‘Aandacht voor consument én de ondernemer’

Elke DA-ondernemer heeft vanmiddag een speciale ‘DA 75 jaar slagroomtaart’ ontvangen. Voor de consumenten is er vanaf vandaag een feestelijke actie van vijf weken, waarin 75 producten tegen een klein prijsje worden aangeboden. En ook de rest van het jubileumjaar zijn er bijzondere acties gepland.

_x000D_
_x000D_

DA werd opgericht op 2 april 1942, midden in de oorlog. Vijf Rotterdamse drogisten besloten toen de krachten te bundelen onder de naam Dienende Actie. Het was het begin van de formule DA. “DA heeft intussen heel wat stormen overleefd”, vertel Schoemaker. “De teller staat op dit moment op 205 vestigingen, maar we zien wel een kentering in de daling. Er komen er dit jaar zelfs weer ondernemers bij.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Herstellen

_x000D_
_x000D_

DA wil graag een duurzame relatie aangaan met al zijn DA-ondernemers, zegt Schoemaker. “We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, als we elkaar maar begrijpen. Of het nou gaat om informatie over nieuwe producten of de verbouwing van een collega: ze willen daar graag over horen. Dus dat gaan we veel meer doen – onder meer in onze themafolders, waar collega’s consumenten handige tips gaan geven.”

_x000D_
_x000D_

 

_x000D_
_x000D_

Nieuwe slogan

_x000D_
_x000D_

DA en zijn ondernemers kunnen onder de vlag van moederbedrijf Mosadex eindelijk weer positieve stappen zetten. De onderhandelingen van NDS/Holland Pharma met FACO bevinden zich in het laatste stadium. Met behulp van het 75-jarige jubileum kan DA, met een oogwenk naar het verleden, echt de blik op de toekomst richten.

_x000D_
_x000D_

“We grijpen het 75-jarige jubileum ook aan onze nieuwe slogan te introduceren”, aldus Schoemaker. “We verwijzen daarbij naar onze oudere slogan ‘De vriendelijke specialist’, want die kent iedereen nog wel. We hebben in nauw overleg met onze ondernemers – en er is ook consumentenonderzoek gedaan – gewerkt aan een nieuwe slogan die echt zegt wie zij zijn. En we kwamen hier op uit: dat DA-drogisten meer zijn dan alleen vakspecialist, en dat het verder gaat dan vriendelijkheid: het gaat vooral om aandacht voor de consument. Vandaar de nieuwe slogan: ‘DA, de drogist met aandacht’. Zo kunnen wij ons beter positioneren als dé adviesdrogist die een stapje verder gaat.”

_x000D_
_x000D_

Op de eerste foto: de slagroomtaart die werd bezorgd bij DA Hamstra in Hurdegaryp. Op de laatste foto: DA van Zwol in Goor. We vragen DA-ondernemers die hun winkel feestelijk hebben aangekleed of met de taart op de foto staan, deze aan ons te zenden: die zetten we dan in de fotoreel bij dit artikel. Mail svp naar: info@who-cares.nl

_x000D_