Trekpleister onthult haar nieuwe huisstijl in Nederland. De uitgebreide rebranding omvat een vernieuwd en fris logo, kleurenpalet en lettertype.
Daarnaast is er een volledig nieuwe merkcommercial ontwikkeld die aansluit op de introductie van het merkkarakter Aaf afgelopen zomer. Met de nieuwe huisstijl en commercial versterkt Trekpleister haar positie als betaalbare buurtdrogist door de klant nog meer centraal te stellen.
Frisse huisstijl
De rebranding van Trekpleister start met het doorvoeren van de nieuwe huisstijl in alle communicatiemiddelen. Onder andere de folder, website en merkcommunicatie werden aangepast met nieuwe logo, lettertype en kleurenpalet. Ook worden de winkels in een nieuw jasje gestoken. In Bodegraven, Putten en Uden zijn momenteel al Trekpleister-winkels die het vernieuwde winkelconcept voeren. Op korte termijn volgen winkels in Bussum en Ede en uiteindelijk worden alle Trekpleister-winkels voor eind 2025 voorzien van de nieuwe huisstijlelementen.
“De introductiecampagne van Aaf als nieuw gezicht van Trekpleister gecombineerd met de vernieuwde pay-off ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’ is een groot succes gebleken”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, waar Trekpleister onder valt. “Zo zien we sinds de start van de campagne een stijging van 12 procent op de score ‘medewerkers maken tijd voor mij’ en een stijging van liefst 27 procent op de score ‘onderscheidend’*. Dit jaar bouwen we verder aan ons merkplatform met de vernieuwde huisstijl en een nieuwe commercial. Daarnaast optimaliseren we het winkelconcept met de opening van diverse nieuwe winkels. We verheugen ons erop om al onze winkels te voorzien van deze frisse uitstraling en zijn benieuwd wat onze klanten vinden van de nieuwe commercial.”
Merkcommercial
Vanaf 20 mei is het vervolg op de introductiecampagne te zien in de vorm van een nieuwe reclamespot. In de commercial is er uiteraard weer een prominente rol voor Aaf, het geanimeerde karakter van Trekpleister. In de commercial laat Aaf haar klanten zien en voelen dat jong en oud bij Trekpleister terecht kan voor zijn of haar gezondheid. Smith: “Als echte buurtdrogist is ‘gezondheid’ onze belangrijkste categorie. Door dit in de campagne centraal te stellen benadrukken we onze rol en expertise als buurtdrogist met volop persoonlijke aandacht én voordeel.”