Het Amerikaanse topmerk Heritage Store komt naar Nederland met een assortiment rozenwater en castorolie. “Heritage Store staat voor gezonde, schone en natuurvriendelijke cosmetica die lichaam en geest met elkaar verbindt”, zeggen Marcel Heijboer en Dewi Perik, respectievelijk verantwoordelijk voor marketing en sales. “En dat past helemaal bij de lifestyle van de moderne consument.”
Het is meteen de eerste introductie van 2022 die impact zal maken: het Amerikaanse Heritage Store zet deze maand voor het eerst voet aan wal in Nederland.
“De merknaam zal Nederlandse consumenten mogelijk niet veel zeggen”, begint Perik, “maar in de VS is het een merk van formaat, dat al vanaf het begin garant staat voor producten die zo milieuvriendelijk, schoon en gezond mogelijk worden geproduceerd. En, hoewel dit denken pas in deze generatie consumenten echt opkomt, hebben we er al een hele historie in.”
Waarvan akte: Heritage Store ontstond in 1969, toen Edgar Cayce naar Virginia Beach trok om het bedrijfsleven te verruilen voor een zoektocht naar gezond leven, een verlichte geest en spiritualiteit. Maar Cayce wilde dat holistische denken ook aan anderen doorgeven: in zijn wellness-winkel The Store (waar de merknaam vandaankomt) draaide alles om positieve energie en gemeenschapszin, en daar werd de oorspronkelijke Rose Water ontwikkeld.
“Er is in vijftig jaar wel een hoop veranderd”, vertelt Heijboer, “maar Heritage Store staat nog steeds bekend als een range soul-to-skin cosmetica die schoon, gezond, zonder onnodige ingrediënten en heel milieuvriendelijk is. We stoppen er niks in dat er niet inhoeft, dus bijvoorbeeld geen onnodige additieven en kunstmatige kleurstoffen. Alleen de noodzakelijke ingrediënten, die allemaal plantaardig zijn.”
Deze visie, die ontstond in de jaren zeventig, is ultramodern, benadrukt Perik. “Onze primaire doelgroep is de moderne vrouw die onafhankelijk is en vol zelfvertrouwen, en graag natuurlijke producten gebruikt die haar huid op een gezonde manier voeden en haar ziel een boost geven.”
De range die Heritage Store in Nederland uitbrengt, zal zich eerst focussen op Rose Water, dat in vier verschillende varianten wordt geïntroduceerd. Daarnaast worden er twee varianten van Castor Oil op de markt gebracht, en is er een Ancient Healing Clay.
“Heritage Store is eigenlijk meer dan die producten: het is een manier van denken, en een manier om een balans te vinden tussen lichaam, geest en ziel”, zegt Heijboer. “En daarmee past het perfect in het assortiment van de retailer die méér wil bieden dan alleen producten met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Hiermee kun je je jonge, zelfbewuste klant helpen in haar pad op weg naar een natuurlijke, gezonde schoonheid.”
Tot de gebruikers van Heritage Store behoren ook Selena Gomez, Jennifer Aniston en Serina Williams.