Vriesia vraagt bij deze klantenactie om foto’s en een toelichting in te zenden van iets waar zijn klanten trots op zijn: “U bent als ondernemer natuurlijk dag en nacht met uw zaak bezig. Er zijn dingen waar u zich zorgen om maakt, maar ongetwijfeld ook dingen waar u tevreden, of zelfs trots op bent. U heeft vast al iets in gedachten. Wij willen dat graag weten! En dat zetten wij in de spotlights met een klantenactie”, aldus Mark Stevens van Vriesia.
Meer positiviteit
De actie is uiterst laagdrempelig opgezet, zegt Stevens: “De ondernemer hoeft alleen een foto en een beschrijving naar onze whatsapp te sturen en wij plaatsen dit dan op onze social media kanalen, zoals: instagram. Wij denken dat ondernemers elk middel kunnen gebruiken om hun winkel beter te laten opereren. En daartoe is ook een klantenactie als deze een mogelijkheid. Wij willen dat onze klanten gebruik kunnen maken van de kennis en het succes van hun collega’s, zodat ze die in praktijk kunnen brengen. Daarmee versterk je elkaar. Daarnaast is het ook bedoeld om meer positiviteit in de spotlights te zetten. De ondernemer kan namelijk ook trots zijn op een medewerker in het bijzonder of zelfs een heel team dat keihard heeft geknokt deze periode. En dat mag, vooral in deze tijd, ook weleens gezegd worden.”
Onverwachte vormen
Het gaat om het effect van zo’n actie, zegt Stevens. Hij wijst erop dat de actie niet alleen een leuke, inspirerende afwisseling op de huidige teneur is. “Het is meer dan een aardigheidje. We willen er ook iedereen een hart mee onder de riem steken. Maar zelfs daar blijft het niet bij. Want we zien deze actie als een onderdeel van een diepere connectie die we met onze klanten willen maken. Wij willen met deze actie laten zien dat wij voor ze klaar staan en van alle kanten ondersteunen. En dat kan soms heel onverwachte vormen aannemen!”
De klantenactie duurt nog tot eind van deze maand. Daarna worden de winnaars bekendgemaakt.