Elke maand deelt Art Frickus op deze website van who-cares ook een Mind The Store Bite: één scherpe observatie of praktisch principe waarmee je de drogisterijvloer direct slimmer en effectiever inricht. Altijd praktisch, inspirerend en met een glimlach naar meer omzet!
mind the drugstore

Mind the (drug)store: ruiken is geen klein detail
Je staat voor een prachtig vormgegeven fles wijn, met een luxe label en een stevig prijskaartje. Maar proeven? Ho maar. Je moet afgaan op het etiket. Zou jij ’m blind meenemen? Precies.
Bij parfum werkt het net zo. De geur is het product.

Mind the (drug)store: Eén mesje, 360 graden glimlach
In de drogist zien we de Philips OneBlade 360 strak gepresenteerd, compleet met prijskaartje, pictogrammen en duidelijke USP’s. Het trekt je aandacht net zo soepel als dat het haren weghaalt.
Waarom? Onze hersenen staan vaak in Systeem 1-modus: snel, automatisch en gevoelig voor visuele prikkels. De felle kleur, het herhaalde ‘360’ plus de iconen voor gezicht én lichaam maken de boodschap in een oogopslag duidelijk: geen nadenken nodig! En dat is precies de bedoeling: minder denkwerk betekent sneller beslissen en maakt kopen een stuk makkelijker.

Mind the (drug)store: minder gedoe, beter resultaat
In dit schap voor La Roche-Posay zie je het slim gespeeld: grote, simpele cijfers, zoals “3x minder puistjes (…) vanaf 8u” en “Bij 85% waren hardnekkige donkere vlekjes verminderd”. Kort, krachtig en klinisch onderbouwd. Juist in de beautybranche is simpelheid het moeilijkste om goed te doen. Maar áls het lukt, levert het wel het meeste op.

