Topcommerce, de eigenaar van voordeeldrogist.eu en superdrogist.com heeft na actie van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) beterschap beloofd: voortaan wordt de beschikbaarheid van de producten op de website juist vermeld, kunnen alleen producten besteld worden die direct leverbaar zijn en wordt de klantenservice verbeterd.
Topcommerce verkoopt via de webwinkels voordeeldrogist.eu en superdrogist.com verschillende drogisterijproducten. De ACM ontving meldingen over leveringsproblemen bij deze webwinkels en slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Consumenten waren daarvan de dupe. Het consumentenprogramma BOOS besteedde eerder ook al aandacht aan deze webwinkels.
De ACM heeft verschillende instrumenten tot haar beschikking om consumentenproblemen op te lossen. In dit geval koos de ACM voor het direct aanspreken van het bedrijf om het probleem op te lossen. Naar aanleiding van dit gesprek heeft eigenaar Topcommerce toegezegd het bestellingensysteem zodanig aan te passen, dat alleen producten die direct leverbaar zijn besteld kunnen worden. Ook zal hij de bereikbaarheid en de bezetting van de klantenservice verbeteren.
De ACM zal de komende tijd deze webwinkels en hun klantenservice blijven controleren, onder andere aan de hand van meldingen van consumenten bij ACM ConsuWijzer.
Bron: ACM