Kruidvat heeft een zilveren Effie in de categorie Merk en een bronzen Effie in de categorie Gedrag Lang gewonnen voor haar nieuwe merkstrategie ‘Van prijsvechter naar hartendief’, waarin single moeder Lies sinds 1,5 jaar het gezicht is.
Naar het oordeel van de jury is Kruidvat er met deze nieuwe merkpositionering in geslaagd emotie toe te voegen aan het imago van Kruidvat als ‘prijsvechter’. Brenda Smith, directeur marketing & customer experience van Kruidvat, nam de prijs gisteren in ontvangst tijdens de feestelijke prijsuitreiking van de ‘Effie Awards 2022’ in Amsterdam. De Effie’s zijn de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche en staan bekend als dé prijs voor effectieve marketing- en communicatiecases.
Andere koers
Met de nieuwe merkstrategie heeft Kruidvat een andere koers ingeslagen waarin zij wordt gepositioneerd als voordeeldrogist die trouw blijft aan haar DNA. Door een gezicht aan Kruidvat te geven, namelijk moeder Lies, is het gelukt om emotie toe te voegen. Nadrukkelijke prijscommunicatie is minder prominent aanwezig. “In moeder Lies herkent de Nederlandse consumenten niet alleen zichzelf, maar óók de waarden van Kruidvat in haar.”, aldus het persbericht., “Dit heeft zich vertaald in sterk gestegen merk KPI’s, grotere sympathie voor het merk en een groei van het marktaandeel van Kruidvat.”
Imperfectie omarmen
Brenda Smith, directeur marketing & customer experience van Kruidvat: “Niets menselijks is Lies en Kruidvat vreemd en dat spreekt een groot publiek aan. Zo willen we in elke commercial de imperfectie omarmen die elke Nederlander wel herkent. Zoals kerst vieren met je ex of je verslapen op de eerste schooldag van je kinderen. We zijn erg blij dat we deze Effie hebben gewonnen en onze campagne óók door vakgenoten wordt gewaardeerd. Dat is een groot compliment, niet alleen voor Kruidvat, maar ook voor alle bureaus met wie we dit hebben ontwikkeld.”