Redactie

Tweemaal schreef Harry Piet, toentertijd C&B-ondernemer met 9 winkels, een brandbrief aan de branche en de maatschappij. Tweemaal ging die brandbrief over het voornemen van de overheid om middels een zogeheten veegwet het advies in de winkel op afstand via iPad en andere tablets toe te staan. Nu deze veegwet op het punt staat om aangenomen te worden, is het de vraag: hebben de brandbrieven wat opgeleverd? En hoe kijkt Piet naar de toekomst van de drogist nà invoering van de veegwet?

Ik ben al enige weken aan het rondvragen wat drogisten en drogisterij-organosaties gaan doen om negtieve effecten van de veegwet tegen de te gaan als deze wordt aangenomen. De antwoorden? Ik heb er een of twee.

De maagcampagne die het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven begin dit jaar startte in samenwerking met ‘Doen of laten?’ wordt verlengd. Dit vanwege d grote stijging in bezoekersaantallen van de online aangeboden keuzehulp.

Op 1 februari heeft de KNMP het vakblad voor apothekersassistenten ‘UA’ overgenomen. De KNMP kan met deze overname apothekersassistenten van waardevolle informatie voorzien over nieuwe ontwikkelingen binnen de farmacie, als belangrijke ondersteuning bij hun dagelijkse zorg voor patiënten.

De campagne van het CBD, de Groene Plus, moet de drogist in het brein van de consument verankeren als een essentiële retailtak. Maar op de landkaart voor de Groene Plus lijken de zelfstandigen niet compleet. Hoofdredacteur Antal Giesbers schrijft er een column over.