“De energie spat ervan af!”

Bijna gelijktijdig hebben vier leden van Care & Beauty hun winkels verbouwd – en een aantal anderen is dat op zeer korte termijn óók van plan. Waar komt deze verbouwingsdrift vandaan? En wat zegt dat over Care & Beauty? Sandra Dijkman van Care & Beauty Sandra in Wormer geeft het antwoord. 

“Ja, dat kan ik wel uitleggen”, vertelt een enthousiaste Sandra. “De reden van deze innovatiedrift is dat de uitstraling moet aansluiten op wat we doen. En het is een feit dat, na bijna drie jaar van innoveren op artikelniveau, de huidige winkels minder goed konden uitstralen waar onze groep van supergemotiveerde onder- nemers naar toe wil.” 

De innovatie op artikelniveau is evident, zegt Sandra: “We hebben hard gewerkt aan uitbreidingen van categorieën zoals voeding en vms. Daarnaast hebben we ook specialisaties in mondzorg, sport en wondzorg beter op de kaart gezet. Maar dat vraagt wel steeds meer om een andere indeling van de winkels. De verbouwingen zijn erop gericht om deze belangrijke categorieën beter tot hun recht te laten komen.” Volgens haar ontstaan hierdoor ook winkels die zich onderscheiden van de traditionele drogisterijen. “Termen als ‘liever groen’ en ‘zonder troep’ worden door de consument als vernieuwend en onderscheidend ervaren.” 

Avontuur 

“Verbouwen en een winkel weer helemaal naar je hand zetten, is zo fijn om te doen’, zegt Sandra. “Ik verbouwde mijn winkel in oktober en kan sindsdien alleen maar met een big smile door het leven gaan. Mijn kindje is als herboren en ik ga met nog meer energie naar mijn werk.”
Dat komt boven op de voldoening die ze had toen ze lid werd van Care & Beauty, zegt ze. “Eigenlijk is deze verbouwing een cadeautje dat mij nog meer de ruimte geeft om, samen met mijn collega’s van Care & Beauty verder te bouwen aan ons imago.”
Ze wijst erop dat Care & Beauty tegen de verwachtingen van de branche in een succes is gebleken. “Drie jaar geleden zei men nog dat ons avontuur niet lang zou duren. Nou, ik kan je melden: dit gaat nooit meer over! Want dit is hoe we willen werken en met onze klanten omgaan. Ook hebben wij alle Covid-producten in huis, waar anderen niet aan de enorme vraag kunnen voldoen, Ik ben enorm bij met Care & Beauty, en ik zou dat ook graag met collega-ondernemers willen delen. Dus als ook eens wilt ervaren hoe fijn
het samenwerkingsverband van Care & Beauty is, neem dan eens contact op.”