DA verandert – wat betekent dat voor u?

Een Masterclass met de directie van DA: beter kun je het niet treffen – samen met een belangrijke marktpartij de lijnen voor de toekomst uitzetten!  Who-cares brengt daarom de top van NDS samen met hun handelspartners, met de focus: hoe gaat de relatie van leveranciers met NDS veranderen? 

_x000D_
_x000D_

Dat DA moet veranderen, staat buiten kijf, zegt algemeen directeur Lisette Havermans: "Ik denk dat de zelfstandige drogist aan positie heeft ingeboet door mee te gaan in het prijsgeweld. Maar ook zijn we niet meegegaan in de ontwikkelingen van omni-channel. Verder zijn consumenten steeds meer aangewezen op zelfredzaamheid, maar worden daar door de zorgsector niet goed in ondersteund. Wij kunnen de consument die ondersteuning bieden als een vertrouwd loket voor de nulde-lijnszorg. DA wil én kan als persoonlijke gezondheidsgids voor consumenten het verschil maken."

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Invulling

_x000D_
_x000D_

Deze visie heeft NDS, vooral het afgelopen jaar, ook op winkelniveau concreet weten in te vullen. Zo maakt DA nu een inhaalslag op het gebied van multi-channel: de consument moet de producten van DA via elk kanaal kunnen verkrijgen. Ook kiest DA in de marketingfocus een thematische aanpak, met dit jaar vier grote thema’s en een nieuwe magazine, HoeDAn. 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Activatie

_x000D_
_x000D_

Binnen NDS staan alle seinen op groen. Nu gaan de ondernemers dit in de winkels tot uitvoering brengen.

_x000D_
_x000D_

"Dat vraagt om een actievere houding van drogisten", zegt Havermans. "Als het uitgedragen wordt door de ondernemers in hun winkels, wordt dit echt een succes. Dus dat is waar we ons in 2019 op gaan focussen." En wat betekent dit voor de samenwerking met de leveranciers? Heel wat, als het aan NDS ligt.

_x000D_
_x000D_

Havermans: "We willen onze relatie met de industrie ombouwen naar partnerships, en in samenspraak vanuit breed perspectief onze relatie invullen. We zien een nieuwe rol voor de industrie bij het opleiden en begeleiden van het winkelpersoneel, met het oog op toegevoegde waarde. We willen als strategisch partners kijken waar zij met hun producten en diensten passen in onze nieuwe strategie. Het 'oude denken', met een marketingbijdrage op basis van turnover en index, voldoet niet meer. Wij willen vanuit àndere parameters afspraken maken. En wil je de klant garanderen dat het assortiment in de winkel niet afwijkt van het online-assortiment, dan moet de centrale organisatie een rol krijgen in de distributie." Ook het ontwikkelen van de winkel als transactiepunt naar adviespunt vraagt – van zowel de ondernemer, de leverancier als de franchisegever – in meerdere opzichten een andere wijze van denken en werken, stelt NDS.

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Nieuwe relatie

_x000D_
_x000D_

Wat verlangt NDS van zijn handelspartners? HOE gaan ze meer traffic creëren? HOE zorgen ze ervoor dat de klant  toegevoegde waarde ervaart en gaat waarderen? En HOE geven ze structureel vorm aan een partnership? Dit is het onderwerp van de MasterclassPlus: een middagsessie waarbij de directie van NDS u vertelt hoe NDS die rol met de industrie wil invullen. Maar we kijken ook hoe die visie in de praktijk uitwerkt. En wat dat voor mogelijkheden biedt voor partnerships. Met een bezoek aan verschillende DA-winkels. Wilt u deze nieuwe relatie met NDS aangaan? U bent van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de Masterclass+ van NDS.

_x000D_
_x000D_

Luister naar wat Lisette Havermans, Ruud van Munster en anderen u te vertellen hebben, maar laat ook uw mening horen, en zorg dat NDS van u hoort wat van belang is. En ga met ons mee langs diverse ondernemers om de theorie aan de praktijk te toetsen.

_x000D_
_x000D_

Lees hieronder wat het programma is, en hoe u kunt deelnemen. U bent van harte welkom!

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Masterclass+ NDS

_x000D_
_x000D_

Datum: Woensdag 29 mei, 12:00 – 17:00 uur

_x000D_
_x000D_

Locatie: Ede/Wageningen

_x000D_
_x000D_

Voor: leveranciers – directieleden, sales- en marketing managers, en trade marketing managers 

_x000D_
_x000D_

Kosten: per deelnemer € 395,- excl. BTW

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Deelnemen

_x000D_
_x000D_

Heeft u interesse in deelname aan de Masterclass+ NDS? Mail dan naar: info@who-cares.nl

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_