Trekpleister heeft haar merkstrategie opnieuw vormgegeven met de slogan ‘Wat maakt je blij?’. Als voordeeldrogist met aandacht heeft Trekpleister een frisse en eigentijdse benadering gekozen. De nieuwe merkstrategie benadrukt op een unieke manier dat elke klant bij Trekpleister, ongeacht leeftijd, de aandacht verdient. Een belangrijke rol is weggelegd voor Aaf, een vrolijk en behulpzaam gezicht dat Trekpleister vertegenwoordigt.
“Bij Trekpleister streven we altijd naar tevreden klanten en leggen we de nadruk op voordelen en persoonlijke aandacht. We weten namelijk dat het geven van aandacht, meedenken met de klant en een positieve instelling net het verschil kunnen maken”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van Trekpleister. “Deze belofte komt niet alleen tot uiting in al onze communicatie, maar wordt nu ook impliciet verbonden met ons merk via onze nieuwe merkstrategie. Aandacht moet vooral gevoeld worden. Met Aaf krijgt de merkbelofte van Trekpleister een vriendelijk, behulpzaam en vrolijk gezicht.”
Typisch Trekpleister
Aaf belichaamt alles waar Trekpleister voor staat. Ze werkt al tien jaar met plezier in een gezellige buurt bij Trekpleister en kent bijna al haar klanten persoonlijk. Aaf is vriendelijk, benaderbaar, deskundig en neemt altijd de tijd om haar klanten te helpen, ongeacht hun leeftijd, of ze nu 8 of 80 jaar oud zijn. Met speelsheid en een glimlach zet ze altijd net dat extra stapje om haar klanten tevreden te stellen. Precies dit kenmerk waarderen klanten ook in de medewerkers van Trekpleister. Aaf is het levende bewijs van de dagelijkse inzet van de medewerkers in de winkels, met als motto: ‘Waar kan ik je blij mee maken?’
“We hebben bij het ontwikkelen van het nieuwe campagneplatform grondig gekeken naar hoe we het ’typisch Trekpleister’ konden maken”, zegt Joris Gruiters, Head Of Strategy bij DDB Amsterdam. “Van de animatiestijl tot het selecteren van de stemacteur en de nieuwe pay-off. Dit is essentieel om Trekpleister een nog duidelijkere positie in de markt te laten innemen. De eerste testresultaten tonen aan dat deze aanpak werkt en beloven veel goeds voor de toekomst.”
Herkenbare stem
De bekende zangeres en cabaretière Karin Bloemen geeft Aaf haar herkenbare stem. Brenda Smith zegt hierover: “Karin Bloemen, met haar warme en karakteristieke stem, is in staat om de luisteraar mee te nemen in het verhaal van Trekpleister. Ze brengt de aandacht tot leven en benadrukt op een manier die jong en oud aanspreekt de voordelen waar wij voor staan.”
Vanaf maandag 3 juli is ‘La Bloemen’ voor het eerst te horen in de nieuwe tv-commercial en op de radio. Daarnaast zal ‘Aaf’ volop aanwezig zijn in alle communicatie-uitingen van Trekpleister, waaronder de huis-aan-huis folder, nieuwsbrief, website, social media en de materialen op de winkelvloer.