Redactie

In het voorjaar van 2025 organiseert Pharma Nord een serie van tien producttrainingen door heel Nederland. Daarmee slaat het bedrijf een nieuwe weg in, waarmee het zowel bij drogisterijmedewerkers als consumenten zichtbaarder wil worden. “En we laten zien dat extra aandacht de drogist concreet wat oplevert”, zegt trainer Marita Schoterman.

“In 2025 komt er veel wet- en regelgeving op ons af en we hebben elkaar hard nodig om dat in goede banen te leiden”, zo luidde de hoofdboodschap van de nieuwjaarsreceptie van 8 januari, georganiseerd door het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) en de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV).

De nieuwste editie van who-cares verschijnt in januari bij u op de mat. Deze editie bevat natuurlijk alle toekomstvisies op het jaar 2025, en we besteden aandacht aan het jubileum van UniPharma. Plus nog veel meer.

Tien jaar geleden stelde UniPharma haar commerciële en financiële positie vast en ontwikkelde een toekomstplan. Inmiddels staat er een nieuw pand, zijn belangrijke processen geautomatiseerd en wordt de formule DBB verder uitgerold – en UniPharma is nog niet klaar! Een gesprek met algemeen directeur Jacco van Liere, accountmanager Melanie Verbart Boone en procesmanager Donja van Liere.

Op 25 September jongstleden organiseerde NDS zijn jaarlijkse leveranciersdag, waar in totaal meer dan tweehonderd relaties op afkwamen, van grote en kleine bedrijven. In een gesprek hierover stelt Manager Category Management & Inkoop bij NDS, Arjan van der Lingen, dat de leveranciersdag bedoeld is om de leveranciers mee te nemen in de commerciële plannen van DA.

Beste lezer, in de komende editie van who-cares gaan we aandacht besteden aan het jaar 2025: wat staat ons te wachten, en hoe moeten we daar op inspelen? Onze vraag aan u: laat uw stem horen!

“Onderscheidend zijn is de sleutel tot succes.” Met deze woorden vat Michiel Hensbergen, gepassioneerd ondernemer in de drogisterijwereld, zijn visie samen. Sinds oktober staat hij aan het roer van Drogisterij ’t Vijzeltje, een vertrouwde naam in Hank die inmiddels 44 jaar bestaat. In een inspirerend gesprek neemt hij ons mee in zijn reis als ondernemer, zijn vernieuwende aanpak en de ambitieuze toekomstplannen voor ’t Vijzeltje.



Met de overname van Viatris deze zomer is Cooper Consumer Health (de nieuwe naam voor de combo Vemedia en Imgroma) een speler die wereldwijd in formaat is verdubbeld, met een veel bredere presence in de zelfzorgmarkt. Maar wat betekent dat eigenlijk? “Als nummer één binnen consumer health moeten we op alle fronten onze rol gaan waarmaken”, aldus Ivo Wesemann.

De nieuwe who-cares komt eraan. Met deze keer het verhaal van UniPharma’s laatste ontwikkelingen en de nieuwe stappen die Pharma…

Als er sprake is van een calamiteit in de winkel wil je dat alle medewerkers direct goed kunnen handelen. Dat ze weten hoe te handelen, waar de materialen of noodnummers te vinden zijn of hoe geëvacueerd moet worden. De KNDB heeft 4 november uitgeroepen tot de Dag van de BHV, met een online tool die BHV eenvoudig en betaalbaar houdt.