Solaray – nieuw merk, nieuwe traffic, nieuwe klanten

Een nieuw merk voedingssupplementen op de Nederlandse markt? “Jazeker!”, zegt Dewi Perik, eigenaar/directeur van channels&brands en country manager voor het Amerikaanse merk Solaray. “Wij zien een leemte in het aanbod van voedingssupplementen, met name voor zelfstandigen. Met Solaray betreden we de markt met een merk dat een bewezen track record heeft, en niet alleen nieuwe klanten naar de winkel trekt, maar ook de ondernemer op unieke wijze ondersteunt.”

Voorheen was Solaray hier en daar wel verkrijgbaar, vooral via het internet. Maar het was allemaal mondjesmaat. Daar komt nu verandering in, vertelt Perik. “Vanaf deze maand gaat Solaray van start in Nederlandse drogisterijen, en wordt een aantal apotheken bezocht. De tijd is daar rijp voor, omdat er een leemte in de markt zichtbaar is voor een bewezen merk met slagkracht. Solaray helpt de ondernemer om de potentie in deze markt optimaal te benutten.”

Groeiende doelgroep

Perik wijst erop dat een groeiende groep wat jongere, trendy consumenten op zoek is naar een merk dat past bij hun lifestyle: “Steeds meer consumenten zijn bezig met hun innerlijke en uiterlijke gezondheid en balans. In Nederland geven we daar per persoon € 2.184,- per jaar aan uit, en die markt blijft groeien! Solaray gaat ondernemers de mogelijkheid geven om daar het maximale uit te halen.”

Vertrouwde naam

Het bewijs daarvoor spreekt voor zich, zegt Perik: “In Nederland mag Solaray dan helemaal nieuw zijn, wat we vertellen doen we met een halve eeuw ervaring en met kopposities in de VS én Scandinavië!” Solaray werd opgericht in 1973, en is in bijna vijftig jaar uitgegroeid tot een vertrouwde naam op het gebied van vitamines, mineralen en kruiden, vertelt Perik: “We kiezen altijd natuurlijke producten van de hoogste kwaliteit, en maken gebruik van de meest moderne technieken, met een focus op de beste werking, een optimale biologische beschikbaarheid en synergie tussen de ingrediënten. We waarborgen dat door testen in onze hypermoderne, ISO-gecertificeerde laboratoria. Zo controleren we al onze grondstoffen op herkomst, werkzaamheid, puurheid en veiligheid.”

 

Holistisch

Dat is altijd belangrijk, maar zeker nu, weet Perik: “Er zijn steeds meer consumenten voor wie gezondheid en duurzaamheid essentieel zijn. Dit zijn mensen met passie, energie en een eigenzinnig leven, die zich vrij voelen en op zoek zijn naar nieuwe, verrassende dingen. Hun kijk op gezondheid is holistisch, met een balans tussen lichaam, geest en ziel via leefstijl en dieet. Dáár moet je dus op inspelen! En die consumentenbehoeften sluiten perfect aan bij de kernwaarden van Solaray. Met Solaray haal je dus niet alleen een nieuw en uitdagend assortiment in huis, Solaray gaat ook nieuwe markten ontsluiten. En hebben klanten eenmaal die keus gemaakt, dan zijn ze ook heel trouw!”

Bewuste rol

Dit zijn geen loze woorden, benadrukt Perik: “Solaray wil een zeer bewuste rol spelen in zowel de gezondheid van de consument als in zijn plaats in de wereld. Zo gaan we palmolie-vrij produceren, en kiezen we waar mogelijk voor veganistische, biologische ingrediënten, vrij van allergenen, maïs en soja.  Ook zijn we overgestapt op gerecycled plastic voor de productie van onze potjes, en is onze display gemaakt van gerecycled karton, met een topkaart die kan worden verwisseld. In samenwerking met One Tree Planted, een non-profit organisatie die zich bezighoudt met wereldwijd herbebossen, hebben we ons tot doel gesteld om in drie jaar tijd een miljoen fruitbomen te planten. Zo investeren wij weer in de regio’s waar wij onze natuurlijke grondstoffen vandaanhalen.”

Gezondheidsdoelen

En Solaray gaat zelfs nog een stap verder, zegt Perik: “We helpen al bijna vijftig jaar mensen met een gezonder en fijner leven. Maar Solaray wil ook de ondernemer helpen om de (gezondheids)doelen voor zijn team te behalen, wat die doelen ook zijn. We willen het dagelijkse werk leuker maken en de ondernemer zowel persoonlijk als zakelijk ondersteunen. Want een optimale gezondheid zal altijd een bron van waar geluk zijn. Dat is de filosofie die wij Live Brighter noemen: een puur persoonlijke weg naar jouw welzijnsdoelen.

Live Brighter 

“Wij geloven dat een optimale gezondheid altijd een bron van waar geluk zal zijn”, zegt Perik. “En wij doen er alles aan om je te helpen dat te bereiken. Welke doelen heb jij jezelf gesteld als het gaat om je gezondheid en welzijn? Wat die doelen ook zijn: wij willen je helpen om ze te bereiken. Maar we willen ook dat je geniet van je tocht daarnaartoe. Dat is de filosofie die wij Live Brighter noemen: een puur persoonlijke weg naar jouw welzijnsdoelen. De momenten die er echt toe doen in je armen sluiten: daar draait het bij Live Brighter om. Stel je doelen, bereik mijlpalen en ga het avontuur aan! En Solaray wil daar bij zijn.”

Meer weten? Kijk HIER>>

Een training van Solaray is volgen via Drogiweb.

Solaray in 7 categorieën

De producten van Solaray in zeven categorieën, zodat klanten makkelijk naar de juiste producten geleid worden die hun leefstijldoelen ondersteunen.

Fysiek

Producten voor je fysieke conditie. Van de ondersteuning van botten, gewrichten en kraakbeen tot producten die bijdragen aan de normale werking van bloedvaten, en alles daartussenin.

Mentaal

Deze producten dragen bij aan het normaal cognitief functioneren, helpen tegen vermoeidheid die wordt veroorzaakt door stress.

Immuniteit

De naam zegt het al: hier vind je producten die het immuunsysteem ondersteunen.

Actief

Producten helpen vermoeidheid tegen te gaan, dragen bij aan het energieniveau en de werking van spieren, maar ondersteunen ook het zuurstoftransport en spelen een rol in weefselgroei en -ontwikkeling.

Beauty

Deze producten dragen bij aan het behoud van gezond huid, haar en/of nagels.

Spijsvertering

Onze spijsvertering is heel complex, geholpen door miljarden bacteriën die zorgen voor gezonde darmen. In alle producten in deze categorie vind je deze goede bacteriën, die van nature in je darmen voorkomen.

Specials

Unieke combinaties en samenstellingen die je helpen als je iets speciaals nodig hebt. Met complete kruiden, traditionele recepturen en aminozuren.