Hoe ondersteun je ondernemers in het geven van het juiste advies? En hoe laat je ze merken dat ze deel uitmaken van een team en dat je samen sterker staat? NDS heeft daarvoor onder meer deze twee wapens in het arsenaal: de BlijfBij-avonden en de GezondheidsTrailer – met gratis de DA HuidCheck!
Een aantal jaren terug initieerde NDS voor zijn franchisers de zogeheten BlijfBij-avond, waar ondernemers en hun medewerkers niet alleen gezellig samen zijn: tijdens dit exclusieve event krijgen twee toonaangevende leveranciers en/of nieuwe merken de kans om een training of interactieve workshop te verzorgen voor DA-ondernemers en medewerkers.
In voorgaande jaren moet het initiatief noodgedwongen digitaal plaatsvinden, maar anno 2024 is de live-editie terug van weggeweest: na ruim drie jaar markeerden de laatste weken van mei weer een nieuwe editie van de BlijfBij-avonden.
Vierhonderd medewerkers
In totaal organiseerde NDS vijf avonden: DA-ondernemers en medewerkers door heel Nederland werden bijgepraat over de introductie van het exclusieve orthomoleculaire merk OrthoVitaal door Elja van Heteren, en een interactieve Wondzorg+ workshop van HeltiQ door Roelof Jan Drijfhout. Beiden kregen vijftig minuten om te vertellen over hun thema of merk.
Op verschillende locaties in heel Nederland werden ruim vierhonderd DA-medewerkers over de twee merken bijgespijkerd!
Op elke locatie waren de collega’s van het servicekantoor ruim vertegenwoordigd. Zo was er naast de educatie ook ruimte voor een praatje over de dagelijkse gang van zaken.Ook werden de opening en afsluiting gedaan door een lid van het NDS managementteam en ging iedereen naar huis met een goodiebag.
GezondheidsTrailer met HuidCheck
NDS is zich ervan bewust dat mensen steeds gezonder met hun lichaam omgaan, langer vitaal willen blijven en meer willen weten over hun lichaam en gezondheid. Tegelijkertijd kan het leven hectisch zijn en hebben we vaak minder tijd. “Om de consument tegemoet te komen in deze hectiek, rijden we al een aantal jaar met de DA GezondheidsTrailer. Waar het voorgaande jaren toegankelijk werd gemaakt om in de DA Trailer meer te weten te komen over je bloeddruk, bloedglucose en cholesterol, was het de afgelopen maanden mogelijk om meer te weten te komen over de diepere lagen van de gezichtshuid.”
In de maanden juli, augustus en september werd deze unieke HuidCheck in de DA GezondheidsTrailer uitgevoerd bij twaalf DA-winkels, waarbij meteen ook de conditie en eventuele huidproblemen werden beoordeeld. Vanwege dat succes bezocht de Trailer ook in september nog een aantal winkels.
Diepere huidlagen
De DA HuidCheck duurt gemiddeld 15-20 minuten inclusief een persoonlijk advies in de winkel. mMet de DA HuidCheck neem je in slechts een paar secondes een kijkje in de diepere huidlagen van de klant, om zo te zien wat er speelt in diens huid, zodat er goed onderbouwd een deskundig advies gegeven kan worden over huidverzorging.
De DA HuidCheck wordt uitgevoerd met de Observ320, een apparaat dat door middel van hoogwaardige foto’s de huiddoelstellingen van klanten in kaart kan brengen.De beelden geven visuele feedback om volledig te kunnen inspelen op de behoeften van de klant. Op basis hiervan geven de DA-drogisten en medewerkers een persoonlijk advies aan de klant over welke verzorgingsroutine het beste bij haar past en hoe een beautyroutine geoptimaliseerd kan worden voor een gezondere huid.
Spontane bedankjes na BlijfBij-avonden
Diverse deelnemers lieten tijdens de avonden via een enquête van HeltiQ weten dat de BlijfBij-avonden goed waren bevallen. Hieronder een greep uit die respons:
“HeltiQ was prachtig, goed gebracht op humoristische wijze. Dat is juist goed, je slaat daardoor veel op! Bij OrthoVitaal was het goed om met ‘basisbeginselen’ het merk beter te leren kennen. Ik vond het ook waardevol om collega’s en de mensen van ‘kantoor’ op deze avond te kunnen zien en spreken.”
“Het eten was goed verzorgd. En de meneer van HeltiQ deed t geweldig!”
“De HeltiQ-training was top. De volgende dag werden alle producten met eenzelfde glimlach verkocht aan mijn klanten. En er werd nog lang over nagepraat, dus het is blijven hangen.”
“Het was een goedverzorgde avond. Ook de inwendige mens is zeker niets te kort gekomen! Bedankt.”