Kruidvat en Trekpleister maken steeds vaker gebruik van hun uitgebreide netwerk van winkels om klanten online bestellingen te laten ophalen. Dit meldt Roland van den Berg, managing director e-commerce bij moederbedrijf A.S Watson, in een interview met Logistiek.nl.
De winkelketens begonnen tijdens de coronaperiode met het verzamelen van online bestellingen vanuit hun winkelvoorraad. “We hebben daar meer voorraad en zijn daardoor in staat om e-commerce bestellingen goed te verzamelen. We zijn nu bijna in al onze winkels live”, aldus Van den Berg.
Snellere versies
Kruidvat en Trekpleister hebben ongeveer 1.500 winkels en zijn daarom altijd dicht bij de klant. A.S Watson is van plan dit uit te breiden met “snellere versies zoals click en collect express”. “We willen meer e-commerce orders naar de winkels sturen omdat dit ten eerste voordelig is voor de klant, ten tweede goedkoper is omdat we veel transport- en verpakkingskosten besparen, en ten derde duurzamer is”, aldus Van den Berg.
Volgens de managing director e-commerce trekt de online groei van de labels van A.S Watson in de Benelux momenteel weer richting de 20 procent.