Italiaans succesmerk Borotalco overtreft verwachtingen en groeit snel in Nederland

Borotalco, het Italiaanse merk met een rijke traditie, zorgt voor vernieuwing op de Nederlandse markt van deodorant. Het internationaal succesvolle Borotalco is sinds 2019 ook in Nederland actief. Als relatieve nieuwkomer in een gevestigde markt met een aantal grote en bepalende spelers, moet je onderscheidend zijn om je positie te veroveren. Waar in de afgelopen jaren diverse nieuwe toetreders hun pogingen alweer hebben gestaakt, is Borotalco hierin wel geslaagd dankzij de volgende succesformule: Deodorant met talkpoeder.

Borotalco is in de 19e eeuw ontstaan als merk in talkpoeder. Aan het einde van de vorige eeuw breidde het merk zijn aanbod uit met een uitgebreide lijn hygiëne- en lichaamsverzorgingsproducten, allemaal ontworpen om de verfrissende, fluweelzachte en absorberende eigenschappen van talkpoeder te leveren. Dit unieke ingrediënt is aanwezig in Borotalco’s assortiment van deodorants, waardoor het zich vanwege zijn werking op productniveau onderscheidt van de concurrentie als deodorant met talkpoeder. Dankzij de gepatenteerde Active Crystal Talk-formule die zweet voorkomt, absorbeert en neutraliseert, hebben de deodorants uit het kernassortiment van Borotalco een drievoudige droge werking waardoor u zich altijd op uw gemak voelt.

Unieke Borotalco geur

Naast de goede werking tegen zweet, is het bovendien een deodorant die lekker ruikt, dankzij de unieke geur van Borotalco. De tijdloze en Italiaanse unieke geur van Borotalco ontstond in 1904 en wordt gekenmerkt door de frisheid van citrusvruchten en de zachte geur van witte bloemen op een subtiele poederachtige basis, geliefd bij vrouwen en mannen. Daarmee vinkt het alle belangrijke eigenschappen af die een deodorant moet bezitten. De deodorant was na de introductie in Italië direct een succes en behoort sinds de internationale uitrol inmiddels tot de top drie deodorant merken in meerdere Europese landen.

Duurzaamheid

Op het gebied van duurzaamheid zorgt Borotalco ook voor vernieuwing. Het is internationaal het eerste grote deodorant merk met gerecycled plastic verpakkingen. Alle deodorant rollers van Borotalco zijn in 2023 overgegaan op een recyclebare van 100% gerecycled plastic verpakking.

Communicatiestrategie

2022 markeert een keerpunt voor de communicatiestrategie van Borotalco, aangezien het merk zijn unieke en eigen positionering definieert en lanceert, met als doel een nog sterkere band met zijn consumenten te creëren. De nieuwe TV commercial draait om het eenvoudige maar krachtige gebaar van een knuffel, waarbij mensen worden uitgenodigd zich open te stellen voor anderen en alle emoties te omarmen die het leven ons biedt. Borotalco geeft mensen het vertrouwen om ze ten volle te beleven, omdat met Borotalco het leven lekker ruikt in contact met anderen. Vergeet zweten, omarm het leven!

Over Borotalco

Sinds de introductie van Borotalco in Nederland in 2019 is het merk snel aan het groeien. Die ontwikkeling blijft zich voortzetten. Kijkend naar de afgelopen 12 maanden is Borotalco het snelst groeiende deodorantmerk in het drogisterijkanaal in Nederland met een groei van 35% in waarde. Gezien de ontwikkelingen in andere landen waar Borotalco actief is, is dit nog maar het begin. Borotalco is een toonaangevend merk op het gebied van persoonlijke verzorging en staat bekend om zijn hoogwaardige producten. Met een geschiedenis die teruggaat tot de 19e eeuw, heeft Borotalco een sterke reputatie opgebouwd en blijft het innoveren om aan de behoeften van de consument te voldoen.