De STER-spot op televisie laat de belangrijke rol zien die de drogist speelt in het dagelijkse leven van de consument. Want ook in deze onzekere tijd heeft de consument behoefte aan persoonlijk advies op het gebied van gezondheid, hygiëne en verzorging. Juist nu houdt de drogist Nederland vitaal. De 2.350 drogisterijen in het land houden de winkel open en blijven voor de consument zorgen. Met zelfzorggeneesmiddelen en producten voor iedere dag. Was getekend: de drogisten van Nederland. Dat is de krachtige boodschap van het filmpje dat het CBD heeft geproduceerd.
Consument centraal
Het is de eerste keer dat het CBD een dergelijke branchebrede actie voert met een campagne op de landelijke televisie. Alle bedrijven aangesloten bij het CBD doen mee. Dit is mede mogelijk gemaakt door de STER die zendtijd beschikbaar heeft gesteld aan brancheorganisaties zoals het CBD. Wat opvalt is dat visueel de consument centraal staat, niet de drogist. “Dat is om twee redenen”, stelt woordvoerder van het CBD Niels van Haarlem. “We werken voor klanten en die staan centraal. Daarnaast heeft de STER ons – net als andere brancheorganisaties – de mogelijkheid geboden deze spots uit te zenden onder voorwaarden dat de boodschap niet commerciële mag zijn en niet mag verwijzen naar producten of situaties.”
Hele maand
De campagne is op donderdag 9 april voor het eerst te zien. Tot en met 30 april zal de spot zo’n vijftig keer te zien zijn. Naast de uitzendingen op televisie is de drogist ook op de radio en online aanwezig. Het CBD bepaalt niet of en hoe drogistenorganisaties op eigen initiatief in de winkels een follow-up geven aan deze campagne, zegt van Haarlem. “Ze bepalen zelf de communicatie en hoe ze die vormgeven. Wij hebben wel materiaal beschikbaar gesteld.”
Bekijk de video HIER>>