METEOOR AWARD voor Bepanthen Tattoo Nazorg Zalf

Bayer introduceerde in 2020 onder de merknaam Bepanthen twee nieuwe varianten: Bepanthen Wondgel en Tattoo Nazorg Zalf. Het merk

Bepanthen staat voor medicinale huidverzorging van jong tot oud, en is nu al bijna 20 jaar in Nederland verkrijgbaar. Gestart met de indicatie tepelkloven is het assortiment inmiddels verbreed met diverse indicaties, zoals Baby Zalf, Beschermende Zalf, Droge & Gevoelige Huid Crème, Eczeem Crème. En in 2020 werd het assortiment uitgebreid met Wondgel speciaal voor schaaf-, snij- en brandwonden. Helpt infecties voorkomen en geneest wonden sneller . Én met  Tattoo Nazorg Zalf. Dat bleek immens populair.

“Niet vreemd”, zegt Annelies Bouwes, Marketing Category Lead Medicated Skin, “want tatoeages worden steeds populairder. Het beperkt zich al lang niet meer tot bepaalde groepen en is door de jaren heen algemeen geaccepteerd geworden. Maar lang niet iedereen doet aan verantwoorde nazorg na het zetten van een tattoo, terwijl dit heel  belangrijk is voor een mooi eindresultaat. Bepanthen Zalf is al jaren dé nummer 1 in Nederland voor tattoo nazorg en wordt aanbevolen door tattoo artiesten. Maar er was toch vaak verwarring bij de consument: welk Bepanthen-product precies te gebruiken? Daarom hebben we Bepanthen Tattoo Nazorg Zalf geïntroduceerd.”

Bepanthen Tattoo Zalf beschermt en herstelt de getatoeëerde huid snel, laat de huid ademen en ondersteunt het natuurlijke herstelproces van de huid.

“Uniek aan Bepanthen is dat de producten beschermen (lanoline legt een laagje) én het huidherstel ondersteunen (door dexpanthenol). Het is de vertrouwde Bepanthen Zalf die al jaren wordt gebruikt voor tattoo nazorg, maar dan in een nieuw en heel duidelijk jasje met specifieke instructies hoe te gebruiken als tattoo nazorg zalf.”

Bepanthen is gedurende het jaar ondersteund via een uitgebreide omnichannel-campagne met activatie in alle fases van de customer journey: awareness, interest, consideration, purchase en advocacy, vertelt Bouwes. “We hebben groots ingezet op online video, programmatic display, social & influencer marketing. Uiteraard zijn we ook bij de retailer op de winkelvloer volop aanwezig geweest en hebben we productinformatie mailings verstuurd naar het drogisterijpersoneel met een social media winactie. Bepanthen is belangrijk voor retailers: we zijn nummer 2 in het segment Luieruitslag (26% marketshare) en nummer 1 in het segment Medicinale Huidverzorging (29% marketshare)

(Bron: IRI scanning data, Food/Drug, MAT P32021)

Niet alleen met de introductie van Bepanthen Tattoo Nazorgzalf scoorde Bepanthen afgelopen jaar hoog in omzet en afzet, ook het totale Bepanthen merk groeide hard en ontving een Komeet certificaat. “Bepanthen groeit met dubbele cijfers, dus het is niet verwonderlijk dat we in de top staan. Daarom zijn we in de zevende hemel!”

De uitreiking van de Award is te zien op deze vlog.

_x000D_
_x000D_

_x000D_