Cooper Consumer Health heeft succesvol de acquisitie afgerond van de zelfzorg(OTC)-business van Viatris. Hierdoor heeft Cooper nu een presence in alle grote Europese landen.
De mijlpaal is bereikt na de noodzakelijke goedkeuring van diverse officiële instanties en het proces om de medewerkers te informeren en consulteren. Door de acquisitie verdubbelt dt omzet van Cooper Consumer Health naar € 1,2 miljard, waarmee het zijn naar eigen zeggen leidende positie als gezondheidszorgplatform heeft versterkt, aangestuurd door de filosofie van Empowering Healthier Living. Cooper Consumer Health breidt hiermee ook zijn aanwezigheid uit op het gebied van vrouwelijke hygiëne, antiseptica en cholesterolreductie met merken als Saugella, Betadine en Armolipid, waarmee een reële presence wordt gecreëerd in alle grote Europese markten.
Inbegrepen zijn ook twee productiefaciliteiten in Mérignac (Fr) en Confienza (It) en een R&D-centrum in Monza (It).
Mogelijkheden
“We zijn erg blij dat we deze acquisitie kunnen afronden”, zegt Bart Meermans, Group CEO of Cooper Consumer Health. “Dit transformeert Cooper Consumer Health Care in een echte pan-Europese dedicated consumer health care speler, met een forse aanwezigheid in alle grote Europese landen, inclusief in Duitsland waar we een nieuw dochterbedrijf zullen creëren. We geloven dat merken als Betadine, Saugella, Armolipid en CB12 een sterk potentieel hebben, en de nieuwe organisatie, inclusief verbeterde commerciële mogelijkheden, biedt ons de mogelijkheid om onze prestaties de komende jaren flink te verbeteren.
We zijn blij de medewerkers van Viatris te verwelkomen en samen te werken aan meer groei en waardecreatie.”
Echte referentie
“Onze dank aan het Viatris-team dat deze deal mede mogelijk heeft gemaakt en eraan meewerkt dat we meer dan 200 merken in vijftig landen in onze operationele structuur kunnen opnemen”, vult Yvan Vindevogel, Chairman of Cooper Consumer Health, aan. “Er zijn al diverse ideeën voor producten waarmee we merken kunnen ontwikkelen, en waarmee we de gezondheid van consumenten in al onze categorieën kunnen verbeteren. Zo worden we een echte referentie binnen de Europese consumer health care.”