Nieuwe formule: Care & Beauty

Mosadex nam medio 2017 D.I.O. over en wil die winkels onderbrengen onder een nieuwe DA-formule.

_x000D_
_x000D_

“Het nieuwe DA kan voor veel drogisten een goede formule zijn”, aldus de initiatiefnemers. “Maar wij hebben een meer voortvarende visie op de drogist van de toekomst. Wij hebben daarom het gevoel dat de overstap naar DA een stap achteruit zal zijn. En dus zijn we de formule Care en Beauty gestart. Drogisten die hun innovatieve positie willen behouden, vinden bij C&B de oplossing, met de juiste route naar de toekomst, waarbij we snel kunnen schakelen.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Positie als specialist

_x000D_
_x000D_

Om een concurrerende positie binnen de drogisterijbranche te kunnen behouden, moeten zelfstandigen scherpe keuzes maken en snel implementeren. “De zoektocht naar een partij die ons hierin kan faciliteren, bleef helaas zonder resultaat. Daarom hebben we besloten om het zelf te doen; we zijn tenslotte drogisten die de nodige expertise in huis hebben. Op logistiek gebied zullen we gebruik maken van de diensten van Holland Pharma. We blijven daardoor dus wel verbonden met Mosadex. Marketing en reclame worden volledig losgekoppeld en zelfstandig ingezet, zodat we onafhankelijk onze positie als specialist aan de consument duidelijk kunnen maken." 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Voorportaal van de zorg

_x000D_
_x000D_

Met een focus op advies en kennis over gezondheid, wil C&B gaan acteren op de unieke positie die de drogist behoort in te nemen. “Uiteindelijk hebben we de intentie om een geaccepteerde partij te worden als voorportaal van de zorg. Er gaan nog te veel consumenten met kleine kwalen naar de huisarts; met een duidelijke positionering kunnen we laten zien dat ze daarvoor bij de drogist aan het juiste adres zijn. Samenwerking met huisartsen en andere zorgaanbieders, en afspraken met verzekeraars, kunnen helpen de zorg betaalbaar te houden. Het assortiment en de vakbekwaamheid van de drogist willen we meer laten aansluiten op dit gedachtengoed."

_x000D_
_x000D_

Voor wat betreft beauty wil C&B, buiten de gebaande paden, met nieuwe en exclusieve merken komen. Naast het traditionele beauty-assortiment is er veel aandacht voor producten met verantwoorde ingrediënten. Ook duurzaamheid krijgt meer aandacht en zal als een rode draad door het assortiment lopen. "We zijn ervan overtuigd dat we dit alles voortvarend kunnen inzetten." 

_x000D_
_x000D_

De kick-off wordt 1 januari. C&B verwacht binnen drie jaar te groeien naar ruim 70 vestigingen.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

lees HIER>> onze update.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_