Eind januari gaat de publiekscampagne van start die door de gecertificeerde drogisterijretailers is opgezet. Het doel van de campagne is dat de consument door deze campagne beter kennis maakte met de deskundigheid van de gecertificeerde drogisterij op het gebied van zelfzorg en kleine kwalen.
Het idee voor een gezamenlijke publiekscampagne kwam op toen de drogisten tijdens de covid-periode hun meerwaarde lieten zien in het gezond(er) houden en blijven van de Nederlandse bevolking. En na anderhalf jaar is het dan zover: met deze unieke, meerjarige publiekscampagne laten alle gecertificeerde drogisterijen van Etos, DA, Kruidvat, Trekpleister en de zelfstandigen voor het eerst gezamenlijk hun gezicht zien. “De consument weet straks dat hij bij een drogist met de Groene Plus verzekerd is van het juiste product PLUS een deskundig advies”, zo meldt het CBD. “Komende maand vertellen we nog veel meer over deze campagne. Voor drogisten is de start van de campagne een goede reden om ervoor te zorgen dat zij ook gecertificeerd zijn.”