Herkenbaarheid, zichtbaarheid en vernieuwing. Met deze woorden slaat Vriesia een nieuwe weg in. Een weg die met de komst van twee nieuwe dames op de marketingafdeling met veel élan wordt bestierd.
“Er staat een mooie basis, vanuit het startpunt gaan we verder. We willen meer laten zien wie we zijn door meer naar buiten te treden, minder introvert zijn. Met ons nieuwe team sluiten we innovatie in de armen en gaan we van start met een restyling van de communicatie.
We zijn begonnen met het moderniseren van de huidige communicatie. Onze papieren actiefolder ligt al jaren bij verschillende ingangen van drogisterijen en wordt elke drie weken uitgegeven in het postcodegebied rondom de verkooplocatie.
Ook lichten we met de folder uit wat op het moment hot is en kunnen we ruimte bieden voor meer informatie over personal care en OTC-artikelen. De folder geeft drogisterijen een extra communicatiemiddel richting klanten en biedt mogelijkheid voor meer klantenbinding. Naast de folder kunnen we drogisten ook van bijvoorbeeld schapkaartjes faciliteren.”
Eigentijds en fris Vriesia
De Graphic Designer is fanatiek aan de slag gegaan met opmaken van een nieuwe folder: hetzelfde concept in een andere huisstijl. “Eigentijds, fris en met een nieuw Vriesia-jasje. We kunnen zeggen dat met het inspelen op de thema’s met bepaalde kleuren, sfeerbeelden en indelingen, de folder veel speelser is geworden. Nog steeds is er ruimte voor mooie aanbiedingen, echter is er wel meer overzicht en ruimte gecreëerd voor het uitbeelden van een bepaalde sfeer en biedt de folder meer ruimte voor het inspelen op actualiteiten en seizoenen.
Ook heeft de nieuwsbrief een make-over ondergaan. De nieuwsbrief geeft herkenbaarheid door iedere keer dezelfde stijl te gebruiken, ook al worden er iedere maand andere artikelen getoond met hun eigen huisstijlen. Met de nieuwsbrief communiceren wij product- en merkinnovaties die leveranciers willen delen. Nieuwe producten nemen wij op in ons assortiment en dit nemen we graag op in de folder.”
Nieuwe media
“Als marketingafdeling zijn we nog lang niet klaar, want het houdt niet op bij alleen een maandelijkse nieuwsbrief en het opmaken van de folder. Een van onze grootste wensen is het inzetten van
nieuwe media. Hiermee willen we echt laten zien dat we niet zomaar een groothandel zijn, maar dat de groothandel dagelijks bezig is met vernieuwen en verbeteren.”