsen, bio medici, therapeuten en drogisten. En we zijn eerlijk: als het niet voor jou werkt, dan wil ik dat óók graag weten!”

Bredere doelgroep

In de afgelopen jaren is het aanbod van Synofit uitgebreid en zijn er voor verschillende leeftijden en behoeften softgels, vloeibare supplementen en capsules bijgekomen. Van producten voor gewrichten, spieren en botten tot aan producten voor de huid, bloedvaten en het hart.
Maar waarom nu de relaunch? “Met de nieuwe, frisse en moderne look van Synofit willen we een bredere doelgroep aanspreken en laten zien dat Synofit’s natuurlijke gezondheidsproducten in alle levensfases inzetbaar zijn”, zegt Sanders. “De voorheen meer medische uitstraling zorgde ook voor een drempel bij consumenten om het aan te schaffen. De kracht was dat mensen de kwaliteit van het product vertrouwden: ‘dat moet wel goed zijn’. Maar wij willen liever fris in de markt staan en de drempel om de producten te gebruiken verlagen, Daarom dat we alle verpakkingen – en ook ons logo – opnieuw ontworpen hebben. De nieuwe look van Synofit omvat naast de geheel vernieuwde verpakkingen – waarvan de kleuren overigens gebaseerd zijn op de ingrediënten – ook een nieuwe huisstijl, inclusief logo, en website. Dit zal in het voorjaar van 2023 volledig worden uitgerold.”
Ook sporters worden nu meer een kerngroep voor het merk.
“We zullen nooit een sportmerk zijn, maar we gaan ons wel ook op deze doelgroep richten, om ze te helpen herstellen. Synofit verbreedt hiermee merkbaar zijn productenpalet. Onze focus: mensen helpen om te bewegen. En dan gaat het logischerwijs niet alleen meer om soepelere gewrichten. Airflow Care is daar een goed voorbeeld van: het heeft niks te maken met gewrichten, maar wel alles met bewegen!”

Synofit is online verkrijgbaar via www.synofit.nl en in geselecteerde winkels van Gezond & Wel, DA en Vitaminstore.