Kruidvat lanceert vakantiefilm als onderdeel van zomercampagne

Deze zomer pakt Kruidvat uit met een unieke campagne, inclusief een sprankelende zomerfilm met single moeder Lies in de hoofdrol. Op 26 juni ging het eerste deel van de driedelige zomercampagne ‘Goed voorbereid, Groot voordeel’ van start, waarin alle zomerse voorbereidingsaanbiedingen centraal stonden. Tegelijkertijd kon het publiek genieten van de vakantie-avonturen van Lies en haar vriendin Anouk via een serie vlogs.

Nu is het tijd voor het tweede deel van de campagne! In deze fase kunnen we de première van de Kruidvat vakantiefilm op YouTube bewonderen. We gaan mee op de 70+-reis van Lies naar Lloret de Mar, waar een bijzondere ontmoeting op deze vakantiebestemming haar leven voorgoed zal veranderen. En dat is nog niet alles, want deel 3 van deze (na)zomercampagne staat gepland vanaf maandag 21 augustus a.s. Houd je dus vast voor meer avonturen en verrassingen!

Verfrissende aanpak

Kruidvat zet dit jaar voor het eerst een grootschalige zomercampagne op touw. Niet eerder hebben ze een campagne gelanceerd die zich uitstrekt tussen de traditionele ‘retailpieken’ juni en september. Het is een verfrissende aanpak die de vakantieperiode omarmt, waarbij de avonturen van Lies op social media voor een verrassend element zorgen. Juist tijdens de vakantieperiode weten ze de consument te bereiken met deze onderscheidende campagne.

Vakantiefilm krijgt bijzondere ontknoping

In het eerste deel van de vakantiesaga zagen we hoe Lies en haar vriendin Anouk zich voorbereidden op hun single-reis naar Lloret de Mar. Eenmaal aangekomen bij de bus ontdekten ze dat deze reis geen single-reis was voor 70+ mensen, maar dat zij omringd waren door senioren ván 70+. Vorge week presenteerde Kruidvat het tweede deel van dit spannende vakantieverhaal op haar YouTube kanaal. “De film laat een aantal karakteristieke ‘Lies momenten’ zien waarin Kruidvat producten een welkome uitkomst bieden. Lies en Anouk ervaren hoe belangrijk het is om goed voorbereid te zijn – van zonnebrand tot opblaasitems – voor een zorgeloze vakantie”, aldus Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.

Maar zoals we Lies kennen, verloopt alles altijd net iets anders dan verwacht. Terwijl vriendin Anouk de charmante Spaanse Juan ontmoet en Lies zich wat verloren voelt, neemt het leven een onverwachte wending. Uiteindelijk ontmoet Lies de liefde van haar leven, die haar zelfs naar Nederland volgt.

Van vlogs naar film

De opzet van de campagne is werkelijk uniek, waarin alle vakantieavonturen op vlogstijl zijn geproduceerd. Alle losse fragmenten zijn samengebracht in de vakantiefilm. Maarten Remmers & Wouter Voges, Creative Directors bij DDB Amsterdam, vertellen enthousiast: “Toen we samen met Kruidvat besloten om één grote verhaallijn te schrijven die alle losse avonturen verbindt, werd het nog interessanter. Dat was het begin van Lies’ Grote Zomerfilm, een film van 3 minuut 35 waarin Lies, al feestend zoals vroeger, leert dat forty niet bepaald de new twenty is. En dat romantiek pas naar je toekomt, als je het loslaat.”

Bekijk hier de nieuwe Kruidvat vakantiefilm. De tv-commercial uit deel 1 bekijk je hier.