De fundamenten onder familiebedrijf UniPharma werden al in 1877 gelegd, maar de naam UniPharma werd pas voor het eerst aan het bedrijf gegeven in 1980. En dat betekent dat de continuïteit van het bedrijf al 138 jaar gegarandeerd is, maar dat in 2015 Unipharma 35 jaar bestaat.
_x000D_
_x000D_
Jacco van Liere, algemeen directeur van Unipharma, zegt echter dat van een echt feest geen sprake is. ”Wij steken die moeite liever in iets waar onze klanten wat aan hebben. En als vooruitstrevende onderneming blijven we gericht op de toekomst. Daarom is de laatste tijd hard gewerkt aan een update van het logo van Unipharma dat onze huidige marktpositionering beter onderstreept.”
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
SEPARATIE
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Opvallend aan het nieuwe logo is dat Uni en Pharma nadrukkelijk worden gesepareerd door van de ’P’ een hoofdletter te maken. ’Uni’ wordt in groen uitgevoerd, Pharma in blauw. ”Het groene Uni onderstreept onze duurzaamheid en het ‘groene’ gedeelte van het assortiment. Het blauwe Pharma staat voor ons brede aanbod geneesmiddelen en drogisterij artikelen.” De boog boven de naam illustreert de verbondenheid tussen deze twee takken van sport. Het nieuwe logo krijgt ook een nieuwe payoff: Gezonder Ondernemen.
_x000D_
_x000D_
”UniPharma heeft zich ontwikkeld tot de vooruitstrevende groothandel met drogisterijen, apotheken, gezondheidswinkels en supermarkten als klant. Daarnaast zijn wij retailorganisatie voor de Drogist Bewust Beter-winkels én samenwerkingspartner van de Gezond & Wel-leden”, aldus Van Liere. ”Innoveren, trends signaleren en duurzaamheid zijn voor ons belangrijke speerpunten. Die inzet vertaalt zich in nieuwe kansen voor onze klanten. In de toekomst blijft aansluiting houden bij de veranderende consumentenbehoeftes onze kerntaak. Daarnaast houdt de klantbeleving in de winkels onze speciale aandacht. Wij bieden graag de tools, de kennis en een uitgebreid assortiment, waarmee onze 2000 aangesloten winkels lokaal hun kansen in de markt vergroten.”
_x000D_