Vanaf begin juli zal Kruidvat, in samenwerking met L’Oréal, een nieuw foundationschap lanceren in 43 winkels verspreid over Nederland en België. Dit speciale schap biedt klanten een breed scala aan opties met alle 45 tinten van de L’Oréal Paris True Match foundation en de 39 tinten van de Maybelline FIT Me foundation. Het doel is om dit concept uit te breiden naar meer Kruidvat-winkels, zodat klanten in staat zijn om hun perfecte match en gewenste dekking te testen en aan te schaffen in een fysieke winkel.
Het volledige assortiment is tevens beschikbaar voor online aankoop. Kruidvat is de pionier in Nederland en België door dit uitgebreide assortiment toe te voegen. Deze stap wordt gezet vanuit de missie van Kruidvat om iedereen te helpen zich gezond, mooi en goed te voelen. Het initiatief wordt gedreven door zowel de L’Oréal Diversity Board als de Kruidvat Inclusion Council.
Inclusiever en toegankelijker
Sinds anderhalf jaar laat Kruidvat zich adviseren door een Inclusion Council, een onafhankelijke groep experts die hen ondersteunt bij het inclusiever en toegankelijker maken van hun assortiment. Het nieuwe foundationschap is een van de eerste concrete resultaten hiervan. In samenwerking met de L’Oréal Diversity Board heeft de adviesraad zich actief ingezet voor de uitbreiding van dit assortiment. Beide adviesraden bestaan uit deskundigen die zich inzetten voor diversiteit, inclusiviteit en gelijkheid, waaronder Angela Onuoha. Zij zet zich al geruime tijd in voor een betere beschikbaarheid van inclusieve make-up in Nederlandse drogisterijen, te beginnen met foundations. Onuoha reageert verheugd op deze nieuwe stap waarbij Kruidvat en L’Oréal hun assortiment van foundations inclusiever hebben gemaakt: “Ik heb me al geruime tijd uitgesproken over inclusiviteit in de beauty-industrie en ben blij met deze nieuwe ontwikkeling”, aldus Onuoha.