De Belgische keten van drogisterijen en apotheken Medi-Market heeft zijn eerste vestigingen geopend in Nederland en Spanje. In Nederland is gestart met een winkel niet te ver van de Belgische grens.
OVER WHO CARES
De Belgische keten van drogisterijen en apotheken Medi-Market heeft zijn eerste vestigingen geopend in Nederland en Spanje. In Nederland is gestart met een winkel niet te ver van de Belgische grens.
Op dinsdagmiddag 20 mei kwamen ondernemers en industrie bijeen voor het programma Samen Sterker in Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten in Soesterberg. De conclusie van die dag: het programma was sterk, en de middag gezellig.
Tijdens een drukbezochte bijeenkomst in Kontakt der Kontinenten in Soesterberg zijn dinsdagavond de winnaars van de who-cares awards bekendgemaakt: zowel in bestverkochte introducties als snelstgroeiende merken gingen bedrijven met awards naar huis, maar ook waren er nieuwe awards voor structureel hoogscorende bedrijven én een award voor de introductie die lezers van who-cares en de bezoekers van de dag de beste vinden.
Op dinsdagmiddag 20 mei organiseren de Koninklijke Nederlandse Drogisten Bond (KNDB) en het mediaplatform who-cares het Samen Sterker event. U heeft nog tien dagen om zich in te schrijven!
De overheid vraagt van elk bedrijf dat het goed weet om te gaan met AI en algoritmes. De zogeheten AI-geletterheid is geen wettelijke verplichting, maar de wet verwacht wel dat je kunt voldoen aan vereisten onder de EU AI Act en de bestaande privacywetgeving (AVG/GDPR). “Maar wie het slim aanpakt, heeft dat zo voor elkaar”, zegt AI-expert John Wallbrink.
Die wetgeving waar de minister mee schermt, en die het mogelijk zou maken voor bijvoorbeeld supermarkten om in de winkel ‘verantwoorde zorg’ te verschaffen via een tablet: heeft die wetgeving nog wel zin? En heeft het wel zin dat drogisten ertegen in het geweer komen? AI- en neuromarketeer John Wallbrink betwijfelt het.
Wolfsens komt uit de bankwereld, Drost begon ooit bij DA, maar inmiddels zijn beiden al jarenlang verbonden aan InRetail, en…
“Het gebeurt nog steeds op de winkelvloer”, zegt marktonderzoeker Art Frickus van Conspicuous. “Je kunt je nog zo focussen op een Excel-bestand, er valt nog veel te winnen door in de winkel zelf actief te zijn.” Deze visie is het uitgangspunt van zijn workshop van Art Frickus voor de industrie tijdens het Samen Sterker Event op 20 mei.
Wim Bergsen is algemeen bestuurslid KNDB, en heeft een lange ervaring met de aan- en verkoop van retailzaken. En die…
De nieuwe who-cares is nu ook online te lezen!
Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.