Op dinsdagmiddag 20 mei organiseren de Koninklijke Nederlandse Drogisten Bond (KNDB) en het mediaplatform who-cares het Samen Sterker event. U heeft nog tien dagen om zich in te schrijven!
KNDB en who-cares organiseren nu voor de derde maal een gezamenlijk event, waarin leden van de KNDB samenkomen met mensen uit retail en de industrie. Met workshops voor direct toepasbare inzichten. En u kunt daar bij zijn!
De dag begint met parallelsessies: de KNDB-leden zijn uitgenodigd voor de Jaarvergadering, terwijl de top van de Nederlandse zelfzorgindustrie zich verzamelt voor de uitreiking van de awards voor bestlopende introducties en snelstgroeiende merken – en meer.
Daarna is er een gezamelijk programma met een aftrap door John Wallbrink, expert op het gebied van neuromarketing en de nieuwste technologieën. Hij voorziet ons van de nieuwste technologische marketinginzichten. Geen diepgravend technisch verhaal maar gericht op inzicht met direct toepasbare handvatten. Met humor, passie en gedrevenheid maakt hij nieuwe technologieën begrijpelijk en toepasbaar, een ervaring die inspireert, direct resultaat levert en iedereen klaarstoomt voor morgen.
Workshops
Vervolgens kunnen de aanwezige ondernemers en leden van de industrie de handen uit de mouwen steken. De ondernemers kunnen kiezen uit een van twee workshops.
* Bedrijfsoverdracht door Wim Bergsen, drogist, bestuurslid KNDB en bedrijfsadviseur; tijdig starten met stoppen: Verkopen of sluiten en financieringsproblematieken? Boordevol tips en learnings om je winkel tijdig verkoopklaar te hebben met ruimte voor interactie.
* Toekomstgericht ondernemen door Rob Drost en Peter Wolfsen, bedrijfsadviseurs INretail; Van inzicht naar rendement. Geen saaie cijfers, maar mooie vingerwijzingen naar kengetallen waar eenvoudig op te sturen is voor meer rendement. Ga naar huis met een actielijst waar je morgen direct mee wil beginnen!
De industrie krijgt een workshop van Art Frickus van Conspicuous, waarin het shoppergedrag in de drogisterij centraal staat. Aan de hand van de Shopper Conversie Funnel laat Frickus zien hoeveel commerciële kansen er dagelijks blijven liggen, simpelweg omdat er niet goed genoeg gekeken wordt naar wat de klant écht doet in plaats van wat hij zegt. Frickus bezocht daartoe enkele drogisterijen, en gebruikt zijn ervaringen op de winkelvloer om te laten zien waar in drug het laaghangend fruit is te vinden voor direct meer omzet.
Aan het slot van de drie workshops zal hoofdredacteur van who-cares Antal Giesbers de belangrijkste inzichten en de meest verrassende conclusies uit de workshops met de zaal delen. De dag wordt afgesloten een borrel en gezamenlijk diner voor leden en genodigden.
Wilt u deelnemen? Meld u dan aan! Stuur een email aan secretariaat@kndb.org of gebruik het inschrijfformulier op https://who-cares.nl/samen-sterker/. Ondernemers kunnen kostenloos deelnemen, leden van retailorganisaties en industrie vragen wij een bijdrage van € 97,- pp.
Samen Sterker: Ontmoeten – Inspireren – Ontdekken
datum: dinsdag 20 mei 2025
locatie: Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten, Soesterberg
PROGRAMMA
13.30 – 14.00 uur Ontvangst
14.00 – 15.30 uur Algemene Ledenvergadering KNDB
14.00 – 15.30 uur Uitreiking awards en certificaten who-cares
15.30 – 16.00 uur PAUZE
16.00 – 18.00 uur Programma voor drogisterijondernemers en industrie
18.00 – 20.00 uur Borrel en gezamenlijk diner voor leden en genodigden.