Op maandag 28 januari is de Groene Plus-campagne weer van start gegaan, meldt het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven. In de Groene Plus-campagne wordt verwezen naar gecertificeerde drogisterijen en webshops.
Met advertenties in consumentenmagazines zoals Margriet en Libelle, radiospots en een uitgebreide online campagne laat de gecertificeerde drogist zijn deskundigheid zien. De campagne gaat hiermee het vierde jaar in. In april/mei en in september/oktober staan de volgende uitingen van de campagne gepland. De drogisterijformules hebben voor de campagne de handen ineengeslagen zodat de consument weet dat je voor het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg bij de gecertificeerde drogisterij of webshop terechtkunt.
Volgens consumentenonderzoek van DVJ Insights in 2023 en 2024 zijn de resultaten van de campagne zeer positief. De consument vindt de uitingen met de Groene Plus geloofwaardig, goed passen bij de drogist en het beeldmerk wordt steeds vaker herkend. De campagne werkt activerend en verkoopbevorderend en heeft impact op het beeld dat de consument over de kennis en kunde in de drogisterij heeft. Consumenten geven aan dat zij meer geleerd hebben over de advisering door de drogist en zij zijn de drogist meer gaan waarderen. Woorden als deskundig, advies, verantwoord en gecertificeerd worden daarbij genoemd.