“We lopen zichtbaar voorop in de markt”

Perrigo scoort jaar in jaar uit hoog in de top-25lijsten die wij jaarlijks publiceren. 2020 is geen uitzondering: naast twee KOMEET Awards voor het merk Davitamon, staan ook de introducties Davitamon Vitamine D 100% Plantaardig, Calmanax Positieve Stemming & Emotionele Balans, Nytol Goede Nachtrust, Nytol Melatonine 5mg, Bronchostop Direct Pastilles, Physiomer Neusspoeling Spray, Davitamon Junior Vitamine C en Lactacyd Intieme Wasgel 0%. Én er waren nog twee eervolle vermeldingen voor Niquitin en Nytol in de KOMETEN-categorie.

Het spreekt voor zich dat aan dit succes een visie en een strategie ten grondslag liggen die bewijsbaar succesvol zijn. Maar marketing manager Rik Boer van Perrigo wijst erop dat ook de bijzondere omstandigheden van het afgelopen jaar een rol speelden, en de focus van Perrigo Nederland onderbouwden: “In een wereld waarin we steeds bewuster zijn van het geluk én de noodzaak van een gezond lichaam en verantwoorde levensstijl, is selfcare al jaren een van de grootste groeimarkten. In vrijwel elk badkamerkastje zijn verzorgings- en gezondheidsproducten zoals vitamines, afslankmiddelen en huidverzorging te vinden. Perrigo speelt adequaat in op kansen in de markt en de behoefte van de consument door in rap tempo hoogwaardige innovaties op de markt te brengen.”

Met merken als Davitamon, Biodermal, Lactacyd, Physiomer en Bronchostop in haar portfolio is Perrigo de grootste leverancier van zelfzorgproducten in Nederland, stelt Boer. “Vrijwel alle merken uit het portfolio van Perrigo lopen voorop in de markt en in hun categorie.”

Succesvol zijn

Dat wordt onderstreept door het succes van Perrigo in de top van de bestlopende introducties en snelstgroeiende merken, zegt Boer: “Voor alle merken binnen Perrigo geldt dat we relevante en kwalitatieve proposities voor de consument willen ontwikkelen. Een cruciaal onderdeel om de consument met ons product te bereiken, is natuurlijk de samenwerking met retailers. Daar zoeken we altijd naar manieren om de categorie te laten groeien. Daarnaast is het van groot belang om te investeren in media om de consument aan te spreken op een specifieke behoefte en die naar de categorie te trekken.”

Davitamon succes

het succes van Davitamon is exemplarisch voor deze visie.

“Davitamon heeft voor iedereen, in elke levensfase, een passend product”, zegt Boer. “En bij elk product staan kwaliteit, veiligheid en een verantwoorde dosering centraal. Of het nu de suppletie van vitamine D voor baby’s is of de multivitaminen voor volwassenen die de weerstand en het energieniveau ondersteunt. In de loop der jaren heeft Davitamon geïnvesteerd in een sterk productportfolio dat jaar op jaar is gegroeid. Het is natuurlijk begrijpelijk dat consumenten in 2020 meer dan ooit op zoek waren naar producten die hun gezondheid ondersteunen. En daarstond de zelfzorg categorie en ook Davitamon klaar voor.”

De uitreking van de Awards kun je zien op deze vlog.