Hamilton Bright wordt Smollan

Hamilton Bright is al 25 jaar actief in de Benelux binnen FMCG, Consumer Electronics, Beauty & Health Care en DIY, zowel in retail als in Out of Home. Sinds 2017 maakt het bedrijf deel uit van de Smollan Group. Medio januari 2026 gaat Hamilton Bright verder onder de naam Smollan. De naamswijziging markeert een nieuwe fase waarin de lokale kracht van Hamilton Bright wordt verbonden met één wereldwijde identiteit die zorgt voor meer slagkracht, efficiëntie en ruimte voor innovatie.

 

In de afgelopen jaren werd de samenwerking intern steeds intensiever: van gezamenlijke klanten en projecten tot het gebruik van centrale systemen en kennis. De naamswijziging voelt, zo meldt Hamilton Bright, daarom als een logische volgende stap: het geeft meer slagkracht, meer efficiëntie in processen, meer innovatie en nieuwe kansen wereldwijd.

Binnen Europa gaat Hamilton Bright vanaf januari de markt op als één uniform merk. “Dat vergroot de herkenbaarheid over landsgrenzen en maakt het eenvoudiger om internationale klanten consistent te bedienen”, aldus het persbericht. “Voor Hamilton Bright betekent dit méér dan een nieuwe naam: het markeert een volgende fase waarin lokale kracht en cultuur worden gecombineerd met internationale slagkracht. Zo ontstaat meer ruimte voor groei, innovatie en impact terwijl de persoonlijke aanpak, korte lijnen en lokale verankering die klanten gewend zijn, behouden blijven.”

Fieldmarketing

Fieldmarketing blijft een onmisbaar onderdeel van de moderne mediamix. “Het is dé manier om merken en consumenten direct met elkaar in contact te brengen, van schapoptimalisatie en instore experience tot sampling en activatie. In een tijd waarin consumenten kritischer zijn, technologie een grotere rol speelt en marketingbudgetten onder druk staan, groeit de behoefte aan meetbare, creatieve en datagedreven oplossingen. Juist daar ligt de kracht van Hamilton Bright”, aldus het persbericht.
“We blijven wie we zijn, maar in een groter netwerk,” zegt Jan Kalter, Commercieel Directeur Nederland. “Die persoonlijke aanpak en korte lijnen houden we vast. Wat erbij komt, is extra kennis en slagkracht, en dat geeft ons de mogelijkheid om onze klanten nog beter te bedienen in een markt die volop in beweging is.”