De publiekscampagne met de Groene Plus krijgt een vervolg in 2025. DVJ Insights heeft het effect van de campagne-uitingen van dit voorjaar onderzocht en de resultaten zijn zeer positief, vergelijkbaar met de onderzoeksresultaten van 2023.
Onlangs is besloten om de Groene Plus-campagne ook in 2025 voort te zetten. De consument vindt de uitingen met de Groene Plus namelijk geloofwaardig, goed passen bij de drogist en het beeldmerk wordt steeds vaker herkend. De campagne werkt activerend en verkoopbevorderend en heeft impact op het beeld dat de consument over de kennis en kunde in de drogisterij heeft. Ongeveer de helft van de consumenten geeft aan dat zij door de uitingen meer geleerd hebben over de drogisterij en zijn de drogist meer gaan waarderen. Woorden als deskundig, advies, verantwoord en gecertificeerd worden daarbij genoemd. De consument ziet de drogisterij overigens nog steeds als hét kanaal voor zelfzorggeneesmiddelen en de houding tegenover zelfzorggeneesmiddelen in de supermarkt wordt negatiever.
Voortzetting
Voor de Groene Plus-campagne hebben alle drogisterijformules en de zelfstandigen de handen ineengeslagen om de consument te laten weten dat hij voor het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg bij de gecertificeerde drogisterijen en webshops terechtkan. De campagne startte in 2023 en kreeg dit voorjaar een vervolg. In september 2024 worden de uitingen van het voorjaar herhaald en nu zal de campagne nog een jaar voortgezet worden.
In de Groene Plus-campagne wordt overigens alleen verwezen naar gecertificeerde drogisterijen.
(foto genomen tijdens officiële aankondiging van de Groene Plus in 2023)