Consumenten kiezen beste winkelketen

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2024-2025 en ‘ABN AMRO Webshop Awards the Netherlands’ 2024-2025 zijn bekend. AS Watson mag in zijn handen knijpen.

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN AMRO in Amsterdam werden alle categoriewinnaars bekendgemaakt en ontvingen zij hun awards.
Meer dan 212.000 consumenten deelden hun mening over hun favoriete retailers. Door ruim 345.000 stemmen te geven, hebben consumenten massaal laten weten hoe ze hun favoriete retailers beoordelen. Gemiddeld gezien (over alle categorieën) is het aspect Klantvriendelijkheid het hoogste beoordeeld voor de winkelketens met een 4,19. Voor webshops is dit het aspect ‘Assortiment’, welke ook met een 4,19 gemiddeld is beoordeeld. Ook zijn er dit jaar nieuwe categorieën toegevoegd aan de verkiezingen, waaronder Huishoudelijk en Feest & Hobby, en is de categorie Persoonlijke Verzorging vervangen door de categorieën Drogisterij en Health & Beauty.

Drie van de vier

Het resultaat? Maar liefst 43 retailers die een award in ontvangst mochten nemen. In de categorie Drogisterij was Kruidvat Winnaar, in Parfumerie Mooi Parfumerie. Dat gold voor de ‘bricks’: bij de ‘clicks’ was ook hier in de categorie Drogisterijen Kruidvat de topscorer, en ICI Paris bij de webshops parfumerie. Van de vier topscores haalt AS Watson er dus drie in huis.