“Wij ontvangen zojuist het fantastische nieuws dat ik en mijn mede MT collega’s genomineerd zijn als Retail MT van het jaar 2015”, meldt ons Charlotte de Koning, marketing & communication manager bij de Tuinen. “Je kunt je niet voorstellen hoe trots ik ben omdat wij het afgelopen jaar zo hard hebben gewerkt met elkaar om fantastische resultaten voor elkaar te krijgen.” De nominatie was onder meer te danken aan het feit dat De Tuinen, naast forse groei in extra winkels, het afgelopen jaar ook een zeer goede core groei liet zien van: 4,5%. De Tuinen heeft de ambitie om binnen drie jaar naar 200 winkels in Nederland en 50 winkels in Belgie te groeien. Voorts ontwikkelde De Tuinen initiatieven zoals de lancering van een nieuw POS-systeem in de Nederlandse winkels waarmee de medewerkers klanten nog beter kunnen ondersteunen en adviseren, en een Nederlandse loyaliteitskaart: Passie voor De Tuinen. “Wij gaan door met groeien en zorgen dat wij de meest onderscheidende retailer blijven”, aldus De Koning.
MANAGEMENTTEAM
Het managementteam van De Tuinen bestaat uit algemeen directeur Colinda Hoegee, operationeel directeur Stephen Nieuwenhuis, human resources manager Claudia Drommel, property & facility manager Marloes Hofstetter, head of categories Marcella Reinhard, marketing & communication manager Charlotte de Koning, Bbusiness intelligence & project manager Danny Kraakman, e-commerce manager Lisette Ensing, manager warehouse & distribution Vincent Schippers, operationeel manager Nederland Martin Tool en IT-manager Patrick Strijdonck.
De volledige lijst van genomineerde omvat verder onder meer: Action, de Bijenkorf, Hunkemöller, IKEA en Jumbo. De winnaars worden op donderdag 29 oktober bekendgemaakt op het ABN AMRO Retailer of the Year gala.