Voorjaarscampagne Groene Plus goed ontvangen

Van 19 mei tot en met 15 juni maakte de consument weer kennis met de uitingen van de Groene Plus-campagne. De campagne, waarmee de gecertificeerde drogist zijn deskundigheid laat zien, startte in 2022 en de uitingen in mei en juni 2025 zijn weer goed ontvangen.

Dit keer zijn er voornamelijk social media-uitingen ingezet en waren de radiospots van de Groene Plus te beluisteren bij meer dan veertig podcasts die geliefd zijn bij vrouwen van 18-65 jaar, met affiniteit voor beauty & wellness, yoga en travel. Ruim 4,1 miljoen Nederlanders hebben de Groene Plus-campagne gezien, ruim boven de doelstelling van 2,4 miljoen. Aandachtspunt voor het volgende jaar is het verhogen van het aantal doorklikken. In september/oktober 2025 staan de volgende uitingen van de campagne gepland. Alle drogisterijformules hebben voor de Groene Plus-campagne de handen ineengeslagen zodat de consument weet dat je voor het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg bij de drogisterij of webshop met de Groene Plus terechtkunt. Volgens onderzoek van DVJ Insights in 2023 en 2024 vindt de consument de uitingen met de Groene Plus geloofwaardig, goed passen bij de drogist en het beeldmerk wordt steeds vaker herkend. De campagne werkt volgens het onderzoek activerend en heeft een positieve impact op het algemene beeld van de kennis en kunde in de drogisterij.

In de Groene Plus-campagne wordt alleen verwezen naar gecertificeerde drogisterijen en webshops.