Kruidencampagne ‘Weet wat je slikt’ brengt boodschap direct bij consument

Prof. dr. Ton de Boer, voorzitter van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, bespreekt in vakblad Careality de samenwerking voor de Kruidencampagne ‘Weet wat je slikt’ van het CBG en de NVWA.

De campagne werkt nu ook samen met drogisterijen, naast huisartsen en apothekers, om bewustzijn te vergroten over de risico’s van het gelijktijdig gebruiken van kruidenmiddelen en medicijnen. De boodschap is te zien op wachtkamerschermen bij huisartsen en apothekers, en bij drogisterijen hangt een schapkaart bij de kruidenmiddelen. Prof. dr. Ton de Boer zegt: “Met de steun van huisartsen, apothekers en drogisterijen kunnen we een breed publiek bereiken. De drogisterijbranche vormt een krachtige toevoeging, en we zijn verheugd over het enthousiasme waarmee de campagne is ontvangen.”

Bron: Drogist’Business